voor de 5de x rijden (3de x los)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitano

voor de 5de x rijden (3de x los)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 09:05

En zoals jullie zien....braaf met cap!!
Ik had op advies van mijn lesgeefmens het zadel iets meer naar voren gelegd. Voor het oog zag dat er beter uit maar Luna heeft een vrij brede schouder en was dus al bokkerig met longeren (het zat haar in de weg) Toen ik opstapte was ze 1 bonk spanning en wilde ze wegbokken. Toen ben ik er meteen weer afgestapt en heb het zadel iets naar achteren gelegd. Niets meer aan de hand.

Een volgend bijkomend probleem is dat het zadel wegglijdt...de ene keer erger dan de andere keer maar ik kan er dus echt voor geen meter op zitten. Het hangt steeds hartstikke scheef. Ik kan niet wachten tot ik mijn eigen zadel heb! (nu maar hopen dat dat niet weg glijdt...)

ok, de foto's!:

We zijn nog erg bezig met sturen en voorwaarts blijven in stap, draf vindt ze makkelijker. Ik ben nog steeds degene die het het spannendst vindt, Luna snapt niet waar ik me zo druk om maak....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De bak waar ik in rij is niet ideaal, glad aan de ene kant, mul aan de andere en heel erg ongelijk. Volgend weekend ga ik Luna verhuizen en moeten we iets professioneler aan de slag kunnen! voor geinteresseerden zie www.kickersteyn.nl

Sophie2

Re: voor de 5de x rijden (3de x los)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 09:43

ziet er wel goed uit. Leuk paardje, maar uhm nog geld gevonden je kijkt steeds naar beneden. En probeer nog iets minder je paardje te sturen

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 10:39

Jammer, je foto's doen het niet bij mij.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 10:42

Hier doen de foto's het wel hoor!

Leuk paardje, hou alleen niet zo van schimmels haha. Verder ziet het er voor de 3de keer wel goed uit. En dat van het geld, ach dat doe ik zelf ook Leer je vanzelf wel eens een keertje af. Je moet je nu eerst maar richten op je paardje!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 11:46

Ziet er netjes uit en verhuizing zal een hoop schelen!

Leelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:21

Leuke stal ga je heen. Daar sta ik ook.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:38

Ziet er heel leuk uit Alleen zou als ik jou was wat meer je handen gaan ontspannen. Maar et is verder echt een leuk beestje!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:51

wat een leuk paard heb je!! denk wel om je handen; rechtop en niet te veel je binnenhand naar achter halen..verder is het goed dat je iets naar voor zit aangezien het een jong dier is, maar probeer wel voor je uit te kijken. heel veel succes verder met het rijden en je verhuizing!!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 13:00

Ik moet eerlijk toegeven dat ik het ook erg spannend vond...vandaar dat ik ook wat gespannen zit...
Het sturen zit er nog niet erg in, vandaar dat ik mijn hand erg overdreven naar binnen breng. Ik hoop dat straks te kunnen gaan verfijnen.

Leelo: in mijn profiel zie je rijfoto's van mijn ruin, dat is van een paar jaar geleden op kickersteyn. Heb daar een paar jaar heerlijk gestaan met Iwan!

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:35

Nou, dat ziet er goed uit voor een vijfde keer.
Mooi hoofdstel trouwens, heb dezelfde.

SjAnnepAn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:42

ziet er netjes uit hoor!
leuk paardje!
dat je erg overdreven stuurt vind ik juist alleen maar goed in het begin.

Het paardje snapt er nog geen bal van en moet er dus heel erg
"wijzend" gestuurd worden.
Dat is 10 x beter dan dat je minder wijzend stuurt en met een veel hardere hand.

Dat je nu zo wijzend stuurt kun je later wanneer je paardje het snapt weer verfijnen.

Altijd naar de grond kijken he je weet maar nooit
Misschien heb je een keer geluk

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 14:41

Hee Marit!! Leuke actie foto's. Vind het wel jammer je les gemist te hebben!! Ben 3 x voor jan *** geweest want toen ging les niet door en dan ben ik er niet en dan gaat het wel door . Verder moet je je niet zo druk maken! Luna is een schat van een beestje en doet het hartstikke goed. Tot nu toe heeft ze nog geen stap verkeerd gezet terwijl je erop zit. Een beetje meer vertouwen en jezelf en luna zou op zijn plaats zijn Nou meis spreek je later

Dikke kus Cel

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 14:59

Leuk dier, ziet er helemaal niet slecht uit hoor, probeer wel een beetje op je handen te letten, kan zijn dat ze zelf mede door de bak en mede omdat ze net onder het zadel is, jou uit evenwicht brengt, zo lijkt het iig een beetje hier en daar, probeer dan je evenwicht niet met je handen op te vangen
Enne je moet niet al het moois van je paard willen kijken, dus....... Vooruit blijven kijken, zo kan je ook een wending inkijken en ga je dus ook beter met je gewicht werken.
Succes, vind het echt een leuk dier
Enne ik denk dat een betere bak zowieso al beter gaat rijden, dit lijkt wel een weilandje

DraakjeII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:30

Ik snap wel waar jij je druk om maakt hoor.
Als je in die bak valt, weet je zeker dat je van kop tot kont onder de blubber zit
Verder vind ik het heel normaal dat je op een groen paard constant kijkt wat je paard aan het doen is. Als je wat meer vertrouwen krijgt komt dat vanzelf weer goed.
Mooi paard hoor en het ziet er allemaal erg vriendelijk uit.
Als je zo op je nieuwe stal staat zou ik de 1e keer gewoon weer even de longeerlijn eraan doen. Ze kunnen in een vreemde omgeving toch weer anders reageren.
Succes met de africhting verder