Venetia ( 3 jr. v. Jazz)@work, in nieuw setje!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Venetia

Venetia ( 3 jr. v. Jazz)@work, in nieuw setje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 19:44

Vandaag heeft mijn moeder weer enkele foto's van Venetia gemaakt, met mij erop. Ze liep erg lekker voor mijn gevoel, helaas waren de meeste foto's wazig. Ze geeft me een erg fijn gevoel en ze loopt voor de tijd dat ze onder het zadel is (vanaf begin september ongeveer) echt al best fijn rond.

Voor mijn verjaardag (afgelopen vrijdag) had ik van Hanke (ursy op bokt) een sjabrakje en een set bandages gekregen, die venetia vandaag om moest. Het was de eerste keer met bandages voor haar, maar het maakte haar niets uit.

Verder vind ik dat ze een buik begint te krijgen. Dat is ook logisch want ze is al 6 mnd drachtig. Dus opmerkingen dat ze dik is, kloppen, maar ze is niet vet!

Verder vind ik het fijn als jullie tips geven, ik heb al geprobeerd naar de tip van Suzanne F te luisteren het vorige topic, en ik zit wat meer naar voren (hoewel het meer naar voren voelt dan dat het op de foto's is), alhoewel ik helaas dan soms een holle rug trek.

Afbeelding

Afbeelding
Mn rug moet minder hol, mn onderbenen naar achteren, en mn hoofd doet raar. Stap vlak voor het aandraven valt niet mee !

Afbeelding
Braaf alleen verkeerde moment foto.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 19:46

ey, mooie foto's!
heeft je dekje, met wit ook een rood randje?? dan heb ik dat dekje ook net nieuw!:P

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 19:48

uhm, dat weet ik eigenlijk niet precies uit mn hoofd, hij is van equitheme, zegt je dat wat?

laulau85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 19:52

Leuk beestje hoor!
Heerlijk om weer eens iemand te zien rijden die het (wat ik van de foto's af kan lijden) belangrijker vind dat het paard ontspannen loopt dan meteen in de krul!
Het ziet er namelijk heel ontspannen uit!
Heel veel plezier ermee!

Gimli_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:27

Vooral zo doorgaan, lekker rustig opbouwen en de rest komt vanzelf!
Ontspanning is in zo'n vroeg stadium erg belangrijk.
Dekje staat trouwens leuk

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:43

Ziet er goed uit! Lekker ontspannen en het lijkt alsof ze langzaam het bit op gaat zoeken. Leuke paarden heb je onder je kont!

Maaiikii

Re: Venetia ( 3 jr. v. Jazz)@work, in nieuw setje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:54

Erg chique paard! En leuk dekje!
Ik vind het er erg netjes en ontspannen uitzien, ga zo door!

myhorses4evr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:56

ziet er leuk uit, maar ik kan niet zien dat het er 1 van jazz is, zeker niet aan de kleur, bouw zou kunnen maar dta kan ik niet zo goed zien.

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:58

Oja, nog iets; ik zou het persoonlijk mooier vinden als ze haar manen op handbreedte had. Maar goed, smaken verschillen!

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 21:02

Hahah daar heb je helemaal gelijk in! Het is net een pony zo.
Maar ik heb nog geen tijd gehad ze te trekken. Liever rijden dan dat rotklusje. Maar ik vind ook dat ze er zsm af moeten. Geen gezicht.

Dank voor jullie leuke reacties en dat jullie het ontspannen vinden! Ik vind de ontspanning ook het belangrijkst, maar het is in dit stadium ook het moeilijkst!

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:30

Lekker he zo'n jong dier, je zult je af en toe best een beginner voelen op die paardenrug . Maar troost je, dat heeft iedereen . Het ziet er idd al bes fraai uit voor zo'n korte tijd onder het zadel. Gaat vast helemaal goed komen, veel plezier met haar!

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 23:20

Ja, dat beginnergevoel is weer helemaal terug inderdaad! Vooral als ze een bok geeft en ik raak mn beugel kwijt, ik bedoel, beschamender kan het niet worden toch?
Maar ze zit wel heerlijk en is heel fijn in de mond, dus het is wel lekker rijden!
En ik moet zeggen dat het ook wel weer leuk is om weer opnieuw te beginnen met een onervaren beestje.

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 23:53

Hey wat leuk, weer foto's van Venetia!
Het ziet er heel goed uit, mooi ontspannen enzo. Het setje staat haar ook erg goed! Ik denk dat aardetinten haar sowieso wel mooi staan
Verder zit je er keurig op. Snap niet waarom je zoveel naar voren 'moet' zitten, heb dat nooit zo begrepen hehe.
Vind dr op de foto's niet als een typische jazz aandoen, maar in het echt zal ze ongetwijfeld wel zo lekker lopen! Lekker hè zo'n dik buikje

Manen= absoluut not done

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 23:56

ziet er erg goed uit! wat is haar moeders vader?

Wij hebben zelf ook een jazz (zie profiel) die heeft er wel wat van weg

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 00:04

ziet er leuk uit!

Ik zie er ook geen jazz in zo maar kan ook komen door de lange manen enz

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 00:11

Ik moet zeggen dat ze ook niet in alles een typische jazz is. Ze heeft helemaal geen jazz-hals, en ze heeft ook niet echt zijn kleur en schrikachtigheid. Wél zijn klein gehoekte achterbeen (helaas), twee verschillende voorvoeten en hoofd.
Verder heeft ze wel fijne gangen. Ik zet er nu geen enkele druk op, omdat ik dat simpelweg niet het stadium daarvoor vind. Eerst maar eens wat sterker worden! Ook moet ik zeggen dat ze met ijzers een mooier voorbeen had. Maar die ijzers zijn nu nog nergens voor nodig dus heb ik ze van de zomer eronderuit laten halen.

@Nimmedor: ik ga zo kijken in je profiel, ben benieuwd! Moeder is van Contango x Saluut (een oud Gelders kampioene op de keuring, maar helaas geen sportresultaten van gekomen).

Suzanne F.

Re: Venetia ( 3 jr. v. Jazz)@work, in nieuw setje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 09:44

Leuk zeg!

Ja tis wennen he een jong dier rijden. Ik heb het ook gehad hoor, ik zat altijd supernetjes en rechtop maar toen ging ik driejarigen rijden en das even heel wat anders.
Nu heb ik het helaas ook wel andersom, dat ik mezelf er weer op moet wijzen om rechtop netjes te gaan zitten op een ouder paard.

Ziet er leuk uit hoor!

db1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 10:09

He Venetia, alleerst nog gefeliciteerd met je verjaardag!!

Ze ziet er goed uit! Ze heeft wel een toileteer beurt nodig.....! Zoals ik van de foto's kan zien loopt ze idd lekker onspannen door haar lijf. Dat starten volgend jaar moet geen probleem zijn aangezien ze in korte tijd zo voor uit is gegaan, hoe lang is ze nu precies onder het zadel? Ik vind haar al een heel stuk mooier als toen op de keuring, ze is veel meer "paard" geworden!!

nadina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 10:20

Ziet er leuk uit, mooi paardje! Ik kan me voorstellen dat je opziet tegen het trekken van die manen, volgens mij heeft ze een hele bos of niet? Ik moet eerlijk bekennen dat ik bij mijn paard ook al een hengstenvlecht kan maken, moet ook nodig wat aan gebeuren Succes met zn tweetjes!

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 10:57

vossie schreef:
He Venetia, alleerst nog gefeliciteerd met je verjaardag!!

Ze ziet er goed uit! Ze heeft wel een toileteer beurt nodig.....! Zoals ik van de foto's kan zien loopt ze idd lekker onspannen door haar lijf. Dat starten volgend jaar moet geen probleem zijn aangezien ze in korte tijd zo voor uit is gegaan, hoe lang is ze nu precies onder het zadel? Ik vind haar al een heel stuk mooier als toen op de keuring, ze is veel meer "paard" geworden!!

Dank je

Venetia is al een stuk meer uitgezwaard sinds de keuring (toen was ze echt nog heel jeugdig, bijna een tweejarige), veel meer spieren en de voeten zijn ook een stuk beter. Misschien dat we het volgend jaar nog een keer proberen. We hebben wel slechtere merries ster gekregen.
Hoe gaat het met die van Ilona?

Ze is nu twee maanden onder het zadel en tot nu toe gaat het steeds een beetje vooruit. Maar misschien gaat dat valse Jazz karakter (hehe) nog de kop opsteken en krijgen we dan alsnog een terugslag.. Ik verwacht ook dat het starten wel moet gaan, alhoewel het op ander terrein totaal anders kan zijn natuurlijk! En zeker met de hormonen van een merrie met veulen!

nadina schreef:
Ik kan me voorstellen dat je opziet tegen het trekken van die manen, volgens mij heeft ze een hele bos of niet?

Haar manen zijn inderdaad een fikse bos, maar helaas heeft ze maar een sprietstaart (waar ik me erg aan stoor) en twee haren voorpluk. Verkeerde verdeling als je het mij vraagt! Gelukkig ben ik niet de enige met een hekel aan die klus

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 11:13

Mooie foto's hoor en ziet er inderdaad ontspannen uit! Een 3 jarig paard hoeft ook nog niet in de krul gereden et worden vindt ik! Op onze Jazz ga ik niet zitten is veel te druk etc. Een echte Jazz!

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 14:12

Dank je!

Hoe oud is jouw Jazz dan minnie_muis? Heb je ook foto's van haar?
Rijdt er wel iemand op?

Ursy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 16:47

Ze wordt met de week beter! Ben erg benieuwd hoe ze het straks gaat doen op wedstrijden.
Ga je dit jaar nog met haar starten? En het is een práchtig setje!!

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 19:39

Dit jaar wordt misschien wel wat vroeg. Misschien de jonge paarden dressuur in Alverna met kerst. Maar dan moet ik daar wel wat te zoeken hebben en moet ze wat meer spectakel gaan laten zien.

Setje is mooi he! thanks!

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 19:50

leuk dier hoor, ziet er netjes uit