Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

maar meer met een actief achterbeen

Hedwig18 schreef:Ah ok. Nou ik zal mn best gaan doen. De eigenaresse heeft hem altijd met een soort van losse teugel gereden dus als je contact neemt met de mond dan gaat ie vervelend doen
Ik wel in ieder geval maar als je niet weet wat een actief achterbeen is kun je echt beter les gaan rijden zodat jouw op de juiste manier word uit gelegd hoe je je paard van achter naar voor kunt rijden en zal je paard vanzelf gaan zakken van voor.Het heeft echt niets met kneepjes te maken. Succes met je paard. 

Hedwig18 schreef:ok dankjullie wel voor het advies en ja monsera ik lees wat de anderen zeggen, anders zou ik niet om advies gevraagd hebben. Dat van achteren naar voren rijden ben ik bekend mee maar zal het ter controle even navragen tijdens mn rijles (die ik dus heb) .
ik had het idee dat je alleen reageerde op het gedeelte waar werd gevraagd hoelang je reed en niet op de goede tips over het achterbeen gebruik en het les nemen dus ik kreeg de indruk dat je dat niet snapte of niet wilde zien omdat je het allen maar over de teugels hebt en daar moet je juist niet mee bezig zijn om je paard nageeflijk te krijgen.Maar je rijdt dus les op de manege maar niet met je bijrijd paard?Mss kun je les aan huis krijgen dat heb ik ook je leert toch het beste als iemand je kan laten zien en voelen wat er voor nodig is om jouw paard goed te laten lopen.