Goed zitten in de galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaraNova

Goed zitten in de galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 19:47

Help! Wie heeft er tips om een paard netjes uit te zitten in de galop die hoog opgooit?

Nano05

Re: Goed zitten in de galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 20:50

Zoals op elk paard, ontspannen zitten, niet klemmen, hakken naar beneden drukken en het ritme van het paard proberen te volgen. Doe dit kleine stukjes achterelkaar, zeker in het begin zal het jezelf veel energie kosten, wanneer je moe bent wordt het moeilijker om het ritme te volgen...

Mieky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 21:12

maykie schreef:
Zoals op elk paard, ontspannen zitten, niet klemmen, hakken naar beneden drukken en het ritme van het paard proberen te volgen. Doe dit kleine stukjes achterelkaar, zeker in het begin zal het jezelf veel energie kosten, wanneer je moe bent wordt het moeilijker om het ritme te volgen...

Sluit ik me helemaal bij aan!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 10:18

ga tussendoor wat verlicht staan om vervolgens weer een aantal passen te gaan zitten, blijf wel lekker galopperen, een paard leert beter te galoperen door langere stukken achter elkaar te galoperen en daarbij tempowisselingen te maken .

wat ook helpt is om zo nu en dan eens je ogen dicht te doen en te voelen hoe je paard beweegt en hoe je mee moet gaan

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 11:51

Je kan ook gewoon een heleboel overgangen maken naar de galop en juist korte stukjes galopperen. Als het paard nog beter op zijn achterhand gaat lopen en een mooi rustig ritme krijgt (ik weet natuurlijk niet hoe hij nou galoppeert), wordt het steeds makkelijker om het uit te zitten. Weer terug naar draf voordat je gaat 'stuiteren'.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 13:09

Ik kon tot 2 weken geleden absoluut niet zitten op mijn paard in galop.
Ik moest van mijn instructrice veel galopperen om zijn galop sterker te maken. Even een weekje goed doorgezet, de galop is nu sterker én voor mij een heel stuk makkelijker uit te zitten

Mieky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 16:58

Heb t in ander topic al gezegd: schuine beugelblokjes kunnen ervoor zorgen dat je knieën net wat beter tegen je zadel liggen. Misschien kan dat je helpen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 22:29

Wat bij enorm hielp was je paard als het ware onder je door te "schoppen" tijdens de galop. Zo belast je hem het minst en kan je ontspannener zitten, en knel je niet aan.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 22:39

Kijk maar eens een keer naar het dak.. Dan ga je zwaar zitten, en rechtop.

BarbaraNova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 15:20

Ha ha ik rij western dus heb geen beugels waar schuine blokjes in passen en rij in een buitenbak maar kan wel sterren kijken natuurlijk...thnx ik gaat het proberen...

Mieky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 15:34

En ik maar denken dat je met een westernzadel álles uit kon zitten... *blond*