desteny buitenrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

desteny buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 11:21

zoals de titel al zegt buiten rijden maar wel aan een touwtje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Yvanka_

Re: desteny buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 11:31

Heey daan,
leuke foto's.
Des gaat zeker de goede kant op,
ik zie je over een jaar nog wel naar
wassenaar komen

groetjes yvanka

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 11:33

whahha grapjas
zo ver zijn we nou ook weer niet he

chant_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 12:38

zozo dat gaat al de goede kant op ze oogt wel rustig moet je nagaan met een jaar geleden !!was dat niet mogelijk!!een touwtje blijft tog wel veilig als ze opeens wegschiet!

Mariekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 12:55

Tjonge, heb je die hulpteugels en zweep echt nodig?? Dat lijkt me echt niet fijn rijden en zeker niet voor je paard. Waarom ga je niet wat Natural Horsemanship met hem doen, dan krijg je waarschijnlijk een veel betrouwbaarder paard. Zo rijden aan een touwtje lijkt me ook niks.

Maar over het antwoord hierboven, was ze een jaar geleden zo wild dan??

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 13:35

dat touwtjuh doe we omdat het nog niet vaak buiten heeft gelopen en zweep gebruiken we zelde en buiten rijden eigenlijk nooit wat juh niet bij je hebt kan juh ook nooit gebruiken
en martegaal is me aangeraden... omdat ze aktijd stijgerde en ik vind bij een jong paardje gelijk een slof nee beetje zielig als je het zo op kan lossen...
ze is op dit moment niet te vergelijken ja met vorig jaar ze was niet te houden en ik doe alles op haar tempo...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 13:52

Mariekje schreef:
Tjonge, heb je die hulpteugels en zweep echt nodig?? Dat lijkt me echt niet fijn rijden en zeker niet voor je paard. Waarom ga je niet wat Natural Horsemanship met hem doen, dan krijg je waarschijnlijk een veel betrouwbaarder paard. Zo rijden aan een touwtje lijkt me ook niks.

Wat is daar mis mee dan, soms krijgen paarden daardoor net het kleine beetje meer vertrouwen, omdat iemand ernaast ze ook nog begeleidt, en als ruiter kun je zo wat meer vertrouwen krijgen, omdat ernaast ook nog iemand de controle kan houden.
Zeker met jonge/erg drukke, zenuwachtige paarden kun je zo oefenen, omdat je zelf niet de hele tijd de controle over dat paard hebt, en je dus ook op je gemak kunt belonen, en langs enge dingen gaan is zo ook makkelijker.
Zweep is ook handig, kun je irritante honden wegjagen, enzo.
---------------------
Goed hoor, als ik het zo hoor ben je al veel vooruit gegaan met dit paard

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 14:07

Hey Danielle! Goed joh, lekker buitenrijden! Destiny is echt een leuk paardje! Super hoor!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 14:14

Mariekje schreef:

ik zie eerlijk gezegt ook niet wat er fout aan is het is juist goed voor jonge paarden wat al gereageerd is ik laat me paardje temiste rustig wennen en niet gelijk maar de drukste wegen over want heel veel mensen doen het wel en als het dan een keertje fout gaat begrijpen ze het niet

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 14:14

Nikkii_Lisa schreef:
Hey Danielle! Goed joh, lekker buitenrijden! Destiny is echt een leuk paardje! Super hoor!

mis komen we elkaar wel tegen op wedstrijden bij voor ruiters met desteny

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 14:19

Mariekje schreef:

Dat moet ze toch allemaal zelf weten of ze met zweep rijd en met hulpteugels. Zij kent het paard het best. Desteny Heeft het wel nodig.
Als je Desteny een jaar geleden zag, dacht je hier is niks mee te beginnen, ik vind het goed van 'moyra' dat ze Desteny zo ver al heeft gekregen.

dola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 18:27

Leuk paardje, ik ben het eerlijk gezegd wel met Mariekje eens.
Met Nh krijg je meer vertrouwen en rust in het rijden ,maar dat is natuurlijk ieders eigen keus.Ik denk alleen wel dat een jong paard juist zo min mogelijk hulp teugels ect nodig heeft als je er eenmaal mee begint kom je er moeilijk vanaf.En als het buiten nog niet zo goed gaat of veel schrikt probeer dan eerst lange stukken te wandelen en meer rust erin te krijgen.

Maar verder heel leuk paardje hoor

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 18:30

waarom heb je rg een toudje aan:S

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 19:48

hoihoi,,
nogmaals ik heb al een jaar lange wandelingen gemaakt kijk maar in andere topics van mij...
ik doe er een touwtje aan omdat ik haar dan ook in de hand kan houden...
ze is goed verkeers mak hoor maar ik begin liever rustig aan....

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 09:44

Mariekje schreef:

Wat is er mis met een martingaal?!
alleen maar veilig,
vind je reactie enigsinds overdreven,
zie niet wat er fout aan is.

Touwtje vind ik juist goed, mocht paard ervandoor schieten heeft iemand hem nog vast, al had je beter een longeerlijn eraan kunnen doen.

En niet iedereen is geintresseert en wil de tijd nemen voor NH, denk dat je dat ook goed in je achterhoofd moet houden Mariekje

Tessaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 10:05

mooi paardje hoor leuke foto's

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 11:45

Ilkkah schreef:
Mariekje schreef:

Wat is er mis met een martingaal?!
alleen maar veilig,
vind je reactie enigsinds overdreven,
zie niet wat er fout aan is.

Touwtje vind ik juist goed, mocht paard ervandoor schieten heeft iemand hem nog vast, al had je beter een longeerlijn eraan kunnen doen.

En niet iedereen is geintresseert en wil de tijd nemen voor NH, denk dat je dat ook goed in je achterhoofd moet houden Mariekje

een longeerlijn vond ik weer zo onhandig lang op zig is het touwtje tot nu toe nog niet echt nodig geweest maar ze is nog jong en hoe goed je je paard ook kent ze kunnen altijd er vandoor schieten....
binnenkort halen we het touwtje er af

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 11:54

daan ik vond het heel erg leuk, binnenkort weer?:D

Chaelle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 13:34

Leuke foto's..
Nuja ik vind die commentaar over die hulpteugels enzo maar overbodig..
Wij zijn het tenslotte niet die het paardje kennen, maar wel het meisje! Ik zie niets in wat er mis is met aan een touwtje over straat te rijden? Zo deed ik dat vroeger ook ,als ik nog héél klein was..
Nuja goed, jullie zyn een leuk stel en het is vast leuk om te horen dat jullie hard vooruit zijn gegaan!!
Xxx.

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 17:57

haha ja angela binnenkort weer...
als jij weer beter bent... ben vandaag verzopen in de bak...

gr

we zijn zeker vooruit gegaan bne ook trots op desteny

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 18:28

blehg ben nog steeds ziek ik wil wel graag weer naar des maar niet naar school voel me ook nog niet helemaal super maar voor des ga ik het denk ik morgen wel proberen tenzij hets ochtends echt neit gaat

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 18:30

als juh ziek bent ga ik gewoon weer... ziek is ziek helaas waren we gister allebij ziek spreek juh op msn er wel over