Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

VanillaQueen schreef:Lastig...sommige paarden zijn gewoon moeilijk uit te zitten. Niet klemmen iig. Ontspannen zitten, rechtuit kijken, benen lang maken en wel je rug recht houden.
Krijg je geen nieuw zadel? Koop anders eventueel een bontje die je vastmaakt met een lange singel, dat is ook wat prettiger voor je pony [dat gebonk op haar rug lijkt me niet erg fijn]
als iemand hier commentaar op heeft mag je dat gerust zeggen ik kan ook maar nieuwe dingen leren
En benen lang maken!

,zou nog even zonder zadel rijden dan tot je een nieuw,goedpassend zadel hebt,is goed voor jouw zit en beter voor je paard
.Over je rug,ik zou luisteren naar de dokter en niets forceren,probeer je rug zoveel mogelijk recht te houden als voor jou mogelijk is(dat is wat ik zou doen)
Citaat:[b]hey, ik rij ook al een tijdje zonder zadel omdat mijn zadel ook niet meer past. In het begin is het beetje lastig maar op den duur ga je er egt wel van genieten. ik zou je ook aanraden om eens galop te doen, das het allerleukste aan het zonder zadel rijden. en als het egt ni lukt raad ik je aan om eens te denken aan een boomloos zadel. het schijnt dat dat soort zadel op elk paard past en het is alsof je zonder zadel rijdt maard an wel met het comfort en de veiligheid van een zadel. ikzelf probeer mijn vader ervan te overtuigen zo een zadel te kopen maar het lukt nog niet goed. als je wat meer over dit zadel wil weten kijk dan eens op deze site: www.boomloosrijden.nl
daar kan je veel info vinden. veel suc6 allersinds

. Het gaat niet op één, twee, drie
.
.