Neelke [Fries] @ Work!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lisjuh87

Neelke [Fries] @ Work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 15:54

Ik had vandaag eindelijk weer mijn fotograve (Fredt) mee dus eindelijk weer eens rijfoto´s!

Het ging niet helemaal super omdat sochtends de paarden de wei op gaan en hij het er dan niet mee eens is dat hij moet werken

Drafje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Galopje, hier heeft ie nog heel veel moeite mee.
Afbeelding

Knieactie
Afbeelding

Strekken kan meneer ook wel als ie zin heeft
Afbeelding

Stap
Afbeelding

Halthouden/Achterwaarts....dit vind hij ook nog moeilijk, zijn we nu pas echt aant leren.
Afbeelding
Afbeelding

Nog een galopje
Afbeelding
Afbeelding

Drafje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo willen we het zien
Afbeelding

Keet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 15:59

wat staat dat blauwe kleurtje je fries verschrikkelijk goed zeg

ziet er netjes uit
ik ga rijtechnisch geen dingen zeggen, ben ook niet alles

dingetje

Re: Neelke [Fries] @ Work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 16:01

Nou, dat ziet er goed uit hoor.
Wat een grote Fries of lijkt dat zo ?
Wel supermooi !!
Enigste opmerking: Misschien beugels een gaatje korter ?

Barco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 16:03

Mooie foto's zeg! en een stoer setje!!
Wat ik alleen op de foto'zie is dat je je handen wat hoog houd. Als je die iets lager zet en ietsjes meer ruimte kan geven voor, zodat hij wat kan zakken ziet het er zeker niet verkeerd uit!
Veel plezier met hem!

Dors04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 16:04

wat ene onwijs leuk paardje
is het je eigen paard=
ook ene leuk setje al hoewel het is geen setje maar het stata wel leuk bij elkaar
die lila van de bandages staat hem echt goed

_Inga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 16:11

Erg leuk setje en ik vind je erg netjes rijden! Erg leuke vries ook

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 16:11

leuke fries hoor! rijden ziet er best aardig uit...zou alleen proberen om hem wat meer met het neusje eruit te rijden en de hals wat langer laten, friesjes kroppen toch al snel op. misschien nog een tip om hem wat meer nog op het achterbeen te zetten (sterker maken) dmv (schijn)overgangen en wat schouderbinnenwaarts of schoudervoor. daarmee wordt ook zijn binnenachterbeen wat sterker waardoor de galop wellicht ook straks makkelijker wordt voor hem. het setje vind ik erg leuk staan...maar ja bij zwart kan alles!! heel veel plezier nog samen!!

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 16:22

Het is een paars setje hoor Angelstears!!
Neel kan al lekker sjouwen zeg!! Het gaat echt al een stuk beter dan de vorige x dat ik mee was! Jammer dat sommige foto's een beetje donker zijn gebleven, maaarja dat kon ook niet heel anders als we kijken naar het tijdstip

Ik vond het hartstikke leuk om weer rijfoto's te maken, dus ik ga snel weer een keer mee

Lisjuh87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 16:22

klomp schreef:
leuke fries hoor! rijden ziet er best aardig uit...zou alleen proberen om hem wat meer met het neusje eruit te rijden en de hals wat langer laten, friesjes kroppen toch al snel op. misschien nog een tip om hem wat meer nog op het achterbeen te zetten (sterker maken) dmv (schijn)overgangen en wat schouderbinnenwaarts of schoudervoor. daarmee wordt ook zijn binnenachterbeen wat sterker waardoor de galop wellicht ook straks makkelijker wordt voor hem. het setje vind ik erg leuk staan...maar ja bij zwart kan alles!! heel veel plezier nog samen!!

Bedankt voor je tips en met al die dingen ben ik al bezig. Hij is nu 2 jaar pas echt onder het zadel en heeft daarvoor 5 jaar voor de kar gelopen. Toen we hem kregen kon hij nog neit eens galloperen en had hij geen spieren, ik heb 2x in de week priveles maar hij moet gewoon nog veel leren. DE galop zal altijd een zwak punt blijven maar toen we hem kregen kon hij nog neit eens galloperen dus ik ben heel trots op hem! Over het opkroppen, word ook aangewerkt hij is 1,70 en heel sterk. Ik ben maar 1,65 en hij weet zelf hoe sterk hij is. In de mond is hij erg sterk en hangt ie gauw al zn gewicht op het bit, hierdoor is mijn handhouding ook hoger zodat ik hem kan laten vallen waardoor ie dan weer op zn eigen benen loopt, en zodat ik ze niet vast kan gaan zetten op mn knieen want dan is er helemaal geen houden meer aan.

Ik heb geen bezwaar op je reactie hoor maar er word allang aan gewerkt maar de galop zal altijd een zwak punt blijven en hij moet gewoon nog een hoop leren!

Lisjuh87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 16:24

Barco schreef:
Mooie foto's zeg! en een stoer setje!!
Wat ik alleen op de foto'zie is dat je je handen wat hoog houd. Als je die iets lager zet en ietsjes meer ruimte kan geven voor, zodat hij wat kan zakken ziet het er zeker niet verkeerd uit!
Veel plezier met hem!

Zie mijn reactie op klomp

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 16:27

Lisjuh87 schreef:
klomp schreef:

Bedankt voor je tips en met al die dingen ben ik al bezig. Hij is nu 2 jaar pas echt onder het zadel en heeft daarvoor 5 jaar voor de kar gelopen. Toen we hem kregen kon hij nog neit eens galloperen en had hij geen spieren, ik heb 2x in de week priveles maar hij moet gewoon nog veel leren. DE galop zal altijd een zwak punt blijven maar toen we hem kregen kon hij nog neit eens galloperen dus ik ben heel trots op hem! Over het opkroppen, word ook aangewerkt hij is 1,70 en heel sterk. Ik ben maar 1,65 en hij weet zelf hoe sterk hij is. In de mond is hij erg sterk en hangt ie gauw al zn gewicht op het bit, hierdoor is mijn handhouding ook hoger zodat ik hem kan laten vallen waardoor ie dan weer op zn eigen benen loopt, en zodat ik ze niet vast kan gaan zetten op mn knieen want dan is er helemaal geen houden meer aan.

Ik heb geen bezwaar op je reactie hoor maar er word allang aan gewerkt maar de galop zal altijd een zwak punt blijven en hij moet gewoon nog een hoop leren!

nou mooi dat daar al aan gewerkt wordt (het was ook maar een tip, wellicht had je er wat aan, ik weet immers niet wat je traint )
ik weet dat friezen wat meer moeite hebben vaak met de galop...de mijne heeft er gelukkig wat minder moeite mee dus dat is mazzel

heel veel succes verder met je mooie fries!!

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 16:27

@Dingetje: De beugels zijn zo goed hoor ik had ze aantal maanden geleden zelfs nog een gaatje langer, Als ik ze korter doe ga ik mezelf optrekken....
@Skroderijs: Ja het is mijn eigen paardje

Chaelle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 16:27

Leuke fries zeg!
Lijkt wel groot Veel plezier nog.

Lisjuh87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 16:30

klomp schreef:

nou mooi dat daar al aan gewerkt wordt (het was ook maar een tip, wellicht had je er wat aan, ik weet immers niet wat je traint )
ik weet dat friezen wat meer moeite hebben vaak met de galop...de mijne heeft er gelukkig wat minder moeite mee dus dat is mazzel

heel veel succes verder met je mooie fries!!

Dat is zeker fijn! Ik heb et nadeel dat ie zolang voor de kar heeft gelopen en de galop hem dus nooit geleerd is. Toen ik hem 2 jaar geleden kreeg kon hij dressuurmatig helemaal niks en nu rijden we wedstrijden B + 7......We blijven doortrainen en zien wel waar we stranden

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 16:30

Hej dat ziet er hartstikke goed uit! Jullie zijn echt al vooruit gegaan, sinds de laatste foto's die ik hier heb gezien.

En ja, verbeterpuntjes heeft iedereen, dus daar ga ik ook niks over zeggen

Heel veel succes met de wedstrijden, ik ben binnenkort ook weer aan de beurt

Groetjes,
Mimpje

Debb_nOeff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 16:35

Heee leuke Fries heb je !
Alleen wat der andere zeggen dat je je beugels een gaatje korter moet doen... Maar ziet der goed uit ga zo door!

Gr. Debbie (heb zelf ook een Fries een 4jarige )

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 16:38

Debb_nOeff schreef:
Heee leuke Fries heb je !
Alleen wat der andere zeggen dat je je beugels een gaatje korter moet doen... Maar ziet der goed uit ga zo door!

Gr. Debbie (heb zelf ook een Fries een 4jarige )

Ik heb al gezegt waarom ik de beugels zo lang heb in een eerdere reactie op dingetje

Debb_nOeff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 16:52

Ja lees het sorry had dat stukie overgeslagen!

Doeggg

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 17:01

wouw stoerr !!
Echt een fries met een ruiter
Hij ziet er heel goed uit !! ga zoo door

Kaiya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 17:14

Ziet er leuk uit! En wat een verschrikkelijk leuk beest zeg .
Zou het niet alleen fijner zijn de stijgbeugels wat korter te doen? Je hebt ze nu best lang, lijkt me echt niet fijn rijden .

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 17:25

Paars staat echt mooi bij hem!
En misschien je beugels wat korter doen?
(Als jij dit fijn vind rijden is het jouw zaak natuurlijk )

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 17:33

@ Cadish en CAuvraySky: Bedankt voor jullie reacties! Over de beugels heb ik eerder al commentaar gegeven: De beugels zijn zo goed hoor ik had ze aantal maanden geleden zelfs nog een gaatje langer, Als ik ze korter doe ga ik mezelf optrekken....

Dit is in overleg met mn instructeur gegaan allemaal en heb op wedstrijdne nog nooit problemen er mee gehad. Ga morgen nog 1x proberen 1 gaatje korter miss dat het nu beter gaat

NN44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 18:45

wauw wat een super mooi paard! dat setje staat hem ook mooi het rijden vind ik er ook netjes uit zien!

SjAnnepAn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 19:08

leuk setje
leuk paard
Is je paard nou zo groot of ben jij nou zo klein ?
Zoals al eerder is gezegd, misschien je beugels een gaatje korter of hakken beter uitdrukken,
want op sommige foto's trek je je hakken heel erg omhoog.
(niet allemaal overigens, dus kan ook momentopname zijn natuurlijk)

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 19:13

SjAnnepAn schreef:
leuk setje
leuk paard
Is je paard nou zo groot of ben jij nou zo klein ?
Zoals al eerder is gezegd, misschien je beugels een gaatje korter of hakken beter uitdrukken,
want op sommige foto's trek je je hakken heel erg omhoog.
(niet allemaal overigens, dus kan ook momentopname zijn natuurlijk)

Over de beugels heb ik al een aantal keer wat gezegt En dat ik ze optrek komt door de laarzen echt heel vervelend, met schoenen en chaps heb ik hier geen last van.

Mijn paard is indd zo groot en ik ben indd zo klein
Paard is 1.70m en ik ben 1.65m als het niet kleiner is