Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

), aan de longe en beginnen met stilstaand gymoefeningen te doen. Voeten draaien, benen draaien, armen draaien, twee benen aan een kant, achterstevoren, doordraaien, achterover gaan liggen met je hoofd op zijn kont etc.Urielle schreef:Brave pony lenen van iemand (is niet zo hoog om vanaf te vallen), aan de longe en beginnen met stilstaand gymoefeningen te doen. Voeten draaien, benen draaien, armen draaien, twee benen aan een kant, achterstevoren, doordraaien, achterover gaan liggen met je hoofd op zijn kont etc.
Dan het zelfde in stap. Daarna rijden zonder beugels, evt. helemaal zonder zadel (is heel prettig om die rugspieren onder je te voelen zodat je de beweging kan volgen). Zodra je kunt stappen, draven en galopperen zonder beugels zonder spanning, werken aan tempowisselingen zonder beugels. Als je een paard laat strekken MOET je wel zitten anders glij je eraf.
Succes ermee, en doe het rustig aan!
ik ben een tijdje gelee net als PatriesjeMR2 hard erafgevalle wat een gebroken been en een gekenusde rib gaf sindsdien ben ik al benauwd als een paard versnelt zonder stijgbeugels/ zadel Urielle schreef:Brave pony lenen van iemand (is niet zo hoog om vanaf te vallen), aan de longe en beginnen met stilstaand gymoefeningen te doen. Voeten draaien, benen draaien, armen draaien, twee benen aan een kant, achterstevoren, doordraaien, achterover gaan liggen met je hoofd op zijn kont etc.
Dan het zelfde in stap. Daarna rijden zonder beugels, evt. helemaal zonder zadel (is heel prettig om die rugspieren onder je te voelen zodat je de beweging kan volgen). Zodra je kunt stappen, draven en galopperen zonder beugels zonder spanning, werken aan tempowisselingen zonder beugels. Als je een paard laat strekken MOET je wel zitten anders glij je eraf.
Succes ermee, en doe het rustig aan!
imka schreef:Hey
Ik ben 1 keer mijn beugels kwijtgeraakt toen ik wat jonger was en daardoor hard gevallen, vanaf die tijd heb ik heel erg angst om zonder beugels te rijden. Maar omdat ik wel alles moet oppakken qua rijden omdat mijn houding ook bagger is geworden is een zitles wel erg van belang voor mijn houding en stevigheid van mijn zit. Hoe moet ik deze angst overwinnen? Wat raden jullie aan? Ben altijd bang te vallen en ga automatisch mijn benen optrekken als ik erop zit zonder beugels als ik het probeer.