Mijn merrie is 3,5 jaar en nog niet bijster veel onder het zadel geweest.
Dit is wat ze doet:
- Linkerhand: loopt met de achterhand op de hoefslag en met de voorhand op de binnenhoefslag. Daarbij geeft ze ERG veel stelling naarbinnen en drukt ze haar kont naarbuiten (zodat ik met mijn been steeds in het hek hang)
- Rechterhand: loopt met de voorhand op de hoefslag en met de achterhand op de binnenhoefslag. Hierbij veel stelling naarbuiten.
Als ik op de rechterhand stelling naarbinnen vraag, dan wordt madame boos. Begint te staken: met haar hoofd schudden, stilstaan en achteruit lopen. Om haar vooruit te krijgen moet ik echt flinke schoppen uitdelen (misschien een idee om een knopspoortje om te doen?). Als ik voltes wil maken, dan valt ze als een plank naarbinnen. Zodra ik binnenbeen geef, begint ze weer te staken.
Iemand suggesties?
Veel A-C lijnen gaan rijden hoor ik net 

,je moet maar eens een galloperend paard in een wei observeren...hij zal practisch nooit in een rechte lijn lopen,naarmate dat paarden ouder worden en langer bereden verdwijnd het probleem normaal gezien wel omdat ze dan gewend zijn aan het gewicht op hen rug,de hulpen enz...