manonutjuh schreef:vasthouden en vol gas je parcour doen, mijn pony ging ook super snel, maar sprong wel alles foutloos, dus ik sprong gewoon vol gas m'n parcour, heb je iig een snelle tijd
Dit soort geintjes kun je inderdaad met een pony wel uithalen, maar met paard is vaak minder behendig...!! Controle is het belangrijkste wat er is...vergis je niet. Probeer gewoon eens laag en dan je paard steeds voor of na de hindernis halt te laten houden. Belonen en weer wegrijden. Zorg er wel voor dat je dit ruim van te voren doet, zodat die niet alsnog doortrekt. Mijn tip is dus eigenlijk heel simpel: zet je paard voor en na de hindernis eens een paar keer stil. Springen doet die toch wel, bouw dus eerst de controle op. Oefenparcoursjes zijn handig, maar oefen vooral thuis op een enkele hindernis.
De tip van Boutje vindt ik overigens ook goed, alleen ben ik niet van het voltes rijden....maar goed, ik zou het gewoon proberen!! Ik weet uit mijn eigen pony-ervaring dat het schakelen tussen sprongen (2 of 3 galopsprongen) echt helpt!! Die zou ik zeker gaan toepassen.