Vientje op studentenwedstrijd in Arnhem!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Vientje op studentenwedstrijd in Arnhem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 00:51

Dit weekend was er alweer de eerste studentenwedstrijd van het collegejaar, en dit keer bij AWSR Hipac St. Joris op Stal Mansour in Arnhem! Ik en Fleury gingen er voor onze vereniging (Les Chevaliers) heen, Fleury voor het eerst in de Bb-dressuur en ik voor de verandering ook eens in de dressuur in plaats van het springen. Tegenwoordig rijd ik Lb-dressuur, tegen allemaal veel te goede tegenstanders

Bij de loting bleek dat ik op hetzelfde paard mocht wat ik 3 jaar geleden daar in de Bb-dressuur gereden heb, Jonker. Erg leuk dus om te kijken in hoeverre ik vooruit ben gegaan. Gezien dat ik er toen geen bal mee aan kon vangen (kreeg hem nog nét in zijn vooruit gehouden ) en ik er dit keer heerlijk op heb gereden ben ik blijkbaar érg vooruit gegaan Fantastisch paard, een beetje stijf waardoor doorzitten in draf niet erg prettig is maar dat heb ik hem gauw vergeven.

Hier dus de foto's, hou er aub rekening mee dat ik hem verder dus nooit rijd! Van de proef zelf zijn maar weinig foto's, 's avonds in een binnenbak fotograferen is helaas niet ideaal. Maar door omstandigheden mocht ik er de dag erna weer op rondhuppelen, dus fatsoenlijkere foto's volgen hieronder nog!
Halthouden en groeten
Afbeelding
Gezapig drafje
Afbeelding
Afbeelding
En galopje
Afbeelding
En weer stappen
Afbeelding
Mijn uiteindelijke punten waren 153, net geen winstpunt dus. Persoonlijk vond ik de jurering erg slecht, niet omdat ik zo laag gescoord heb (hoewel dat jammer was natuurlijk ), maar omdat er heel vlak werd gejureerd. Voor wijken voor het linkerbeen wat ik eigenlijk niet vertoond heb had ik nóg een 5- terwijl dat eerder een 3 waard was (op studentenwedstrijdniveau gejureerd, officieel had ze er een 0 of 1 voor mogen geven). Verder regende het zessen, heel voorzichtig gejureerd dus. Erg jammer. Mijn uiteindelijke klassering was 10e ofzo trouwens, zo diep ben ik nog nooit gezonken Maar wél een prettige proef gereden waar ik zelf grotendeels tevreden over ben.

De dag erna bleken er nog te weinig losrijders te zijn voor het L-springen, en aangezien ik dit keer niet mee deed daaraan mocht ik ook een paardje losspringen. En wie? Tja, Jonker maar weer
Buitenbak losstappen en draven
Afbeelding
Gut wat lijkt mijn been hier dun ( )
Afbeelding
En daarna in de binnenbak wat rondrijden en een paar sprongetjes- waaronder een Paard Etende Muur
Afbeelding
Persoonlijk vind ik dit de beste foto eruit
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Jump
Afbeelding
Of niet
Afbeelding
Op 1 been kan het ook
Afbeelding
Hehe, we snappen mekaar!
Afbeelding
En nog even leuk poseren!
Afbeelding

Ondanks dat ik er in de eerste ronde dus al uit lag was dit een enorm leuke wedstrijd, een van de gezelligste die ik tot nu toe heb meegemaakt! De enorm foute foto's van het feest horen hier niet dus zal ik maar achterwege laten Heb nu dus al weer zin in de SO van Eindhoven over twee weken! Volgende poging in de Lb-dressuur en mijn eerste poging in het M-springen, ben benieuwd!

onbekend2

Re: Vientje op studentenwedstrijd in Arnhem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 11:07

big smile op het einde...

leuke foto's vientje! idd tot over 2 weken

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 11:36

Leuke foto's Vien! Enne... Je been ís dun

Jonker lijkt zo een leuk paard

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 11:39

He Vien! Leuke foto's, ook fijn om de dressuurfoto's eens in iets lichtere vorm te zien!
Je hebt het goed gedaan hoor en bij Concorde gewoon lekker M springen en Lb dressuur, vind het maar knap!
Was ook een leuk paardje wat je reed hier, en natuurlijk een leuke weigerfoto!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 12:44

Thanks
Jonker is het eerste Lb-paard wat ik écht leuk vind, had hem zo mee naar huis willen nemen!

En tja, die weigerfoto is gewoon geweldig, even kijken of er écht geen krokodillen achter zitten

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 16:19

Ziet er weer uit als een geslaagde dag en nog wel zo dicht bij

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 16:41

Hey hilde!!

Gave foto's!
Hipac was idd erg gezellig ook al was k er maar een dag.
Vond de HIT actief stal ook erg gaaf en leuke rondleiding.
Heb nog ergens foto's en volgens mij staat fleur er ook op;-)

JO!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 16:55

Leuke foto's, ziet er gewoon gezellig en genieten uit

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:02

Hey Vientje,
Coole foto's, die weigering had ik niet zo goed gezien, fijn dat het zo toch nog even duidelijk in de herhaling kwam
Ik ben ook wel erg nieuwsgierig naar de foute foto's van Fleury... (ha, dat durf ik te zeggen, ik ben ervan overtuigd dat de meest foute foto's na tweeën zijn gemaakt )

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:23

ziet er leuk uit... een klein puntje wel... ik zou als ik jou was tijdens je dressuurproef je beugels wat langer maken. Je zit namelijk erg kort wat de houding van je bovenlijf niet ten goede komt.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:56

Leuke foto's hoor!
Fijn dat het zo'n geslaagde SO was. Ik ben ook wel erg nieuwgierig naar de andere foto's.
Tegen wie heb je gereden?

Beugels zouden normaal gesproken inderdaad wat langer mogen, maar op SO's rijd je ten eerste je vaak met een vzh zadel (soms zelf een springzadel ) en Vientje heeft zulke lange benen dat ik vrees dat ze dan onder het zadel uitkomen . Bovendien is het op een vreemd paard ook wel fijn om je beugels iets korter te hebben dan normaal (mijn ervaring).

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 21:29

Ik had in eerste instantie mijn beugels ook een stukje langer, maar dan waren mijn benen inderdaad te lang voor het zadel en had ik dus geen fatsoenlijke aansluiting meer met mijn knieën Toen ook nog bleek dat zijn draf nogal rot was om op door te zitten (wat bijna de hele proef moet) heb ik ze maar gauw wat ingekort Op die manier trek ik dan mijn hakken iets minder op en klapperen mijn benen niet zo erg. Goed is anders, maar het werkt wel. En inderdaad is het op een vreemd paard fijner wat meer steun aan je beugels te hebben, de paarden op zulke wedstrijden zijn meestal wel braaf maar er zit er altijd wel een tussen die gaat stuiteren- en dan ben je blij als je wat steviger zit

@ Bealy: ik reed (weer eens) tegen kimmb en Mieky van Bokt hier, je kent hen wel

En de feestfoto's staan nu online en worden waarschijnlijk gecensureerd verstrekt Laten we zo zeggen: ik weet nu zeker waarvan de pijn in mijn knie kwam, mèn we hebben gehupst

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 22:24

Zou ik ook zeggen, dat de jurering slecht was

Die Jonker die staat er heel leuk op in de stap en in stilstand, maar draf en galop lijken ietwat ehm... niet heel enthousiast te zijn? Wel een leuk peerd, zo op het eerste gezicht

Geweldige weigerfoto

Even volledig offtopic... Heb ik nou in Cadier en Keer nog Bokkers gespot? Ik zie ineens allemaal Boktnamen langsvliegen...

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 22:28

Mieky heb je gespot ja

Tja, de vlotste op aarde is Jonker niet, maar hij reageert wel op je hulpen. Alleen grotendeels in zijn eigen, bedaarde tempo

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 20:44

Waar staan de feestfoto's dan??
En t was idd erg gezellig!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 02:13

Fleury heeft als het goed is een linkje gestuurd via de mail!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 07:48

Ja ik heb ze gezien!

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 12:38

leuk paarde heb je !
ziet er leuk uit vooral dat springen met 1 been:P