Nageeflijker (ja.. zooo veel voorkomend)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Banja

Nageeflijker (ja.. zooo veel voorkomend)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 10:17

ik weet t dat bijna iedereen al ontzettend veel topics heeft gelezen over nagefelijkheid, maar.. k begin weer

Ons friesje loopt supermooi aan de teugel in stap, maar op het moment dat je haar laat aandaven gaat het hoofd omhoog, wat kan ik hieraan doen..??

Kendra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:31

En daarna, kun je haar dan in draf wel weer nageeflijk laten lopen? Als het alleen in de overgang zit, is het meestal een kwestie van wat extra activeren achter, je hand iets openen voor, aandraven dmv een klein tikje been. Soms wil het niet omdat je ze veel vasthoudt aan de voorkant, omdat ze niet flitsend genoeg op je been naar voren gaan (en dan in je hand gaan duwen) of omdat ze niet genoeg actief stappen achter zodat ze uit elkaar vallen als je aandraaft.

liesje1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:51

Proberen beter van achteruit weg te draven! Heel veel schijnovergangen rijden en het paard heel snel aan je been maken. In de stap ook veel van tempo wisselen en proberen je paardje heel diep in te stellen voordat je wegdraaft (dan houd je iets meer controle)

MarijkeBun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:03

Je paard moet sterker worden. alles wat je paard van achteren doorgeeft naar voren, dat voel jij terug in je hand. Hij heeft dus denk ik moeite om in de overgang en in het draven het achterbeen goed onder de massa te zetten, dus loopt daarbij van het achterbeen af en holt daarbij zijn rug. puur omdat hij het moielijk vind en er nog geen kracht voor heeft. inderdaad veel overgangen en tempowisselingen rijden. daarbij gewoon contactteugel en een meeverende hand. als je dit een tijdje doet merk je dat hij je hand gaat zoeken, dus een bepaalde druk in je handen krijgt. als je dit hebt, dan kan je je paard iets gaan bewerken aan de voorkant.

succes

Banja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 14:14

hoe kan ik dit doen vanuit de achterhand aandrave?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 14:16

Door les te halen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 20:27

Banja, de enige die jou GOED zal kunnen helpen is een instructeur. Wij kunnen je op de supersumiere info die je geeft wel adviezen gaan geven, maar we weten totaal niet wat er aan de hand is. Misschien loopt het paard in stap wel niet aan de teugel maar in de krul. Of is hij gewoon niet voor het been waardoor je aanleuning ook wegvalt. Of stoor jij het paard doordat je in onbalans komt in de overgang naar voren. Of.... Of.... Of....

Snap je?

Daantje

Re: Nageeflijker (ja.. zooo veel voorkomend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:11

wat meer activeren in de draf vanachteren zeg maar en dan komt het wel

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:14

Nee hoor. Als de ruiter het fout doet helpt dat helemaal niks

monsera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:18

Sonja schreef:
Banja, de enige die jou GOED zal kunnen helpen is een instructeur. Wij kunnen je op de supersumiere info die je geeft wel adviezen gaan geven, maar we weten totaal niet wat er aan de hand is. Misschien loopt het paard in stap wel niet aan de teugel maar in de krul. Of is hij gewoon niet voor het been waardoor je aanleuning ook wegvalt. Of stoor jij het paard doordat je in onbalans komt in de overgang naar voren. Of.... Of.... Of....

Snap je?

Prachtig gesproken.

Banja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 08:25

ik snap t

Zwelgje

Re: Nageeflijker (ja.. zooo veel voorkomend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 09:25

Banja schreef:
ik weet t dat bijna iedereen al ontzettend veel topics heeft gelezen over nagefelijkheid, maar.. k begin weer

Ons friesje loopt supermooi aan de teugel in stap, maar op het moment dat je haar laat aandaven gaat het hoofd omhoog, wat kan ik hieraan doen..??

Dan is ze niet aan je been!

Banja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 10:46

en dan??!?

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 10:49

probeer wat te longeren met haar ze hoeft jou gewicht niet te drragen en dan zijn ze vaak wat sneller ontspannen maar doe het wel met iemand die er ervaring mee heeft.
Ik weet niet of jezelf kan longeren maar het werkt echt heel goed.
veel succes!!!!!!

_Cindy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 17:11

Niet aan de teugel laten lopen! Als je paard nog niet helemaal goed loopt,beter niet 'in de krul' trekken, wordt het later alleen maar moeilijk. Pas als je paard heel goed van achter loopt aan de teugel laten lopen.

Dus niet zelf gaan lopen klooien, gewoon een instructeur zoeken. Die heeft er verstand van, en wij hier op bokt (Ja, sonja zei het al) kunnen je echt geen advies geven. Het is geen machine die je kunt repareren. Nagevelijkheid is een cadeau dat je alleen krijgt als je helemaal correct rijdt. Het is geen doel op zich, ik probeer nagevelijk te rijden.

Ik heb persoonlijk liever juist niet dat ze te vroeg aan de teugel lopen, dat krijg je er dan moeilijk uit. Dus, zoek gewoon een instructeur, dat is het enige dat je doen kunt.