Springwedstrijd Manege Cadier en Keer: Bijou in turbo :D

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Springwedstrijd Manege Cadier en Keer: Bijou in turbo :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 00:57

Vandaag was er weer een springwedstrijd op manege Cadier en Keer, en ook dit keer deden Fleury en ik weer mee! Fleury op Amber bij de 60-70 cm en ik als vanouds op Bijou. Ditmaal 70-80 cm, volgende keer weer een tandje hoger. Want uit de foto's blijkt dat meneer het echt wel kan

Bijou staat bekend om zijn niet al te voorwaartse karakter, maar ik ben er inmiddels achter dat áls hij wil hij ook héél erg kan scheuren...heb aardig op de handrem moeten rijden Hij is echter qua springen niet zo zeker van zichzelf, vandaar dat hij overal overheen springt alsof er een sloot ligt van 4 meter met een balk op anderhalve meter hoogte erboven- zijn filosofie is dat je dan in elk geval de balken niet raakt, of zijn ruiter braaf met hem meewappert is een tikkie minder belangrijk. Met als gevolg dat een parcourtje springen met hem, hoe laag ook, veel wegheeft van een ritje in een achtbaan

Even opstappen en alles fatsoeneren- Bijou slaapt
Afbeelding
Hee, wat zie ik daar? Hindernissen!! Dat schept mogelijkheden
Afbeelding

En dan de bak in! Ik was er laatst achter gekomen (nadat hij voor hindernis 1, een kruisje van 40 cm weigerde ) dat het heel erg helpt om even een paar overgangen galop-middengalop te doen om hem op te peppen. Wordt hij érg enthousiast van

Mens, ik ben nog niet wakker, ga jij middengalop vragen
Afbeelding
Ohhhh, springen!!
Afbeelding

Afbeelding
Pompiedom
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En tja, hoe zullen we het noemen? "Hindernis-op-zijn-Bijou's"
Afbeelding
En foutloos door de eerste ronde!!
Afbeelding

Woehoe, doel 1 bereikt: de barrage!
Weer even schakelen
Afbeelding
Mijn verlichte zit is ietsje verbeterd, in elk geval ligt mijn been hier netjes! Zo stonden Bijou's oren trouwens sowieso bijna de volle 2 ronden, verder naar voren kunnen ze geloof ik niet- meneer had er écht zin in!
Afbeelding

Mijn grote vijand Het Kruisje
Afbeelding
Beeeetje vaagjes maar...
Afbeelding
En de turbo gaat officieel aan!
Afbeelding
Afbeelding
En dan kom je met een noodvaart op hindernisje 5 aan en blijkt dat de afstand voor geen kilometer past...tja, dan krijg je dit :
Afbeelding
En we gaan nóg harder en nóg hoger!
Afbeelding
En toen paste het dus weer niet
Afbeelding
En toen full speed over de laatste hindernis! Laagvliegend projectiel
Afbeelding

En dus waren we 2 keer foutloos! Ik heb de barrage ondanks dat Bijou harder wilde toch nog flink geremd, aangezien ik bang was dat als het niet zou passen en hij zou weigeren dat ik er voorover vanaf zou vliegen. Als het aan Bijou had gelegen waren we nog wel harder gegaan

Maar, het resultaat: 3e prijs van de 22, met maar 2 seconden achterstand op de nummer 2!!!! Ben trots op mijn vriendje Fleury was 1e (echt super gereden! zie haar topic voor haar foto's: viewtopic.php?f=10&t=484620&hilit= ) dus dubbel feest! En toen traditiegtrouw even Pennyen-met-prijzen in de stal:
Hij kán wel lief zijn
Afbeelding

Volgende week weer studentenspringwedstrijd (in het M-springen, dat is meer dan een meter *slik*), dit was echt een super oefening!

Fleury

Re: Springwedstrijd Manege Cadier en Keer: Bijou in turbo :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 01:18

Hey Vien! Wat een geweldige foto's! Vooral bij hindernis 7 in de barrage lag ik dubbel van je foto! WAT een sprong zeg niet normaal! Echt super dat je bent blijven zitten! Echt leuk dat je Bijou zijn turbo knop had gevonden! JE deed menig mens versteld staan! Is DAT Bijou? Ja ze rijd hem goed he! Dit zeiden ze allemaal aan de kant
Super dus! En veeeeeel succes zondag in het M springen! Gaat goedkomen als je op dezelfde manier rijden als vandaag!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 07:55

Geniale foto's Vien Gefeliciteerd met je prijs!! Bijou had er echt zin in zo te zien

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 07:56

Leuke foto's! Jammer dat ze zo donker zijn maar achja. Pfoe he wat een sprongen af en toe Proficiat met je prijs!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 09:51

Hahaha, wat een sprongen!!! Maar super gefeliciteerd!!! Komt helemaal goed volgende week .

elinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 10:02

wat een leuke foto's alleen jammer dat ze een beetje donker zijn en gefeliciteers hea.. met je 3e prijs!!
Xje

margriet11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 10:03

Goed gedaan! Jammer dat de foto's zo donker zijn.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 10:09

Gave foto’s zeg, jammer dat ik geen cameraman bij had om mijn kunsten hier te vertonen.

Weet je trouwens zeker dat volgende week hoger dan een meter komt te staan? Bertje kennende zal hij niet zo hoog bouwen aangezien hij niet weet wie er in de ring komen, afgelopen jaar stond de voorronde van het M volgens mij ook maar op 80 of 90cm.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 11:06

Haha ziet er netjes uit, alleen soms zet je paard veel te vroeg af.
Knap dat je dan kunt blijven zitten, ik pleur er dan altijd half naast
Leuk paardje trouwens Enne, gefeliciteerd met je prijzen!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 11:42

Falona schreef:
Weet je trouwens zeker dat volgende week hoger dan een meter komt te staan? Bertje kennende zal hij niet zo hoog bouwen aangezien hij niet weet wie er in de ring komen, afgelopen jaar stond de voorronde van het M volgens mij ook maar op 80 of 90cm.

Ohhhh, maar dát durf ik wel! Ik hoorde daar geruchten over, en aangezien het L geloof ik tot een meter mág kan het wel kloppen. Dus ik hou rekening met het ergste, dan kan het alleen maar meevallen.
Maar ik ga het echt niet erg vinden als het lager staat hoor, ben en blijf een schijtlijster

@joritalover: Bijou zet zó vroeg af dat er nog een hindernis tussen kan soms Ik ben er ook een aantal keer bijna afgewapperd

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:22

Het klopt dat het L tot 1 meter mag, in de voorronde. In de finale mag het zelfs oplopen tot 1,10 meter. Theoretisch gezien kan het dus idd best wel hoog worden. Bij Parafrid leggen ze het ook vrolijk op deze hoogten, maar Bertje is daar gelukkig toch wat voorzichtiger mee. Ik zie mezelf nog niet over hindernissen van 1,10 meter gaan.

Hoewel.... ik heb afgelopen vrijdag wel iets van 1 meter gesprongen met Pendalin (kwam ik gisteren achter toen bleek dat de 90cm in de barage toch iets lager lag dan de hindernissen op vrijdag) dus het zou moeten kunnen. Maar goed, dan moet ik eerst die finale zien te bereiken, zal je zien dat ik net Titanic loot en hij bij mij besluit dat hij aan die studenten ook moet laten zien dat hij kan weigeren.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:33

Hilde gave foto's zeg!!
Gaaf paard trouwens ook!
Jammer dat de foto's beetje donker zijn, maar zitten toch hele gave bij!

En wat betreft a's'zondag, dat kun je wel hoor!
Lopen leuke paarden mee en zoals falona al zegt zal het bij Bert echt niet zo hoog komen te staan! Enige wat vorig jaa romhoog ging was de finale en dat was dan ook nog eens omdat daarin mikita liep en wij hem verteld hadden dat het bij die ruiters echt wel wat hoger mocht (marjon en dax)......

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 14:56

Hahaha, geniale foto's

Erg leuk geworden, ziet er erg netjes uit op een paar rare race sprongen na. Maar heel erg gefeliciteerd met je prijs!
Succes alvast voor volgende week... gaat vast goedkomen

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 17:02

Rare sprongen zitten er wel bij ja Mijn achterwerk en knie doen nu zeer, vroeg me af waarom...ik denk dat ik dat inmiddels weet

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:09

Hoe jij dat allemal uitzit

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 18:37

Geweldige foto's ja Nogmaals gefeliciteerd!

Dat gaat helemaal goedkomen volgende week. Ik kan me nog herinneren van vorig jaar dat het inderdaad wel meeviel met de hoogte.

leonie_1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 15:33

haha. hilde je had helemaal gelijk .superfoto's. het is dat ik op school zit en me in moet houden,maar anders lag k naast mn stoel van het lachen. knap dat je bent blijven zitten

leonie_1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 15:36

zet trouwens nog ff de link van fleur neer, staat dr toch nie vij

Dreamybol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:36

Is dit dezelfde Bijou als een maand geleden??? Ja, Vientje, ik ben er nu ook van overtuigd, je kunt rijden

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 19:44

Het is inderdaad dezelfde Bijou als die op het SNSK in staking ging tijdens de dressuurproeven Hij heeft zo zijn buien

Dreamybol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 19:53

Ja Vien, misschien laten springen op een volgens SNSK?

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 21:09

CAuvraySky schreef:
Hoe jij dat allemal uitzit

Inderdaad, respect _/-o_
Bijou is echt een leuk paardje, en zeker een springmaniak

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 23:04

Thanks

Uhhh Larslover, de eigenaren vonden het dit jaar niet zo'n goed idee om Bijou in te zetten bij het springen op het SNSK...hoe dat nou zou komen?