klomp schreef:leuke fries hoor! rijden ziet er best aardig uit...zou alleen proberen om hem wat meer met het neusje eruit te rijden en de hals wat langer laten, friesjes kroppen toch al snel op. misschien nog een tip om hem wat meer nog op het achterbeen te zetten (sterker maken) dmv (schijn)overgangen en wat schouderbinnenwaarts of schoudervoor. daarmee wordt ook zijn binnenachterbeen wat sterker waardoor de galop wellicht ook straks makkelijker wordt voor hem. het setje vind ik erg leuk staan...maar ja bij zwart kan alles!! heel veel plezier nog samen!!
Bedankt voor je tips en met al die dingen ben ik al bezig. Hij is nu 2 jaar pas echt onder het zadel en heeft daarvoor 5 jaar voor de kar gelopen. Toen we hem kregen kon hij nog neit eens galloperen en had hij geen spieren, ik heb 2x in de week priveles maar hij moet gewoon nog veel leren. DE galop zal altijd een zwak punt blijven maar toen we hem kregen kon hij nog neit eens galloperen dus ik ben heel trots op hem! Over het opkroppen, word ook aangewerkt hij is 1,70 en heel sterk. Ik ben maar 1,65 en hij weet zelf hoe sterk hij is. In de mond is hij erg sterk en hangt ie gauw al zn gewicht op het bit, hierdoor is mijn handhouding ook hoger zodat ik hem kan laten vallen waardoor ie dan weer op zn eigen benen loopt, en zodat ik ze niet vast kan gaan zetten op mn knieen want dan is er helemaal geen houden meer aan.
Ik heb geen bezwaar op je reactie hoor maar er word allang aan gewerkt maar de galop zal altijd een zwak punt blijven en hij moet gewoon nog een hoop leren!