Middengalop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Malibu

Middengalop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 13:43

De middendraf van mijn pony was niet super, ze heeft ook nooit echt spectaculaire gangen gehad van zichzelf.

Nou moet ik zeggen dat ik met doorzitten de middendraf een stuk beter gaat. En met lichtrijden hebben we meestal wel voldoendes, vaak zelfs een 7.

Alleen de middengalop wil gewoon nog niet lukken, daarbij krijg ik het gevoel dat ze 'versneld' ipv een mooi verheven/ronde middengalop.

Ik geef zo ongeveer de zelfde aanwijzing als in de middendraf. Maar vaak hebben we 6je, en laatst zelfs een 5

Iemand nog tips?

Tomaatje

Re: Middengalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 14:16

Heupen Vooruit "duwen". En wat zijn dan je hulpen voor de middendraf

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 12:06

Lang maken, goede ademhaling en dan sta ik iets toe en probeer van uit de achterhand dan wat meer en ruimere sprongen te laten doen idd met de heupen.
Maar misschien dat ik nog meer heup beweging moet geven (maar ben altijd zo bang dat m'n houding dan niet echt netjes meer blijft).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:11

Probeer eens (misschien doe je dat al) om in galop terug te rijden naar een galop bijna op de plaats, zodra de achterhand niet meer meekomt, rij je weg (in het begin is dat meestal al voor je goed en wel terug gereden komt).

Vanuit die galop op de plaats springen ze meestal ronder en meer omhoog weg en dan begrijpen ze ook beter wat de bedoeling is als je middengalop wilt rijden.

Of je middengalop rijden op een grote volte, zodra hij versneld rijdt je een kleinere volte in en dus terug, galoppeert hij ruimer dan laat je hem op die volte een paar passen doorgaan, waarna je hem weer terug neeemt.