Hoe draf meer dragend maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

unknown

Hoe draf meer dragend maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 17:27

Ik les met mijn pony nu al een tijdje in de M-oefeningen. Maar mijn instructeur en ik hebben overlegd toch meer op het Z te gaan oefenen. Nou heeft ie gezegd dat ik de draf iets dragender moet maken. Hij is nou een weekje weg, en ik weet dus eigenlijk niet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen. Iemand tips?

talented

Re: Hoe draf meer dragend maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:45

Aan je onderschrift te zien, heb je nog een lange weg te gaan, dus dat weekje wachten moet ook op te brengen zijn !

joss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:02

uuhhh , Je rijd B en nu de Z oefeningen alvast aan het oefenen? Zeg eens eerlijk ......... is je paardje daar al aan toe???

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:08

oftopic: volgens mij staat er in haar onderschrift dat ze onderling tot aan het M gereden heeft, dat is 1
en 2: hoeveel paarden worden er thuis niet eerst tot Z niveau getrained voor ze op concours meegaan?

Er wordt een normale vraag gesteld, waarom niet een normaal antwoord?

Ik zou, als ik jou was, veel overgangen/tempowisselingen rijden. Daardoor kan je hem meer en vlugger op het achterbeen krijgen en daardoor krijg je vanzelf een iets dragender draf.
Verder zou ik rustig verder trainen zoals je bezig was de komende week en lekker samen met je instructeur verder gaan met het dragender maken.
succes!

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:13

Noukie schreef:
oftopic: volgens mij staat er in haar onderschrift dat ze onderling tot aan het M gereden heeft, dat is 1
en 2: hoeveel paarden worden er thuis niet eerst tot Z niveau getrained voor ze op concours meegaan?

Er wordt een normale vraag gesteld, waarom niet een normaal antwoord?

Ik zou, als ik jou was, veel overgangen/tempowisselingen rijden. Daardoor kan je hem meer en vlugger op het achterbeen krijgen en daardoor krijg je vanzelf een iets dragender draf.
Verder zou ik rustig verder trainen zoals je bezig was de komende week en lekker samen met je instructeur verder gaan met het dragender maken.
succes!

Klopt, maar is dit nou echt een probleem waaraan zij per se deze week moet werken, nu haar instructeur op vakantie is?

unknown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 15:51

Sorry, maar wat heeft mijn onderschrift hier mee te maken?
Bedakt Noukie, ik zal er mee gaan oefenen
Voor de rest, als je niet echt iets hebt te melden waar ik iets dan heb, zeg het dan gewoon niet, ik weet zelf wel wanneer mijn pony aan bepaalde dingen toe is, vooral als mijn instructeur dat zegt.
Het is niet per se een probleem waar ik nu aan wil werken, maar oefenen kan toch geen kwaad?

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 16:07

Wat ook wel eens wil helpen:
regelmatig balkjes draven, stuk of 10 achter elkaar, niet te ver uit elkaar en dan in een rustig tempo erover draven.
Bij het paard dat ik nu voor mijn buurman rijdt helpt dit heel goed. Ze laat haar rug los en danst over de balken.
De eerste paar keer niet meteen, maar het gaat steeds beter. Je voelt dan op een gegeven moment dat ze zich begint te dragen en losser wordt, en ze moet haar benen goed optillen om de balken niet te raken.
Veel succes ermee

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 16:26

inderdaad veel schijnovergangen rijden, dus je rijd bijv. in stap of draf, ga dan op de volte links en rechtsom en probeer op de volte je bovenlichaam iets naar achter te brengen, je handen laat je gewoon rustig staan tot je wat druk in je handen krijgt en dan breng je je bovenlichaam weer wat naar voor en maak iets meer tempo naar voor...maar niet teveel!!! dus even terug laten komen en weer iets naar voor...succes