Oleander voor de vierde keer onder het zadel (filmpjes)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

visca

Oleander voor de vierde keer onder het zadel (filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 12:14

Maar

Re: Oleander voor de vierde keer onder het zadel (filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 12:40

leuk beestje
het ziet er erg goed uit voor de vierde keer
mooi gezicht

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 13:01

Ze ziet er wel braaf uit. Het valt me wel op dat je af en toe aan de teugels aan t trekken bent. Vind het laatste filmpje er een beetje onprettig uit zien door het aansporen. Op stage zijn er ook wel eens paarden die in het begin erg slecht op been reageren en die je dan gewoon vooruit moet schoppen, meestal gebruiken ze hier na een tijdje wel een zweepje bij en dan gaat het meestal een stuk beter.
Leuk paard, zonde dat ze zo laat beleerd word.

zaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 13:33

Waarom klik je alleen maar? Door het geklik gaat hij sneller stappen maar hij snapt niet dat hij moet draven. Ik heb altijd geleerd gekregen om: Drrrraf te zeggen en inderdaad je trekt best aan de teugels bij het 2e filmpje.

Ik vind haar wel super braag voor de 4e keer onder het zadel.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 13:50

Mij valt hetzelfde op. HEt is heel belangrijk dat je een paard in de beginfase met inrijden niet stoort. Jij stoort wel met je zit en je handen. Laat haar zelf haar balans zoeken en probeer niet te veel te regelen! Of moet je dit van je instructeur?
(ik heb geen geluid en je weet: de beste stuurlui staan aan wal!). WEl een gaaf dier trouwens.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 15:30

voorzichtiger sturen, meer los laten van voor. Bij ons loopt er altijd iemand mee met de longeerzweep die een beetje helpt, dat ze je hier in het filmpje ook maar echt helpen doet ie niet vind ik....

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:33

ik vind het geen fijne filmpjes om te zien waarom moet hij precies over de hoefslag lopen dat paardje snapt er niks van en dan ga jij hem ook nog een in zijn mond lopen te trekken en waarom moet ie meteen aan de teugel worden gereden geef hem wat meer ruimte en brobeer hem met een zweepje meer voorwaarts te houden

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:44

Dit paard is bijna te braaf. Hij snapt er werkelijk nog geen snars van. Leer hem eerst aan de longe stemhulpen. Dan kun je onder het zadel die stemhulpen gebruiken om de beenhulpen aan te leren.
Je teugels mogen een heel eind langer, en houd je handen stil. Je bent nu al constant aan het drijven/schoppen, hoe wil je dat je paard over een paar maanden loopt? Je hebt nu de gelegenheid het dier iets goed aan te leren. Dus voorzichtig drijven, niet schoppen. Gebruik eventueel een zweepje, 2 keer drijven, 3e keer een tikje erbij.
Succes verder met je mooie paardje.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:47

Je stuurt teveel, je wilt teveel, gewoon lichtrijden, paard los en paar mensen in de bak met zweepje. Hun tempo laten bepalen, jij alleen babbelen met je paard. Dan als hun tempo verhogen jij been geven, zo 'leren' dat been harder betekend ect ect. Je rijd al teveel.

In de stap reageert hij niet eens meer op je been.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:50

Ik ben het met bovenstaande meningen eens. Wees niet bang, en laat het paard voor los. Daarbij wil ik nog toevoegen dat ik het niet normaal vind om een paard dat voor de vierde keer onder het zadel is, al gelongeerd is en nat en warm is, om die ZO LANG te laten draven onder het zadel. En dan boos worden als hij wil gaan stappen omdat hij moe is, en dan nog even tien rondjes door draven om hem dat af te leren.
Sorry, maar heb hier met tranen in mijn ogen naar zitten kijken, en heb zelf al menig paard in gereden en weet dus een beetje hoe dat gaat.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 18:20

bijf het een supermooie merrie vinden!! en wat is ze braaaf!! nog even en dan zit je er zelf op!!

Wendy_Kila schreef:
Sorry, maar heb hier met tranen in mijn ogen naar zitten kijken, en heb zelf al menig paard in gereden en weet dus een beetje hoe dat gaat.

overdrijven is ook een vak he...zou vooral stoppen wanneer t paard zelf wil stoppen stopt ie de dag erna 5 rondjes eerder, dan denkt ie bekijk t maar ik bepaal zelf hoeveel ik wil lopen.
juist als ze willen stoppen, nog ff laten lopen en dan zelf bepalen dat ze mag gaan stappen is stukken beter! en van wat zweten is nog nooit iemand dood gegaan hoor!

kapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 18:24

Ik ben het ook met de rest eens.

Je schopt zonder dat hij reageert.
Je klikt zonder dat hij reageert.
En je trekt ook aan je teugels zonder dat hij er iets van snapt.

Aan de longe zou iemand je beter kunnen helpen met een zweepje en stem. Als hij draf zegt en wat met zn zweep doet dan drijf jij tegelijkertijd zachtjes aan. Voila paard draaft aan. En later kan je het zelf met je benen zonder dat je helper nog iets moet zeggen of doen met zn zweep.

Verder nog een ding, waarom rij je alleen maar linksom?

Suc6 verder met je paard want hij is wel echt leuk!
Oja de reactie van die tranen in dr ogen was heel erg overdreven hoor!
Er gaan dan wel wat dingen niet zo goed, maar zielig is het echt niet.

visca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 20:58

Sorry hoor maar ik vind jullie commentaar wel een beetje overdreven.
Ik zou zo zeggen ga er zelf maar eens opzitten.
Maarja de beste stuurlui staan aan wal.

eSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 21:08

ben je er wel aan toe een paard in te rijden ?

ik vind het er echt niet uitzien. Je zit maar ye schoppen en te trekken.. paard snapt er niks van.

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 21:17

Ik vind het ook niet zo prettig uitzien,
ik heb juist geleerd zoveel mogelijk van de mond af te blijven en zo
veel mogelijk met je stem aan te drijven.
Dus gewoon als die door moet stappen even klikken of 'ja kom' ofzo
zeggen, maar als die moet draven echt 'drrrrrrrraf' dat die daar wel
onderscheid in ziet.
Ik zal die teugels als ik jou was lekker lang laten hangen, benen ook
niet veel mee doen, en het paard veel met je stem motiveren.
Want anders reageert die straks niet meer op benen geven, dat zou erg lastig zijn..
Maar ook als die iets goed doet, gelijk belonen of zeggen 'goeeedzoo' of 'braaaaff' .

vind wel leuk paard

Rowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 21:24

Ik vind het nogal meevallen hoor, ik zie dr wel trekken, maar dat is volgens mij omdat het paard af en toe veel te diep duikt. Ze probeert hem dan te corrigeren. Veel mensen zeggen dan van laat hem toch lopen, maar als een paard eenmaal zich zoiets aangeleerd heeft, probeer het dan maar eens af te leren als je het eerst steeds toelaat. Ik vind het by the way een supermooi paardje.

visca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 21:31

eSz schreef:
ben je er wel aan toe een paard in te rijden ?

ik vind het er echt niet uitzien. Je zit maar ye schoppen en te trekken.. paard snapt er niks van.

Ik weet het niet hoor maar diegene die erop zit heeft wel meer paarden zadelmak gemaakt.
En dat ze veel zit te schoppen en te trekken dat valt ook nog wel mee.

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 21:32

Mooi paard!
Ik ben het met de rest eens. Leer hem eerst stemhulpen dan steeds zo te klakken met je tong. Ik zou er ook niks van begrijpen. Je schopt ook teveel met je benen. Normaal moet je toch duwen met je benen i.p.v. schoppen? Ook zou ik een zweepje bij de hand nemen , zodat hij daaraan went (niet om te gebruiken ofzo).
Nog veel plezier met het inrijden.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 21:33

Ik vind het er ook niet prettig uitzien. Bij het 2e filmpje trek je erg in zn mond of je dr al aan de teugel wil rijden! En ik ga met de rest mee...

visca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 21:34

Rowy schreef:
Ik vind het nogal meevallen hoor, ik zie dr wel trekken, maar dat is volgens mij omdat het paard af en toe veel te diep duikt. Ze probeert hem dan te corrigeren. Veel mensen zeggen dan van laat hem toch lopen, maar als een paard eenmaal zich zoiets aangeleerd heeft, probeer het dan maar eens af te leren als je het eerst steeds toelaat. Ik vind het by the way een supermooi paardje.

dank je wel
Dat klopt inderdaad mijn paard wil te diep gaan lopen.
En dat diep lopen doet ze uit zich zelf.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 21:41

Renske20 schreef:
bijf het een supermooie merrie vinden!! en wat is ze braaaf!! nog even en dan zit je er zelf op!!

Wendy_Kila schreef:

overdrijven is ook een vak he...zou vooral stoppen wanneer t paard zelf wil stoppen stopt ie de dag erna 5 rondjes eerder, dan denkt ie bekijk t maar ik bepaal zelf hoeveel ik wil lopen.
juist als ze willen stoppen, nog ff laten lopen en dan zelf bepalen dat ze mag gaan stappen is stukken beter! en van wat zweten is nog nooit iemand dood gegaan hoor!

Je hebt mijn bericht dus verkeerd opgevat.
Ik zelf zou mijn paard nog een half rondje extra laten draven, en dan laten stappen. En niet nog eens tien rondjes doorgaan. Dat is wat mij een beetje irriteerd.
En die tranen waren er wel zo goed als!

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 21:47

Een jong paard moet juist diep lopen!(Wel eens van voorwaarts-neerwaarts rijden gehoord?) Zo ontspant hij zijn rug en leert hem goed te gebruiken. Je kunt zo ook gemakkelijker zijn achterhand aan het werk zetten. In een (veel!) later stadium kun je dan meer aan de oprichting gaan werken. Ik heb alleen het tweede filmpje gezien maar ook mij valt op dat je erg aan de teugels zit en op gegeven moment zie ik je zelfs een ruk geven.

Overigens wel een mooi paard.

visca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 21:56

estja schreef:
Een jong paard moet juist diep lopen!

Als je mijn bericht goed heb gelezen is dit geen jong paard hoor ze is 9 en geen 3

helga1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 21:57

he rie leuk joh dat ze zo braaf is.
Ik hoop dat je er zelf nu ook op kunt gaan rijden!!!

helga1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 21:59

ik bedoel zo snel mogelijk