Ruime gangen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

babbeloe

Ruime gangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 20:05

mijn pony heeft van zich zelf hele ruime gangen alleen als ze een midden draf moet doen dan gaat ze heel hard draven en doet haar hoofd naar beneden (net als een draver) in plaats van verruimen
ze kan opzich de midden draf wel.... maar hoe kun je dit beter maken

Solvej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 20:59

Heb je geen instructeur die dat met jullie oefent als jullie daar klaar voor zijn?

black_light

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 22:19

Dat had ik ook met mijn pony,
Bij mij werd mijn pony erg 'lang' hoofd naar voren en heel hard,
dus niet echt veruimen maar lang worden..
Bij mijn pony heeft het geholpen om hem toch van voor wat meer in te houden.
Ik rij hem nu ook meer aan het been dat heeft ook erg geholpen.
Je moet je pony ook goed ondersteunen tijdens midden gangen dus dat hij niet 'uit elkaar valt'
Je kan het altijd navragen aan je instructeur, die kan je pony eenmaal beter..
Sucses!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 22:21

Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al he... Hij gaat alleen maar hard, en kachelt daarbij ook nog eens lekker op de voorhand.
Oftewel: niet teveel tegelijk willen, niet van voren losgooien, en al helemaal niet denken dat gas erop ook verruimen betekent.

Wat laat je instructeur je doen om dit te verbeteren? Schakelen? Schijnovergangen? Impuls vanuit de galop gebruiken? Balken-werk?

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 22:23

@black-light: je moet m juist niet gaan ondersteunen een paard moet op zn eigen benen lopen, anders gaat ie alleen maar hangen op je hand
wat ik zou doen, is hele kleine stukjes weg en terug en zorgen dat ie opgericht blijft en dus geen steun geven, zorg dat ie op eigen benen loopt, als kleine stukjes goed gaan maak je het steeds langer, totdat het een hele diagonaal is!succes