styb @ springwork ( had er die dag niet zo'zin in

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pluimpje

styb @ springwork ( had er die dag niet zo'zin in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 00:26

de foto's zeggen genoeg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maxie

Re: styb @ springwork ( had er die dag niet zo'zin in

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 00:27

ziet er niet echt ontspannen uit je mag hem wel wat meer ruimte voor geven , dan springt ie mischien ook wat beter

love_eros

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 00:34

het ziet niet ondspannen uit...
omdat je zo raar zit op naar achter en hem niet mee geeft.. en niet in verliichte zit zit op de 2e en 3e foto.. krijgt je paard een ruk in ze mond.. en een klap in ze rug als hij op de grond neer komt...

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 00:39

ziet er idd niet ontspannen uit.....
op de 1ste fot lijkt het alsof je heel erg aan de teugel hangt.
geef hem de volgende keer meer ruimte en kom iest beter mee!

Minou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 00:53

ziet er niet echt soepel uit, eens wat minder hoog springen en je zit oefenen is misschien een tip. Aangezien je paard op de eerste foto met zijn kin op zijn borst in de sprong zit. Je houd je evenwicht niet en valt hierdoor naar achter en trekt hem in zijn mond. Op de tweede foto wijkt hij af naar links om dat je hem met je benen niet stuurt/ ondersteundt, en hij heeft ook nog steeds geen ruimte. Bij de landing heb je ook geen evenwicht en komt dus met een enorme klap op zijn rug terecht, dit is echt niet goed voor zijn rug dus ik zou daar echt mee uitkijken. Voor de rest wel een heel leuk beessie!! succes!!

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 08:11

zo, jij hebt lef, dat op bokt zetten Ik vind het echt een fantastisch mooie haflinger.

Dan even het commetaar:
- Je tenen, moet je naar binnen draaien, nu por je fantastisch erg met je sporen in zijn buikje
- Misschien een Galops balkje gebruiken? dat hij goed uitkomt, want dit herken ik wel met mijn eigen kapriolen, maar ook als dát gebeurt probeer een pluk manen vast t e pakken, zodat je paardje tóch wat meer teugel heeft want zo gaat hij het springen niet leuker vinden
- Als het is dat je niet weet hoe je je handen moet doen, dan moet je ongeveer op de helft van de manenkam, een plukje haar in een staart doen, ter herrinering dat je dáár vast moet pakken.. Jij zou 't ook niet fijn vinden als je elke keer in je mond word getrokken

Veel plezier nog

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 09:05

Door deze sprong, hoeft het niet zo te zijn dat ze de hele tijd zo sprong .
(*Voordat er alleen maar negatieve reacties krijgen)

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 09:31

Misschien maakte hij een noodsprong? Want zo ziet het er wel naar uit, aangezien ik weet hoe Stybren springmanieren er normaal uitzien Dan wil ik wel eens weten hoe jullie op je paard zitten hoor

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 09:37

wow. Je mag je paard wel heeeeel wat losser laten. Ik vind het logisch dat hij er geen zin in heeft.. Bah dat ziet er gewoon eigenlijk zielig uit.. hoe erg hij omhoog springt en zijn koppie naar zijn borst doet. En vergeet niet goed mee te komen boven de sprong

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 10:27

Sfiejj schreef:
wow. Je mag je paard wel heeeeel wat losser laten. Ik vind het logisch dat hij er geen zin in heeft.. Bah dat ziet er gewoon eigenlijk zielig uit.. hoe erg hij omhoog springt en zijn koppie naar zijn borst doet. En vergeet niet goed mee te komen boven de sprong

Oh jij weer...
Begin maar weer gelijk iemand topic te verkrachten.
Ik geloof dat jij nooit wat positiefs te zeggen hebt he
Zielig hoor

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 10:52

*Is het eens met bijna al het voorgaande.

Enne, niet ruzie gaan maken mensen, daar worden we niks beter op/mee.
Verder erg leuke haf! Heb je nog meer foto's? Dan kunnen ze hier zien dat het een moment opname is
& dat jullie het wel beter kunnen

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 12:14

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:30

Wat stikt Bokt toch van de topruiters he?

Jammer dat de een na de ander hier zulke lieve reacties neerzet...
Aangezien de pony's/paarden van de rest altijd zin hebben, altijd goed lopen en hun ruiters absoluut perfect zijn...

Knap dat je bent blijven zitten
Ik ken zulke capriolen, de mijne maakt soms ook van die idiote bokkesprongen (ook een prut-ruiter he...)

Ach, soms hebben ze ietsje minder zin dan normaal of worden ze net iets te jolig
Volgende keer weer beter! En plaats je dan ook een foto?

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:34

Nikki_jimmy schreef:
zo, jij hebt lef, dat op bokt zetten Ik vind het echt een fantastisch mooie haflinger.

Dan even het commetaar:
- Je tenen, moet je naar binnen draaien, nu por je fantastisch erg met je sporen in zijn buikje
- Misschien een Galops balkje gebruiken? dat hij goed uitkomt, want dit herken ik wel met mijn eigen kapriolen, maar ook als dát gebeurt probeer een pluk manen vast t e pakken, zodat je paardje tóch wat meer teugel heeft want zo gaat hij het springen niet leuker vinden
- Als het is dat je niet weet hoe je je handen moet doen, dan moet je ongeveer op de helft van de manenkam, een plukje haar in een staart doen, ter herrinering dat je dáár vast moet pakken.. Jij zou 't ook niet fijn vinden als je elke keer in je mond word getrokken

Veel plezier nog

Ga ik met mee.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:42

t ziet er niet uit.. ga dan niet rijden als je er geen zin in had en neem wat springlesjes.. als je begrijpt wat ik bedoel..

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:44

pluimpje schreef:
ik weet het allemaal, normaal gaat het echt niet zo

maarja hij weigerde eerst en sprong toch ( een reuze noodsprong ) vandaar dat het er zo uitziet.

normaal springt hij wel anders en ga ik beter mee ff foto zonder zadel springen ( kreeg de foto er op een of andere vage reden niet op.

http://
http://groups.msn.com/springding-tkwoes ... url]

Precies wat ik dacht hoe het ging Natas! Volgende keer beter en dan laat je ze wel even zien dat Stybren wel kan springen en jij ook normaal kan rijden

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:54

Om nog even bij te vallen, inderdaad verdient het niet de schoonheidsprijs. Maar dat wist je zelf ook al.. Niet elke sprong kan perfect zijn en zo te zien zijn dit 3 foto´s kort achter elkaar van dezelfde sprong genomen. Tja, als de eerste foto eruit ziet als een noodsprong zullen de anderen niet anders eruit komen te zien dan.

Inderdaad lef om t op bokt te zetten, ik zou dat dus niet gedaan hebben he. meer ook omwille van reacties in de trant zoals hier zijn gegeven.

@sammie_44, doe jij je wedstrijden direct afzeggen als je paard een wat mindere dag heb?! Of rijd jij zelf ook altijd in vol tenue tijdens je trainingen thuis..
@alina, jij slaat de spijker op zijn kop!! Bijna alle bokkers hebben alles pico bello voor elkaar natuurlijk en bij hun kun je echt rekenen op perfectie bij iedere sprong..

Verder herkende ik de achtergrond van de foto´s gelijk, was de haflingerdag of niet? Is het nog beetje gelukt met je parcours rondkomen?

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:01

Sjemig dat ziet er echt verschrikkelijk uit! Ik vind het verdomd logisch dat jou paard er geen zin in heeft je hangt hem vet hard in zijn bek, meer pijn kun je 'm niet doen bij 't springen volgensmij. Ga eerst maareens met een halster springen zodat je zelf leert zitten want dit gaat leiden tot problemen.

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:04

Kan inderdaad gebeuren. Als je pony van die noodsprongen maakt, dan kan je niet verwachten dat je er als prof op zit, maar probeer wel als dit nogmaals gebeurd ruimte te geven en mee te gaan.
PROBEER is een questie van aanvoelen en ervaring denk ik, maar op die manier geef je je pony wel meer vertouwen. wat is de rede waarom hij eerste weigerde? dat moet je eerst uizoeken. probeer zo ontspannen mogelijk naar de sprong te rijden. niet te veel rommelen. laat hem maar rustig kijken.

komt best goed.

Succes

Gr

Roossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:18

@ bombardie......
je zegt nu alles nog een keer.... iedereen heft al gezegd en de ts vertelde zelf dat het een noodspring was... Niemand kan de perfecte houding hebben tijdens zo'n noodstop en als je het zelf beter weet, plaats jy dan eens een topic met jouw foto's....zul je zien dat ook niet alles perfect is by jouw!! :@

Roossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:18

key sorry dat mijn praatje zo onduidelyk is .. tjah 2-vwo-ertje he??:P

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:20

Bombarie schreef:
Sjemig dat ziet er echt verschrikkelijk uit! Ik vind het verdomd logisch dat jou paard er geen zin in heeft je hangt hem vet hard in zijn bek, meer pijn kun je 'm niet doen bij 't springen volgensmij. Ga eerst maareens met een halster springen zodat je zelf leert zitten want dit gaat leiden tot problemen.

Ben erg benieuwd naar een foto van jou tijdens een noodsprong met je pony...

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:28

Alina schreef:
Wat stikt Bokt toch van de topruiters he?

Jammer dat de een na de ander hier zulke lieve reacties neerzet...

Aangezien de pony's/paarden van de rest altijd zin hebben, altijd goed lopen en hun ruiters absoluut perfect zijn...

Knap dat je bent blijven zitten
Ik ken zulke capriolen, de mijne maakt soms ook van die idiote bokkesprongen (ook een prut-ruiter he...)

Ach, soms hebben ze ietsje minder zin dan normaal of worden ze net iets te jolig
Volgende keer weer beter! En plaats je dan ook een foto?

Ja das waar,, leveren allemaal commentaar maar kunnen het zelf ook niet
Op de eerste foto's sprong hij raar of weigerde(denk k ). maar die andere foto ziet der wel netjes uit hoor!
Laatst bijgewerkt door Sizzy op 24-10-05 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: extra quotes verwijderd

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:31

Wow, wat kun jij vaak quoten zeg

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:33

volgens mij moet er maar eens getemd worden op een aantal personen hier...die ook andere topics lopen te verzieken met hun niets zeggende posts!

even weer ontopic;
jeetje wat een mega sprong!! knap dat je bleef zitten en ach het gaat niet altijd zoals je het zelf wilt...zoiets kan gebeuren!! veel succes verder!!