4 jarige @ work op (onderlinge) dressuur wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cath

4 jarige @ work op (onderlinge) dressuur wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 22:14

Een weekje geleden was ik naar een wedstrijd met udie.
Hoefde maar 20 min te rijden want het was vlakbij ons.
Ik had al eerder met haar een wedstrijd gereden daar, en dat ging heel slecht
Want het was haar 1e keer in een binnenbak.

Nu vond ze het weer zo eng, ik was al een keer eerder die week naar die binnenbak gegaan maar dat had niks geholpen.

Op de wedstrijd ging het proefje (weer) de mist in.
Ze deed haar kop in de lucht en schrok van alles.

Zie hier de foto's...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We hadden er nog meer maar die waren te donker

Het was haar 3e keer in een binnenbak, maar hoort het zo dat ze het zo eng vinden na 3 keer in diezelfde bak?

iig hier nog een paar van het uitstappen

Afbeelding

Afbeelding

Oja ik had 138 punten En t was een B proefje.
veel 5jes en een 4..
en enkele 6 jes
wel een 7 voor de verzorging

groetjes Cathelijne

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 22:15

ach jo dat had ik ook altijd met mn paard na een tijdje ging het beter. Veel plezier met je mooie paardje

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 22:17

Wat kinderachtig van die jury dat ze zulke lage cijfers geven voor zo'n onderlinge wedstrijd!! En t is nog een jong paard, dus het is normaal dat hij zo reageert op vreemde omgevingen hoor Veel succes verder met het rijden!!

Chaelle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 22:24

Ze is een mooie verschijning..
Rijd je haar mss altijd in een buitenbak? Dan kan ik me best wel voorstellen dat ze het ff griezelig vind hoor Maar dat zal wel beteren..
Ze is echt een mooi plaatje, veel succes

Missouri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 22:32

De mijne loopt al 2 jaar lang elke dag in dezelfde binnenbak. En nog steeds, elke dag, is er omdraai-, schrik-, en ontploffingsgevaar

Wat vaker in binnenbakken rijden helpt wel, maar de een is nou eenmaal kijkeriger dan de ander...

Cath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 09:37

okee dank jullie wel allemaal
Ga vanavond weer naar die bak om te oefenen want ik ga deze winter officeel starten en dan moet ik toch een beetje voorbereid zijn.
Het moet dan langzamerhand wel overgaan hoop ik..

Lacuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 09:58

misschien heeft het er ook wel mee te maken dat jij wat meer gespannen bent. Dat ze daarom wat anders reageert dan anders, en het dus minder goed gaat. Misschien dat het al heel veel zou schelen als jij probeert je zenuwen onder controle te houden, door bijvoorbeeld zachtjes voor jezelf te neurien.
Succes ermee!
Groetjes, Lacuna

Cath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 10:09

oke ik zal er aan denken, bedankt

Cath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 10:33

niemand meer?

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:11

Jawel!
De mijne deed het ook hoor, ben er toch nog m2 mee geworden dus het komt wel goed...
Het is vaak de combi én alleen én in zo'n grote enge binnenbak...
veel oefenen!
Succes!

Danino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:14

leuk!

Cath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 12:20

Bedankt ik zal nog vertellen hoe het vanavond met de les daar gegaan is.

Cath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 21:56

De les ging heel goed en Udie was totaal niet bang dus we zijn weer met een tevreden gevoel naar huis gegaan.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 18:44

sammie_44 schreef:
Wat kinderachtig van die jury dat ze zulke lage cijfers geven voor zo'n onderlinge wedstrijd!! En t is nog een jong paard, dus het is normaal dat hij zo reageert op vreemde omgevingen hoor Veel succes verder met het rijden!!

Ik vidn het neit kinderachtig maar beter dat ze normaal jureren op zo'n wedstrijd. Geloof mij, ik heb er ookw el eens gereden en ze jureren al behoorlijk soepel. het is evrder enit hun schuld dat iemand zn paard enit voor elkaar heeft.
Die abk hebben de paarden die ik erin gereden heb trouwens ook altijd porblemen mee, er gebeuren allemaal dingen achter de muurtjes naats de bak dus is wel logisch dat de situatie wat gespannen is.

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 18:48

@ Fellor: dat slaat dus nergens op. Ze weten heus wel dat dat paardje jong is, en nog overal van schrikt. de mijne is dan wel 9 jaar, maar schrikt ook nog... en dan krijg ik ook 5jes enzo... Hij luistert goed en is altijd voor 't been, maar in zo'n situatie issie opeens heel anders.. kan toch ook zijn dat deze dat ook heeft...:S

mooi paard zoals ik al zei.. mijn paard schrikt ook nog weleens.. bv van de jury.. ik krijg dan ook 5jes etc. maar ik gaa gewono lkkr door met daar rijden het gaat wel weer een keer over...

xxxx

Maaiikii

Re: 4 jarige @ work op (onderlinge) dressuur wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 18:51

Ik vind het een erg mooii paard!
Gewoon lekker veel oefenen, verschillende locaties rijden dan komt het van zelf wel goed!
Jullie zijn zeker een leuke combinatiie!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 18:52

Miriano schreef:
@ Fellor: dat slaat dus nergens op. Ze weten heus wel dat dat paardje jong is, en nog overal van schrikt. de mijne is dan wel 9 jaar, maar schrikt ook nog... en dan krijg ik ook 5jes enzo... Hij luistert goed en is altijd voor 't been, maar in zo'n situatie issie opeens heel anders.. kan toch ook zijn dat deze dat ook heeft...:S

mooi paard zoals ik al zei.. mijn paard schrikt ook nog weleens.. bv van de jury.. ik krijg dan ook 5jes etc. maar ik gaa gewono lkkr door met daar rijden het gaat wel weer een keer over...

xxxx

Op eht moment dat jouw paard niet lekker loopt in de ring heb je hem toch gewoon enit voor elkaar op dat moment? Niks aan te doen dat is gewoon de waarheid. Of hij buiten een wedstrijd om aan eht been is e.d dat akn een jury neit weten en ze jureren logischerwijs gewoon naar wat ze zien. Ze kunnen ook zn leeftijd niet raden en leeftijd is nog geen excuus. Ze kan hem best goed hebben lopen buiten een wedstrijd om maar in de ring neit goed=lage punten. Logisch..

Cath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 09:55

Omdat ze zo jong is schrikt ze en eerst was dat nog veel erger..
Ik vond het alleen een beetje jammer hoe het ging dat ze zo schrok, ik d8 dat ik dat er een beetje uit had gekregen.
iig bedankt voor de leuke reacties!

Cath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 12:13

nog iemand anders?

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 13:11

fellor heeft echt wel gelijk hoor, hun kunnen niet zomaar iemand van wie hun paardje nog jong en veel schrikt is 156 punten geven, omdat hij dus nog jong is en een paardje dat gewoon wel netjes loopt ook 156 geven omdat die dus wel netjes loopt. Sorry hoor da kan gewoon niet. Hun jureren gewoon van wat ze in de ring zien. Als ze maarzo iemand die op een heel schrikkerig paard zit en waarvan het paard heel gespannen loopt normale punten gaan geven, krijg je commentaar van mensen van wie hun paard wel netjes liep en ontspannen die ook ong. dat puntenaantal kreeg. Ze beoordelen gewoon wat er in de ring gepresterd word

Wel goed gedan hoor

Cath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 00:07

Ja ik vind het ook helemaal niet erg dat ik geen hoge punten had want ik wist dat het aan mij lag.
Dus het is ook logisch dat de jury mij dan lage punten geeft.

Lynn_Noname

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 11:45

Mooi paard!! Wel jammer van de donkere foto's..
Ik heb onlangs een vrije dressuurwedstrijd gereden, als je mooi binnenkwam keek de jury af en toe wel. Anders keken ze gewoon niet. Ik heb er wel bij gewonnen maar vind het onneerlijk tegen over de andere ruiters omdat die jury gewoon niet keek!!

Cath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 15:48

dankjewel, ja soms zijn de jury's heel raar.. Ook had ik een keer wel een proef voor mijn gevoel echt super gereden en toen werd ik laatste.

ginniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 16:12

leuk paardje !
ziet er netjes uit voor een 4 jarige

NehnaDagmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 18:09

Tis een heel mooi paard buiten.. Komt vast wel goed joh. Toen ik de eerste paar keren in een vreemde binnenbak moest rijden kreeg ik haar niet eens fatsoenlijk over de hoefslag. Gewoon heel veel in vreemde binnenbakken rijden, het wordt vanzelf beter. Zoals je dus al gemerkt hebt met de les!!