ze wil geen passen verruimen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_Luna

ze wil geen passen verruimen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 13:17

Mijn verzorgpony wil zijn benen niet strekken.. (helemaal hoeft ook niet) maar wel dat ze de passen gat verruimen en iets sneller gaat lopen.. Als ik dit probeer met haar gaat ze galoperen..
weten jullie mischien de oorzaak hiervan?
groetjes!!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 13:19

Ze snapt het niet. Misschien moet je het eens leren door over cavaletti te draven. en doe dat in een rustig tempo. Als je haar te hard laat gaan duikt ze op de voorhand en gebruikt ze haar rug niet.

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 15:58

waarschijnlijk is je paardje niet sterk genoeg van achter. het is dus zaak om je paard sterker te maken in de achterhand. dit kun je doen met de tip die desiree hierboven al aangeeft. ook kun je veel overgangen rijden en schijnovergangen.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 16:47

wat klom zei, ben ik mee eens, een paard kan pas verruimen wanneer zijn achterhand sterk genoeg is, dus hoe je dat moet doen hoef ik niet uit te leggen, het verruimen oefenen kan je ook zo doen: leg 2 balken op een afstand van ong. 6 meter uit mekaar, het komt niet precies hoor, als ze maar ver genoeg uit elkaar liggen. draaf er vervolgens overheen en tel de aantal drafpassen die je pony maakt tussen de 2 balken, probeer die aantal passen steeds minder te worden, hoe minder passen des de ruimer ze zijn ( logisch:P) suc6 dr mee he!!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 17:24

WAnt als de achterhand sterk genoeg is, kun je het paard aan elkaar rijden, een voorwaarde voor verruimen. (effe ter aanvulling op bovenstaande)

Esther_Luna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 20:22

bedankt !! dit ga ik proberen!

Patty14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 11:52

Ja es ik weet hoe dat is. Fox deed het ook altijd bij mij. Goed recht op blijven zitten iets drijven en iets inhouden. Dat helpt wel bij haar wat ik nog weet Suc6 ermee.

Nicolet90

Re: ze wil geen passen verruimen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 15:54

je kunt het inderdaad met caveletti proberen,
zelf heb ik bij mijn pony balkjes op de grond gelegd en steeds wat verder uit elkaar zodat hij wel moest verruimen om er nogmaarl overheen te komen, (maar doe dit niet te vaak achter elkaar, dan vind je pony het misschien niet leuk meer en probeert hij misschien extra pasjes ertussen te maken om hem het zo makkelijker te maken)

monsera

Re: ze wil geen passen verruimen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 22:59

Je hebt het over strekken en veruimen maar dat zijn 2 verschillende dingen.Je leert je paard eerst veruimen en daarna uitgestrekte draf dat is weer iets moeilijker.Ik ga met de anderen mee over het sterker maken van de achterhand.Dit kun je ook doen door veel overgangen te rijden en ook te schakelen in de gangen dus dat je je paard iets laat veruimen en iets laat terug komen maar wat heel belangrijk hier eerst bij is dat je maar 2/3 passen je paard laat veruimen dus je voelt dat hij veruimt en rijd dan al weer terug op je zit en herhaal dit maar een paar keer.Het duurt een hele tijd tot je paard sterkt genoeg is om een halve of zelfs een hele zijde te veruimen meetal valt je paard dan uit elkaar en dan heeft de oefening geen zin.Als je je paard terug laat komen ga dan ook echt tot het uiterste laat hem niet doorsukkelen het is niet erg dat hij een keer terug valt in de stap maar dan heb je wel reaktie en probeer je het gewoon nog eens.Probeer er op te letten dat je wel de juiste hulp geeft en hem niet overvalt met je hulp,te veel ruimte geeft met je handen of te veel been geeft.Er komt nog wel wat gevoel bij kijken wat er precies nodig is om jouw paard het gevraagde te laten doen.Blkjes lopen is ook een goed oefening dit kan trouwens in stap,draf en galop leuk voor de afwisseling.