Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) Dus de vraag is, ben jij bereid en bekwaam genoeg om een jong paard te rijden?
Vraag eens of niet iemand anders je tinker wilt inrijden of doe het samen met iemand die er verstand van heeft, zodat je weer vertrouwen in je paardje krijgt. Ieder jong paard bokt en dat je na je valpartijen bang bent is heel normaal èn je paardje weet en voelt dat je nu bang bent en zal er misbruik van maken, dus ga niet nog eens zelf met haar stuntelen, maar vraag hulp!!! Ik durf te wedden dat als jij je vertrouwen weer teug hebt, dat je heel veel plezier van je paardje zult hebben
ik stap ook nooit zeker op een paard.......
), en het voelde wel weer goed aan, alleen was ze erg nerveus door die harde wind, maar ze bleef wel braaf stappen. Sonja schreef:Waarom ga je in hemelsnaam op je paard zitten als het zo stormt als gisteravond! De kans DAT het mis gaat, is dan natuurlijk drie keer zo groot als bij rustig weer.... Vind ik niet echt slim eerlijk gezegd.
Volgens mij kan een goede instructeur jou hier best doorheen helpen, want EIGENLIJK is er nog maar weinig fout gegaan. Twee keer domme pech... Kom op, bel eens iemand met wat ervaring met angstige ruiters, en laat je in een aantal lessen hierdoorheen helpen! Verkopen kan altijd nog joh, en volgens mij is het helemaal niet nodig.
Trouwens grappig wat je over je Tinker zegt. Ik geloof dat nog maar weinig mensen begrijpen wat een Tinker eigenlijk is.... Daar kan een beste scheut volbloed in zitten.... Zijn echt niet altijd van die halve dooie goedsullen...
, op de fokkerij waar mijn merrie gestald staat hebben ze een binnenbak, je hoorde alleen het plastic buiten wapperen en daar werd ze nerveus van.
Sonja schreef:JUIST een 'echte' Tinker heeft een 'vage' afstamming en kan derhalve een beste scheut volbloed in de aderen hebben zitten...
, en haar moeder...tja volgens mij zat daar iets van een fries in ofzo, moeilijk te zeggen. Ik heb wel een foto van haar moeder op mijn site staan, de link, en dan rechtsbovenin:Sonja schreef:Prachtig dier heb je zeg!
Angeliekje schreef:
Heeft iemand zoiets meegemaakt e/o weet iemand tips voor mij om het vertrouwen weer helemaal terug te krijgen?

Desiree schreef:Begeleiding is inderdaad nodig, alleen al voor de "mental support".
, en begeleiding heb ik in principe wel, een stalgenoot van mij heeft wel ervaring, en zij zit op de juiste lijn met jullie. En ze geeft af en toe wel eens een paar aanwijzingen als ik aan het rijden ben. Maar zoals dat lang maken enzo wat je zei, dat spreekt me wel aan, want ik duik echt gelijk naar voren als ze bijvoorbeeld opzij springt van iets, daar moet ik duidelijk dus aan gaan werken.