eigenwijs, wil niet langs bordjes in bak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

diddi

eigenwijs, wil niet langs bordjes in bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 17:26

ik ben al aardig op weg op mijn paard in te rijden ,een groot probleem is dat als ik in de bak rij hij bij elk bordje(letters die aan het hek hangen) van de hoefslag af wil hierdoor heb ik zo n drie kwartier een gevecht met hem elke keer er weer langs totdat hij het heeft opgegeven ,maar weten jullie misschien wat ik hier tegen kan doen.
Laatst bijgewerkt door Apple op 29-10-05 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel duidelijker gemaakt

Lenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 17:27

hij neemt je kennelijk niet serieus, ik zou er wat begeleiding ofzo bijhalen voor het van kwaad tot erger wordt.
Het is trouwens eigenwijs

Solvej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 17:58

Als een paard eenmaal doorheeft dat hij iets kan doen om onder het werk uit te komen doet hij dat gegarandeerd elke keer weer opnieuw. Schijnbaar krijg je het zelf nog niet opgelost dus het is verstandig dat iemand met verstand van zake je hier even mee helpt.

diddi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 18:27

ik ga net zolang met hem door tot hij wel naar mij luisterd en dat is als ik hem een aantal keren goed heb aangepakt ,dan gaat hij er ook probleemloos voorbij,maar ik vroeg me af of jullie dit ook herkennen hij is mij inderdaad aan het uitproberen maar ik heb al jaren ervaring met hetrijden van ijslanders en weet daarom ook dat ze erg dwars kunnen zijn en dat je heeel consequent met ze moet zijn.,ik vroeg me af of jullie ook zulke problemen hebben gehad ,en hoe jullie dit hebben opgelost.
sorry voor mijn spelfouten

Solvej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 18:34

Misschien heb je hier iets aan:

Okkie1 schreef:
Ik verdeel mijn gewicht naar mijn buitenbeen (overheersend!), neem duidelijk stelling naar binnen en hou de binnenteugel goed naar buiten, maak ophoudingen met mijn buitenteugel en hou mijn binnenbeen er goed bij. Op het moment dat ik merk dat ik kan ontspannen, ontspan ik, beloon ik en ga er zo vaak langs tot ik mijn zin heb gekregen en hij er ontspannen langs loopt.

Succes, de aanhouder wint

diddi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 19:02

hoi bedankt ik zal het proberen,ik ben er ook van overtuigd dat het op een dag over is,ik wil ook weer niet teveel met hem vechten,hij moet het wel leuk gaan vinden

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 19:10

Op het moment dat hij er van schrikt ga je de kleine volte op (10m) en blijft op die volte. Vraag het neusje naar binnen en hou hem aan het werk. Het feit dat hij alleen al aandacht kan gaan besteden aan die bordjes, betekend dat hij zijn aandacht niet bij jouw heeft. Op het moment dat je de kleine volte zonder problemen bij het bordje kan rijden, zoek je de grote volte weer op. Volgende bordje zelfde probleem? Zelfde oplossing.

Iig niet wachten tot je paard na drie kwartier moe is, gewoon meteen actie ondernemen. Ik denk dat je dit probleem dan met 10 Minuten de wereld uit hebt, en de volgende keren gaat het nog sneller
Laat je paard er trouwens ook aan wennen dat er weleens andere dingen in de bak liggen, een trui op de bakrand of een deken. Zet eens een stoel midden in de bak. Als je dat vaak genoeg doet staan ze op een gegeven moment nergens meer van te kijken.

Solvej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 19:12

Cassidy schreef:
Op het moment dat hij er van schrikt ga je de kleine volte op (10m) en blijft op die volte. Vraag het neusje naar binnen en hou hem aan het werk. Het feit dat hij alleen al aandacht kan gaan besteden aan die bordjes, betekend dat hij zijn aandacht niet bij jouw heeft. Op het moment dat je de kleine volte zonder problemen bij het bordje kan rijden, zoek je de grote volte weer op. Volgende bordje zelfde probleem? Zelfde oplossing.

Iig niet wachten tot je paard na drie kwartier moe is, gewoon meteen actie ondernemen. Ik denk dat je dit probleem dan met 10 Minuten de wereld uit hebt, en de volgende keren gaat het nog sneller
Laat je paard er trouwens ook aan wennen dat er weleens andere dingen in de bak liggen, een trui op de bakrand of een deken. Zet eens een stoel midden in de bak. Als je dat vaak genoeg doet staan ze op een gegeven moment nergens meer van te kijken.

Sterker nog, je kunt zo'n probleem als je er handig in bent er in 1 minuut uit hebben

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 19:14

Als de TS zo handig was geweest had het topic hier niet gestaan..