loena@work in paars setje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tessyke

loena@work in paars setje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 20:19

ik kon de kriebels niet onderdrukken om haar nog eens te laten werken met zo'n goed weer dus zadel erop bijzet en hup

ik had laast ook zo'n topic geplaats maar kan de link niet vinden maar daar was haar neusje het hoogste punt en kreeg ik erg veel negatieve commentaar.
Maar ik heb jullie raad opgevolgt en haar bijzet aan haar halster gedaan

genoeg gepraat hier zijn de foto's

Afbeelding
vind ik niet zo'n mooie

Afbeelding

Afbeelding
dit vind ik ook een enorme kwijlerd

Afbeelding
moooi beentje!!!

Afbeelding
even stappen

Afbeelding

Afbeelding
met een lekker nekje door de bocht

Afbeelding
deze heeft ook een vrij hoog kwijlgehalte

Afbeelding

Afbeelding
andere kant uit

Afbeelding
dat beentje en haar manen

Afbeelding

vorig topic van loena met bijzet : viewtopic.php?f=10&t=467362&hilit=
oja, ik weet dat het zadel wat te groot is maar ik laat er 1 op maat maken
Laatst bijgewerkt door tessyke op 19-10-05 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Alytuiere

Re: loena@work in paars setje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 20:24

inderdaad dat zadel en zie door het licht niet zo heel veel van het paars, maaaaaar het is wel te zien;) haha.. best wel een leuk paardje. Is ze erg groot of lijkt dat maar zo?

benedict

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 20:34

heb je geen hoofdstel dan? zo word het paard tog niet nagevelijk?? en dat zadel lijkt mij ook niet super, maar verder wel leuk paardje

horsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 20:39

kvint et maar raar
hoofdstel misschien???

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 20:48

als jullie nou even opletten dan zie je in het vorige topic dat met het bit het beestje erg veel protest toonde. Nu probeert ze het op de neusdruk (dus met een halster) en dat ziet er al veel beter uit.
Ik vind het alleen nogsteeds zo geforceerd. op de bovenste foto kun je duidelijk zien dat ze echt niet vele hoger kán met haar hoofd. Dit is toch ook niet de manier in mijn optiek. Probeer het eens met een elastiek, dubbele longeerlijn of de getten wat langer... Laat hem eerst lang en laag zijn rug loswerken om daarna naar de oprichting te werken.

succes!

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 20:51

ik vind het er opzich niet slecht uitzien, maar zou idd ook proberen om lang en laag te gaan, en ik zou je zadel een stuk naar achter leggen want als je op foto 3 kijkt zie je dat de achterkant van het zadel van de rug af ligt......

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 20:51

Aparte manier van bijzetten.
Op de laatste foto vliegt het zadel de lucht in.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 21:01

Ik zie een en al verzet, jammer hoor, kan me ook niet voorstellen dat je paard met zo een niet passend zadel fijn kan bewegen. Heb je al eens overwogen om gewoon te longeren, of met een pessoa ofzo???

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 21:41

en het zadel zit veelse ver naar voren

Mariekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 23:57

ladylay schreef:
en het zadel zit veelse ver naar voren

Inderdaad

En het is echt niet goed als je haar hoofd zo aan het zadel vastmaakt, dan gebruikt ze de verkeerde spieren.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 00:22

Beter dat je het nu met halster doet maar ik vind dat zadel echt bagger liggen, misschien moet je ook maar eens een longeer lijn gebruiken want dit is niet egt longeren..

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 07:50

Ik vind hem een beetje opkroppen in sommige fotos. Misschien kun je het beter met een dubbele lijn doen of met een pessoa.

Esther_Ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:13

Ik vind het er niet echt lekker uitzien voor het paard...
En nartuurlijk ook even een hooftstellentje in doen he
Voorderest leuk paard

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 10:25

ik vind het er eerlijk gezegd absoluut niet vriendelijk uit zien. en je ziet inderdaad heel veel verzet. Ik vraag me uberhaupt af waarom je persee die bijzets om wilt doen, en een zadel op hebt wat niet past. Blijf van zijn rug af zolang je er niet iets goeds voor hebt, en zolang ze haar eigen lichaam nog niet goed ontwikkelt heeft. (gezien der leeftijd!!)

het is een jong beestje (zoals ik las) dus waarom zet je haar aan alle kanten vast...

Mijn advies zou zijn:
- gooi het zadel er af
- geen bijzet meer om
- en longeren aan het halster! (daarnaast is veel longeren voor zulke jonge beestjes niet goed!!)

als je dan toch wat verder wilt gaan doe dan een goed passend hoofstel om met een vriendelijk en zacht bit, en ga aan het werk met de dubbele longe (ook die pessoa achter wege laten), leer je paard voorwaarts neerwaarts lopen, ze weet zoals ik op de foto zie absoluut niet welke spieren ze moet aanspannen en welke ontspannen.

Als je niet weet hoe je met lange lijnen moet werken zoek dan hulp. Het zou sonde zijn als dit beestje straks zo stug is, en zo stijf en vast in zijn lijf zit dat je er helemaal niks meer mee kan beginnen.

Niet aanvallend opvatten...het is verder echt een lieffie zo te zien, en een mooi beestje

wat je trouwens ziet op een van de foto's is dat je pony neerwaarts wil gaan lopen, en zijn lichaam lang maken dit is juist de bedoeling, maar je pony word belemmerd door de bijzet

_Angelique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 10:52

Isaatje16 schreef:
Ik vind het er niet echt lekker uitzien voor het paard...
En nartuurlijk ook even een hooftstellentje in doen he
Voorderest leuk paard

Er stond ook boven aan bij de foto's, dat ze op advies met halster en bijzets is gaan werken.
Omdat het paardje veel protest gaf bij een bit vandaar geen hoofdstel

qtiej_gurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 10:55

een en al verzet ja.

vervang dat zadel door een longeer singel en gebruik iets van een elastiek of zo. dubbele longe werkt idd ook goed. ik zou der ook een hoofdstel omdoen. neem dan wel een lekker dik en zacht bit.

ik las trouwens in je andere topic dat je haar haast iedere dag longeert. Dat is best wel slecht voor zon jong paard. Ga af en toe een stukje wandelen tussendoor en zorg dat ze weer plezier in haar werk krijgt.

verder wel lief beestj enne suc6 dermee

snoopy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 18:37

het is een leuk paardje. Ze heeft volgens je vorige topic al een niet zo fijn verleden met rijden etc...
Maar probeer dan om haar ook alle vertrouwen te geven: gebruik een longeerlijn, dan heeft ze wat aanleuning, en leert ze dat ze wat druk krijgt in de mond etc. en een longeerzweep om haar voorwaarts te houden. Gebruik veel je stem, commando's voor stap, draf en galop, en stilstaan, gebruik daar commando's voor.
Zorg dat ze jou leert vertrouwen en respecteren. Ik denk dat je bij haar eerst ene paar keer zonder bijzet of wat dan ook moet longeren. Later kun er bijzet op doen, begin daar heel losjes mee.
Maar bijzet wie je er nu ana hebt, vind ik zelf persoonlijk niet de fijnste dingen ( of maak hem anders tussen de voorbenen vast) hier gaan ze zich gruwelijk op vastzetten, en daar heb je nisk aan. Zorg dat je een bijzet krijgt die '" vraagt" het paard met zn hoofd naar beneden te doen ( goque, elastiek), en niet eentje zoals deze die haar "dwingt".

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 18:56

oke bedankt voor jullie reacties
ik heb haar geen loge aan gedaan omdat het erg moeilijk is om foto's te trekken, zweep vasthouden en longeerzweep vasthouden allemaal tegelijk heel moeilijk is maar ze gaat in een cirkel om me heen omdat ik een stuk afzet.
ze loopt ook op mijn commando's
qtiej_gurl: als je tot het einde had gelezen had je gezien dat ik haar een paar keer in de weel longeerde met een halster/hoofdstel en zonder zadel en dat ze tijdens de winter stilstaat

ik weet dat het zadel te groot is en daarom leg ik het ook niet elke week op om drukkingen te voorkomen

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 19:49

oja mag ik er aan toevoegen dat dit momenten opnames zijn en ze eigenlijk vrij ontspannen liep