nageven!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aur0ra_h0rse

nageven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 10:01

hallo allemaal!
Ik probeer mijn pony aan de teugel te krijgen door kleine ophoudingen t emaken en veel tempo wisselingen te rijden maar mijn pony geeft niet na! weten jullie een andere manier om mijn pony aan de teugel te krijgen maar niet zagen!! danjullie wel!!! Hieronder zie je me paardje! het is een beetje rare foto want het halster staat scheef!! ze is een appaloosa !! het was een foto van vakantie!!
Afbeelding

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 10:04

Topic honderdtien deze week over nageeflijkheid :D

Wat zegt je instructeur hiervan?

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 10:06

Dit staat idd allemaal in een sticky bovenaan deze pagina. Ga daar es lezen?

aur0ra_h0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 10:07

sorry!! maar kan iemand m ewel helpe???

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 10:08

alleen een goede instructeur kan je helpen

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 13:11

Ja inderdaad, dat kun je nooit góed leren vanaf de computer, het is toch makkelijker gezegd dan gedaan. Als je iets verkeerd aanleert is er niemand die je dat kan vertellen. Als je toch wat tips wilt kun je beter even op de link hieronder klikken, er zijn namelijk al een stuk of 80 topics over nageeflijkheid. viewtopic.php?f=8&t=173675

_Anouck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 13:12

veel voltes rijden 10 m. contrastelling stelling na binnen etc...achtjes rijden (kleine achtjes) en dat de hele tijd doen dus gewoon heel veel stelling en buiging vragen...

Betteke

Re: nageven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 14:22

Geen gel*l trek hem in de krul.

_Anouck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 14:37

ik hoop dat je dat niet echt bedoeld??

hardi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 15:05

Dit is inderdaad al het zoveelste topic over nageeflijk rijden.

Een goede instructie is ook hier geen overbodige luxe.

Je moet ervoorz orgen dat je pony goed en fijn aan de hulpen is, op het achterbeen loopt, goed in balans en zijn of haar rug loslaat. als dit het geval is dan komt die nageeflijkheid vanzelf. Je pony gaat vanzelf ja hand opzoeken en jij krijgt een druk op beide teugels. Voor die druk moet je gaan rijden.

Rijdt dus alleen met een kontaktteugel (geen ophoudingen)en met je been naar je hand toe. Veel overgangen / schijnovergangen. Schakel veel in tempo. Het is de bedoeling dat de pony jou hand zoekt en niet jij als ruiter de mond vvan het paard.

Dit is iets wat niet in een paar dagen goed is, maar de aanhouder wint.

Princess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 23:22

voorwaarts rijden(niet onder je uit laten lopen!!) en druk houden op 2 teugels(dus niet zagen!) tot die nageeft dan geef je, dan zal die wel weer tegen de hand komen zelfde verhaal weer, als je maar duidelijk geeft dus je handen naar voren als hij nageeft!

Lotti

Re: nageven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 23:28

Het is inderdaad moeilijk te leren vanachter de computer.Dus ook ik raad aan om een instructeur onder de arm te geven.Eerst zorgen dat je paardje goed geactiveerd is (dat wil zeggen : actief achterbeen) je houd contact met de teugels ,maar niet te strak, je zorgt ervoor dat je hem met je zit en benen nog bij je hebt ( niet door teugelophouding) dan houd je je buitenteugel aan en geef je zachte kneepjes met je binneteugel , terwijl je met je binnebeen zachtjes hulp geeft (geen schop, gewoon correct tak en los,tak en los)

da's hoe ik het doe..normaal gezien als het paard goed actief ondertreed geeft het vanzelf eigenlijk al aan nageeflijk te willen lopen..ook niet blijven teugel aanhouden en kneepjes geven..dit doe je alleen als hulp om hem nageefelijk te krijgen..is 'ie dat eenmaal dan laat je los en rij je weer correctop twee teugels terwijl je het achterbeen activeert