Geen aandacht...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jadee

Geen aandacht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 13:08

Als ik met mijn pony rij is ze soms zo afwezig.... alles om haar heen is boeiend..

De spiegels(die ze al zo vaak heeft gezien )

De deur die een stukje open staat (die altijd open staat)

Mensen die er lopen...

Mest dat in de bak licht...

Dat is heel vervelend want ze struikelt ook heel vaak omdat ze weer niet op zit te letten...en ze houd zich heel sterk omdat ze wil kijken

Hebben jullie tips...

_Nancy_

Re: Geen aandacht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 15:48

Zorg dat zijn aandacht op jóu gericht wordt, dat hij het als het ware te druk heeft om op andere dingen te letten. Dus veel overgangen en figuren rijden, zodat je hem alert maakt. Als je merkt dat hij struikelt moet je hem even goed laten merken dat er iemand op zijn rug zit waar hij op moet letten, want dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Jadee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 20:29

Nee het is namenlijk heel vervelend..

Bedankt trouwens..

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 21:50

veel overgangen en figuren rijden. Ik heb geleerd dat als mijn paard iets doet dat niet mag, dat ik haar dan nog beter vooruit moet rijden dan heeft ze geen tijd om op andere dingen te letten.

femkje_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 16:06

Veel tempowisselingen en als het paard struikeld meer voorwaarts rijden.

Ik reed ook een paard die alles om haar heen spannender & enger vond, dan ik die haar reed. Als ik haar eenmaal nageeflijk had dat was de aandacht ook meer bij mij en die nageeflijkheid kreeg ik weer door haar voorwaarts te rijden.

Veel succes!!!

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 16:10

meer afwisseling in je rijden houden, hou der aan t werk!tempowisselingen overgangen oefeningen ect ect geen rondje hetzelfde rijden!en er zelf nix van aantrekken doen of je er nix van merkt als ze weer iets ziet gewoon blijven rijden!

Mieky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:13

Als de mogelijkheid er is misschien ook buitenritjes maken waarbij je je paard aan het werk zet. Buiten moeten ze hun benen meer optillen en zijn ze actiever. Op een recht pad bijvoorbeeld stelling vragen en tempowisselingen rijden... Paard moet bezig gehouden worden en geen eens tijd krijgen om op andere dingen te letten. Veel afwisselend rijden, als het kan ook afwisselen in binnen en buitenbak (als dat kan).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 13:08

Wat ook wel wil helpen behalve gewoon stevig aan het werk zetten en flink bezig houden: Als ze op een bepaald stukje (zoals bij die deur) standaard niet oplet, daar een serie balkjes neerleggen.

Jadee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 18:13

Okee.. Dus Veel figuren rijden, balkjes lopen, Thempo afwisselen, Gewoon goed aan het werk houden...

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:35

Ja inderdaad, ik denk dat het dan wel moet lukken!
Succes ermee, laat je nog even weten of het effect had?