Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
machoelvis schreef:Hallo,
Sorry ik ben dan er vergeten bij te zetten maar dat doet tie heel braaf met zadel longeren, alleen als er dan iemand op gaat...
Groetjes Joyce
Sfiejj schreef:Begin helemaal overnieuw. Ga hem gewoon eerst alleen poetsen enz. Hij moet weer vertrouwen krijgen. En dat heeft hij niet in degene wie erop gaat. Leg daarna het zadel erop en ga weer longeren. Ookal doet hij dat wel heel netjes, het versterkt de band wel tussen ruiter en paard. Als je echt een paar weken lang hebt gepoets en gelongeerd enzovoort, ga je hem opzadelen en neem je iemand mee die je pony kan vast houden als je erop gaat. Wel meot degene wie hem heeft gelongeerd en alsmaar heeft gepoetst er voor het eerste weer op gaan, want met diegene heeft hij een band opgebouwt. Ga eerst weer over het zadel hangen en praat heel rustig tegen hem. Als hij dat niet toestaat ga je er gewoon weer af en ga je hem even poetsen rustig tegen hem praten of wat dan ook. En ik weet zeker er komt een keer dat je over hem heen kunt hangen, want hij moet gewoon weer vertrouwen krijgen in het rijden. Als je erover heen kunt hangen, kun je er rustig op gaan zitten en rustig beginnen met wat stappen enz. Bouw het echt super super super rustig op, want anders gaaat het alsmaar slechter en kom je uiteindelijk nergens. Dan zal het alleen maar erger worden met zijn wantrouwen. Heel veel succes...
daar is hij opnieuw beleerd(dacht ook dat ik het zelf zou kunnen ..dus niet!!!! ik heb zat moeilijke gevallen gereden maar een paard dat flipt krijg is even wat anders als een "normaal" paard zadelmak maken of doorrrijden...zelfs een tinker
).
).Sily schreef:Mogen we ook vragen wat de oplossing is?