WowAmigo schreef:Even de les afwachten, want een paard aanrijden is erg moeilijk! Daar had je volgens mij dan al mee moeten beginnen.
Ik kan op de foto niet goed zien hoe het bit erin zit, het lijkt heel hoog te hangen, klopt dat? Het zal wel een westernoptoming zijn, dat ken ik niet. Misschien eerst een neusriem met sperriem proberen zodat het bit wat rustiger in de mond ligt?
We rijden momenteel met een side pull (zonder bit dus) 
WowAmigo schreef:Verder kan ik alleen maar zeggen, uit de mond blijven en voorwaarts aan het been rijden. Wat Desiree zegt klopt wel. Misschien heeft ze niet zozeer pijn als dat ze niet weet hoe ze haar rug moet gebruiken onder het zadel of misschien werk je teveel in met je hand.
Ik probeer idd niet teveel aan de teugels te zitten, want ik heb er ook al aan gedacht dat ze de druk op haar neus soms niet zo leuk kan vinden, maar ook zonder het beetje druk wat ik soms gebruik doet ze wel eens zo.
WowAmigo schreef:Als ze goed in balans loopt en over de rug dan kan ze vanzelf haar hoofd laten zakken zoals ze dat in stap ook al doet. Let eerst niet op haar hoofdhouding, gewoon voorwaarts laten reageren zodat ze haar hals als het ware wat langer wil maken. Niet gaan trekken of wat dan ook met de teugels doen. Misschien kan je haar eerst bijgezet longeren zodat ze eerst zonder jou gewicht leert nageven.
Ik heb idd ook het hoofd al eens geprobeerd te negeren en gewoon lekker door te rijden. Helaas kan ze dan nog steeds wel eens zo reageren
Ik heb al zoveel geprobeerd, aan mensen op stal gevraagt en naar de man gebeld die haar ingereden heeft. Hij zei trouwens hetzelfde, gewoon nog even negeren dat hoofd. Komt later wel 
Het probleem is alleen dat ze dan soms nogsteeds wel eens gaat gooien en dan gaat ze ook veel sneller draven. Op mijn zit alleen reageerd ze nog nie volledig waardoor ik haar ook een beetje met mijn teugels terug moet halen. En dan zijn we weer bij het begin.. Dan gaat ze weer tegenwerken.
WowAmigo schreef:Een jong paard moet nog leren wat de hulpen zijn, dus net zo rijden als op een verder doorgereden paard werkt gewoon nog niet. Verder zou ik op zo'n jong paard nog helemaal niet aan doorzitten denken! Klinkt allemaal een beetje of ze niet goed genoeg aan het been naar voren wordt gereden, dus misschien kan je daar het beste mee beginnen. In galop loopt ze misschien wat voorwaartser? In draf kan je dan een paar pasjes laten vertrekken, op je zit weer terug laten komen, weer naar voren rijden, veel overgangen op je zit maken zodat ze lekker over de rug kan gaan lopen. Hou het simpel! Als het een rugprobleem is dan zou ze het denk ik ook in galop vertonen.
Succes!
In galop loopt ze idd een stuk voorwaartser. Ik heb haar nu bijna op het punt dat ze wat gecontroleerder gaat galoperen en niet zo crossen
maar dat komt allemaal wel goed.
Die overgangen rijden ga ik zeker morgen even proberen!
Ik hoop dat ze daardoor nog meer op mij gaat letten en niet meer zo gaat gooien soms.
Bedankt!