Moet ik me hierbij voorstellen dat het eigenlijk schouderbinnenwaarts is? Of heb je daarbij andere stelling?? Ik weet het ff niet meer
Alvast bedankt!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dandy schreef:Met de renvers kijkt het paard naar de buitenkant. Het is dus precies hetzelfde als travers, alleen rijdt je bijv. linksom ipv rechtsom. Op de linkerhand de achterhand van het paard op de hoefslag, de voorhand naar binnen, het paard is naar rechts gebogen.
Citaat:In de renvers loopt het paard met zijn achterbenen op de hoefslag en met zijn voorbenen op de binnenhoefslag (op in totaal vier sporen).
Dandy schreef:Citaat:In de renvers loopt het paard met zijn achterbenen op de hoefslag en met zijn voorbenen op de binnenhoefslag (op in totaal vier sporen).
Dat zeg ik toch ook![]()
Paard kijkt inderdaad naar voren, beetje knullig uitgelegd van mij ... bedoelde alleen uit te leggen dat hij niet hetzelfde gesteld is als schouder binnenwaarts.
Kitty schreef:Ik was het alleen niet eens met de richting waar hij heen keek....
kun je ook uitleggen waarom niet? 
runningkawa schreef:[img]
http://www.allpepper.it/dressage/spalla.gif[/img]
schouderbinnenwaarts......travers
renvers..........appuyement
nu is het helemaal duidelijk!!