Bijou staat bekend om zijn niet al te voorwaartse karakter, maar ik ben er inmiddels achter dat áls hij wil hij ook héél erg kan scheuren...heb aardig op de handrem moeten rijden
Hij is echter qua springen niet zo zeker van zichzelf, vandaar dat hij overal overheen springt alsof er een sloot ligt van 4 meter met een balk op anderhalve meter hoogte erboven- zijn filosofie is dat je dan in elk geval de balken niet raakt, of zijn ruiter braaf met hem meewappert is een tikkie minder belangrijk. Met als gevolg dat een parcourtje springen met hem, hoe laag ook, veel wegheeft van een ritje in een achtbaan 
Even opstappen en alles fatsoeneren- Bijou slaapt

Hee, wat zie ik daar? Hindernissen!! Dat schept mogelijkheden

En dan de bak in! Ik was er laatst achter gekomen (nadat hij voor hindernis 1, een kruisje van 40 cm weigerde
) dat het heel erg helpt om even een paar overgangen galop-middengalop te doen om hem op te peppen. Wordt hij érg enthousiast van 
Mens, ik ben nog niet wakker, ga jij middengalop vragen
Ohhhh, springen!!

Pompiedom
En tja, hoe zullen we het noemen? "Hindernis-op-zijn-Bijou's"

En foutloos door de eerste ronde!!
Woehoe, doel 1 bereikt: de barrage!
Weer even schakelen
Mijn verlichte zit is ietsje verbeterd, in elk geval ligt mijn been hier netjes!
Zo stonden Bijou's oren trouwens sowieso bijna de volle 2 ronden, verder naar voren kunnen ze geloof ik niet- meneer had er écht zin in!Mijn grote vijand Het Kruisje

Beeeetje vaagjes maar...
En de turbo gaat officieel aan!
En dan kom je met een noodvaart op hindernisje 5 aan en blijkt dat de afstand voor geen kilometer past...tja, dan krijg je dit
:En we gaan nóg harder en nóg hoger!
En toen paste het dus weer niet

En toen full speed over de laatste hindernis! Laagvliegend projectiel
En dus waren we 2 keer foutloos!
Ik heb de barrage ondanks dat Bijou harder wilde toch nog flink geremd, aangezien ik bang was dat als het niet zou passen en hij zou weigeren dat ik er voorover vanaf zou vliegen. Als het aan Bijou had gelegen waren we nog wel harder gegaan 
Maar, het resultaat: 3e prijs van de 22, met maar 2 seconden achterstand op de nummer 2!!!! Ben trots op mijn vriendje
Fleury was 1e (echt super gereden! zie haar topic voor haar foto's: viewtopic.php?f=10&t=484620&hilit= ) dus dubbel feest! En toen traditiegtrouw even Pennyen-met-prijzen in de stal:Hij kán wel lief zijn

Volgende week weer studentenspringwedstrijd (in het M-springen, dat is meer dan een meter *slik*), dit was echt een super oefening!
Bijou had er echt zin in zo te zien
Proficiat met je prijs!
.