Ik heb op mijn werk wat foto's gemaakt, hier een foto van mijn collega met een van de hengsten. Ik zou graag willen weten wat jullie hiervan vinden.
groetjes
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

tabij schreef:
Ik heb op mijn werk wat foto's gemaakt, hier een foto van mijn collega met een van de hengsten. Ik zou graag willen weten wat jullie hiervan vinden.
groetjes

tabij schreef:ik werk op een hengstenhouderij, we beleren paarden voor de kar en onder het zadel. ook trainen we bepaalde paarden voor wedstrijden. Verder maken we merries, hengsten en ruinen klaar voor de keuring etc en ja het is heerlijk werk. Geen dag is hetzelfde en de paarden zijn stuk voor stuk geweldig
ata schreef:dat is echt onzin, wat doe jij als jij een jong paard voorwaarts wil laten lopen??voor los laten en van achteruitwaartse kracht opwekken!losser zijn voor maar dat betekent niet dat de teugels in boogjes moeten hangen
de teugels hangen absoluut niet LOS ze zijn in ontspannen houding, ik denk dat je daarvoor op het nivo moet rijden om dat aan te voelen en ik ken dat gevoel persoonlijk, misschien is het wel een paard dat bij teveel teugeldruk de rug gaat spannen.op nivo moet rijden om dat te voelen??? nou dan zal ik me er even tegenaan bemoeien, is zz-licht nivo genoeg?!zo ja, dan zal ik even reageren: wat ik nu zie, is dat het paard ook zn rug spant, en dat de hals erg kort wordt, probeer m eens over de rug te rijden!! en daarmee bedoel ik niet, teugels los
dat is DE allermeest voorkomende fout dat mensen voor teveel doen en achter hellemaal niks, waardoor 3 kwart van de ruiters en amazones hun paard niet op eigen benen hebben lopen.
ik wil dit zien in een ZZ proef en als dit paard zo in takt en ritme kan lopen met een ontspannen ruiter of amazone erop die ontspannen teugelgebruik heeft die scoort bij mij verreweg het hoogst!waarschijnlijk ben je daarom geen jurylid wat het nationale niveau mag jureren![]()
onvoorstelbaar het commentaar wat de mensen hebben, ik denk dat het voornamelijk jaloezie is, want om een paard zo te laten lopen daar vergt veel heel veel concentratie nodig.
nogmaals klassepaard EN foto!hmm jaloezie?! ikke niet hoor, jij vraagt om commentaar, dan krijg je het, dan is het weer niet goed![]()
over dit topic was mn andere reactie (in t Ymte topic ook)