Te veel Op de voOrhand

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Liizzy

Te veel Op de voOrhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 18:56

[b] hoOii hoOii,,

Ik wOu even een vraagje stelle
Want ik heb nu ene versOrgpaardje bo,,
en als ik ga galOperen loOpt ze so verschrikkelijk Op de voorhand,,
net alsOf je Op ene glijbaan naar beende zit Ofso

wat kan ik hieraan doen ?

alsvast bedankt grOetjes lizzy

Qimm

Re: Te veel Op de voOrhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 19:35

leesbaarschrijven maakt het probleem wat duidelijker. Maar is is verstandig om veel overgangen en tempowisselingen te rijden.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 07:22

_Liizzy schreef:
[b] hoOii hoOii,,

Ik wOu even een vraagje stelle
Want ik heb nu ene versOrgpaardje bo,,
en als ik ga galOperen loOpt ze so verschrikkelijk Op de voorhand,,
net alsOf je Op ene glijbaan naar beende zit Ofso

wat kan ik hieraan doen ?

alsvast bedankt grOetjes lizzy

Sorry Liizzzzyyyy, maar als je plezier wilt hebben op bokt zal je gewoon nederlands moeten typen, dus niet te pas en te onpas hoofdletters gebruiken of S'en waar een Z moet staan.
On topic:
Maar stel deze vraag eerst eens aan je instructrice, die kan veel beter zien dan wij wat er aan de hand is. Wie weet is het beestje nog jong en moet hij zijn balans nog vinden? Als dat zo is, vergeet dan even het galoppperen en ga lekker aan de slag met stap en draf.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 08:17

Sommige pony´s lopen meer op de voorhand dan anderen. Oefen goed het van achter naar voren rijden. Ofwel, zorg dat je pony goed voorwaarts is en voor je been. En dat gevoel alsof je op een glijbaan zit, hoe ligt jouw zadel.. Schuift die soms in de galop mee naar voren of iets dergelijks? En voorkom dat jij in de galop gaat ´plukken en/of trekken´ aan de teugels. Daarmee krijg je haar juist nog meer op de voorhand.

En van mij ook nog even een opmerking over je taal, stop met al die moeite en dat nadenken over hoe je het irritantste je probleem voor andere lezers op kan schrijven. Dit is echt te erg zoals je het hebt opgeschreven...

_Liizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 09:08

sorry,
Ik schrijf zo namalijk altijd ,
en had er niet echt bij nagedacht dat het voor jullie niet te lezen is sorry sorry sorry,,

Mariekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 10:44

Misschien val je zelf ook naar voren in galop? Bovendien brengt een paard zijn gewicht op zijn voorhand in galop, dat doet ie van nature (als ie bijvoorbeeld op de vlucht slaat). Een zadel dat wat verder naar achteren ligt doet ook wonderen... Een normaal zadel ligt vaak al op de voorhand waardoor een paard niet anders kan dan op de voorhand vallen.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 15:18

Lizzy: het is geen kwestie van niet kunnen lezen, het mag gewoon niet op bokt In het vervolg dus gewoon ABN

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 15:55

probeer veel tempo wisselingen te maken, ineen keer te stoppen (wel zorgen dat zn achterhand er dan goed onder zit, dus dat hij niet gaat hangen), wijken en voltes.
Deze oefeningen zijn volgens mij ook niet erg als je paard niet te veel op zn voorhand stopt

_Liizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 16:37

Oke,
ik zal het allemaal morgen gaan oefenen, dan zal ik vrijdag erop zetten of het ene beteje is gelutk enzo weet iemand misschien nog wat anders alle hulp is welkom =D

groetjes lizzy

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 16:46

ik zou beginnen met goed les te krijgen. en daarna veel overgangen inderdaad rjiden

ancksunamun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 18:13

Als hij zijn achterhand er idd niet goed onder zet, kost dat maaaaaaaanden training voordat hij goed gaat lopen, dus dat merk je niet in een keer rijden. Maar als hij echt teveel op de voorhand loopt, moet dat ook in draf en stap te merken zijn en niet alleen in galop. K zou idd eerst eens kijken of het zadel wel goed ligt en past. Verder zijn hier al veel goede tips gegeven, veel overgangen, vooral stap/galop galop/stap en tempowisselingen, en let erop dat als je van draf naar middendraf gaat, hij dan ook echt 'omhoog' komt, en doe dat maar een paar passen, net als in de galop, een paar passen verruimen en dan weer terug naar het normale tempo en weer een paar passen verruimen etc. Zorg er ook voor dat hij niet laag loopt met zijn hoofd, laat hem goed verzamelen (goed vooruit rijden en van voren opvangen). Laat hem af en toe even de hals strekken en neem dan weer de teugels op.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 18:19

_Liizzy schreef:
sorry,
Ik schrijf zo namalijk altijd ,
en had er niet echt bij nagedacht dat het voor jullie niet te lezen is sorry sorry sorry,,

Kunnen andere mensen dat wel lezen dan?

Les nemen,
tempo en overgangen rijden,
en niet te veel met je hand inwerken.