Ik voor het eerst op een fries

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ShadowFax

Ik voor het eerst op een fries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 22:20

Dankzij de onwijs lieve bokker Amable, kwam vorige week een van mijn grootste wensen uit...
een fries aanraken EN zelfs rijden!!

Uiteraard MOEST dit vastgelegd worden voor in mijn archief!

Allereerst wil ik nog wat dingetjes mededelen voordat jullie naar de foto's kijken...
Ik heb 5 jaar niet meer actief paardgereden (ik heb dus ook nog zo'n lekkere oude cap ) (tussendoor wel eens een weekje voor de lol gereden) daarbij heb ik 3 jaar op ijslanders gereden... dat waren mijn laatste verzorgpaarden. De laatste keer op een GROOT paard kan ik me niet meer herinneren
Ik had op deze foto's ook al behoorlijk spierpijn van het "verassende" buitenritje. JEETJE wat gooien friezen toch op... heb je 3 jaar op een vlakke ijslander gereden
Ik sta uiteraard open voor jullie tips en feedback... maar wees dus een beetje lief gezien mijn rij-frequentie

Amable, nogmaals, onwijs bedankt voor deze unieke ervaring!

Ik op Fenna na het buitenritje.. sorry, de smile kan echt niet kleiner
Afbeelding

Daarna rijden op Lianne in de bak...
Stappen
Mooie boogjes
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ja uhuh... hier was ik iets aan het zeggen ofzo
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Draven
Jammer dat de foto niet scherp is, heb het erg naar m'n zin zo te zien
En ja, mijn benen afsteken kan ik ook nogsteeds ergg goed
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier vond ik het ook wel grappig geloof ik
Afbeelding

Galopje
Vond deze 2 foto's wel goeie actie plaatjes
Afbeelding

Afbeelding

En de mooiste van allemaal...
Afbeelding

Filmpjes van Zhanna tijdens het VD-en
fimpje 1
filmpje 2
filmpje 3
filmpje 4

Sorry voor de hoeveelheid, maar zoals jullie wel begrijpen ben er ik erg trots dat ik eindelijk op een fries heb gereden ennnn heb aangeraakt..
"I touched a Friesian horse"

annet1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 22:28

mooii rood dekje past zeer goed bij een fries!! wij hebben ook friezen staan ze kunnen zo mooi Showen!!... k ben verliefd jij ook denk ik nu

Patty14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 22:30

Wauw wat een mooi paard is dat! Ziet er erg leuk uit.

Spoec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 08:43

Wauw, wat kan die fries lopen zeg
Ook al heb je dan lang nie gereden en alles, toch op je benen letten en vooral dat je je schouders naar achter houd..
Zo geef je hem alle ruimte om iets te doen en lig je er als hij dat wil zo naast

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 08:54

vind het zeker een erg mooie fries!
Je mag hem wel iets ronder houden, en niet naar voren kukelen maar voor je uit kijken en schouders naar achteren . Been lang maken en hak uitdrukken

Vind het wel netjes omdat je ijslanders gewent bent!! veel plezier nog!!

balli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 13:26

leuk he! het verschil tussen een ijs en een fries voelen;)... ik heb een tijdje een fries gereden en ondertussen gelest op ijsjes.... echt een hele leuke combi;)...
maar 't ziet er heel netjes uit.... en was 't nou ook zoals je had verwacht?

klunsmuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 14:07

Ik vind het leuke foto's alleen wat een krote beugeltjes, ik zou er neit meer tegen kunnen :p En gooit lekker hoog op he? Wat is nou leuker???

elinee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 15:17

leuk paardje ik vind dat je het heel goed doet voor iemand die al zo lang niet meer gereden heeft !!
':D Xje

miranda1983

Re: Ik voor het eerst op een fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 15:53

hey,

gaaf dat je een keer op een fries heb kunnen rijden. dat is ook nog altijd een droom van mij. haha die zo ie zo wel keer uit gaat komen.

waar mijn tante woond is een manege op 5 min. loop afstand. nou gingen we daar kijken en stond er tot me grote verbazing een echt fries. lekker breed ook. dus me tante aan de eigenaar van de manege vragen van wie die fries is. blijkt die fries dus van de eigenaar te zijn(die zit in een rolstoel) dus nou moet ik keer met me tante afspreken dat ik daar keer eenweekend je blijf slapen en dan mag ik oop die fries rijden, dus snel wat afspreken hahaha.

hoop dat het er bij mij ook nog ooit van komt.

groetjes miranda

ziet er goed uit voor 5 jaar niet gereden te hebben

BleikjA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 16:22

Leuke fotos !! Ziet er goed uit hor...
Zo'n fries is wel wat anders dan een ijslander he Een paard jaar gelden heb ik ook een paard keer op een fries gereden, Ik dacht egt dat ik uit het zadel vloog maar naar een paard keer ging het al iets beter...

Anoniem

Re: Ik voor het eerst op een fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 16:41

Leuke fries!!! Alleen een vraagje over je cap! Je zegt dat je een oude cap op heb, maar waarom heb je hem eigenlijk op? Gezien het elastiek wat over de capo zit om hem tegen te houden bij een val, kan je hem beter niet opzetten.

Amethyst_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 16:48

Ik vind het heel netjes:D:D:D zeker al sje nog nooit op n fries gereden hebt!!! leuk voor je!!!

ShadowFax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 18:21

Bedankt iedereen voor de leuke reacties!
Die schouders naar achter zie ik inderdaad (wist ik niet) Nu kom ik natuurlijk met een rot smoes maar 1 van die ijslanders, was zo getraumatiseerd, dat ik helemaal niet ontspannen kon zitten, omdat ze dan direct uit balans raakte... klinkt gek, ik weet het. Maar door dat paard is mijn zit enorm verpest. Ik moet inderdaad echt weer even leren om overdreven op mijn kont te zitten. Hopelijk komt mijn zit wel weer terug als ik regelmatiger rij op een niet gestoord paard

@ Ballie:
Uhuhu, nou ik weet wel dat een fries HOOG opgooid, maar ZOO hoog! Ik had echt moeite om te blijven zitten! In draf was het al moeilijk... in galop stuiterde ik er iedere keer zo achteraan... je kent dat wel... het paard schiet naar voren... ruiter komt erachter aan. Het was onwijs gaaf, maar ik denk dat het gewoon wat moeilijker ging vanwege de ijslanderervaring... ben dit hoge opgooien gewoon niet meer gewend!
Later op Lianne in de bak ging het een stuk beter dan op Fenna in het bos. In de bak kon ik mezelf veel beter later meegaan met de bewegingen.

@Klunsmuts:
Toen we naar buiten gingen, adviseerde Amable om mijn beugels een gaatje korter te maken, vanwege het opgooien. Daar was ik achteraf heel erg blij mee In de bak had ik ze weer wat langer gemaakt.. maar nogsteeds niet op z'n "ijslands". Moet zeggen dat ik er ook aan moest wennen, maar toch heb je het ook wel weer nodig op een fries.

@Chiqa:
Ik wist dat er iets gezegd ging worden over mijn cap. Vroeger had ik zo'n kintuigje... maar dat ligt nog bij mijn oude verzorgpaarden. Het elastiekje van deze cap is eigenlijk wat uitgerekt en zit dus niet strak om mijn kin heen. Toen we naar buiten gingen had ik het elastiekje wel onder mijn kin zitten. Maar tijdens de "foto-shoot" wilde ik liever niet met dat elastiekje om mijn kin op de foto. Slecht excuus, ik weet het. Maar deze foto's gaan wel voor jaren het archief in
Maarja, je hebt gelijk... zodra ik weer vaker ga rijden, koop ik een nieuwe cap. Moet wel zeggen dat dit oudje, mij eigenlijk te klein is... in die zin blijft ie wel behoorlijk op mijn hoofd klemmen (maar hoeft dan uiteraard nog niet te blijven zitten als ik eraf val)

@BleikjA:
Uit het zadel vloog... HAHAH, de eerste passen in galop, kneep ik hem echt man! Een groot paard die grote sprongen maakt... de "swung" is echt zo anders dan op een ijslander.

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:12

Ik ben blij dat je er zo van genoten hebt! Enneh, je weet het, geen dank Ik vond het dan ook super gezellig! Enneh, ja ik blijf de filmpjes erg leuk vinden, Zhanna doet alles nog steeds zo super braaf terwijl het echt een tijd geleden is dat we regelmatig trainde!

Jessie88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 21:30

Gave foto's, dit is idd heel anders dan zo'n kleine ijs... hoogtevrees? Geweldig, die smile van jou Echt mooie dieren, die friezen... wauw!! Die filmpjes zijn ook leuk!

Verena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 12:05

Leuke paarde hé??? Ben zelf ook regelmatig meegeweest met Amable, ze is een hele goede vriendin van me!!:D, maar idd friezen gooien hoog!! had en heb er nog steeds problemen mee!! de filmpjes zijn ook SUPER!!!:D

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 12:18

Echt superfoto's, en voor iemand met jou 'smoezen' doe je het helemaal niet slecht hoor! is natuurlijk hartstikke wennen!

Enne, die filmpjes, vooral die laatste, echt superleuk!!

Laurine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 12:23

leuke fries voor een fries want ik hou zelf niet zo van friesen en zo maar deze is wel mooi!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:24

mooie fries mooi manen wou dat [naam] zulke had
vond je t niet heel erg hobbelen k vind ze erg lekker rijden maar sommige zeggen dat ze te hoog opgooien je had er wel vette lol in zo te zien

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:18

Ohh wat leuk!! Ik mag ook een fries gaan verzorgen, en heb ook nog nooit op gereden! zie profiel