buitenrit, pony wil niet alleen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

smiek

buitenrit, pony wil niet alleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 13:43

Mijn pony wil egt neit de weg op en een buitenrit maken dat vind ik egt heel erg jammer want bij ons achter het huis is een heel groot bos
maar als ik samen met een andere pony ben dan wil mijn pony wel een buitenrit maken en vind ze het super leuk maar zodra ik alleen de weg op ga heeft ze de oren in de nek en gaat ze de hele tijd steigeren en krijg ik haar met geen moeite vooruit..:S

weten jullie misschien iets waardoor mijn pony dat wel wil?
ze is verder niet bang voor traktoren en auto's enzo.
Laatst bijgewerkt door Apple op 17-10-05 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

Lietje

Re: buitenrit, pony wil niet alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:01

Mijn pony heeft dit ook gehad, nu nog steeds maar veel minder!:D Eerst kreeg ik hem niet verder dan 200 meter van huis maar nu kan ik rustig buitenritjes met hem doen.Hij is wel nog irritant als we net weg gaan van huis dan draait hij aldoor om en rent keihard terug:S Maar dan stap ik af en loop ik eerst stukje met hem ernaast en dan kan ik erop en heb dan geen problemen verder meer onderweg.(vanschrikken dan nog wel soms) Probeer gewoon eerst naast hem/haar te lopen een stuk langs de weg en ga er dan op.Zo heb ik het ook gedaan en het gaat nu super!!!Succes ermee!;)

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:10

Mijn pony's deden of doen dit ook nog . Steeds als ik er een dan zover heb om alleen het bos in te gaan en ze hoort de andere in de verte hinniken dan begitn ze te steigeren en dat gebruikt ze dus om te keren. Als ze dit doet geef ik haar gewoon een goeie tik en dan is het meestal een tijdje over. Niet afstappen want dan wint je pony, gewoon erop blijven zitten en door blijven rijden, niet terug naar huis hoe lastig ze ook zijn gewoon de route af maken die je wilt rijden. Zo heb ik dat ook een hele tijd gedaan. Op stage hadden ze nog een jonge pony die ook moeilijk alleen het bos in wilde die heb ik toen een paar keer gereden, in t begin was ze erg lastig maar na een tijdje begon ze er wel aan te wennen dat ze toch alleen met mij het bos in moest. Dus echt niet afstappen dan geef je(vind ik dan) je pony gelijk. Als ze steigeren(ligt eraan hoe hoog) kun je haar proberen om te trekken, goed voorwaarts houden dan heeft ze ook geen kans om het weer te doen. succes!

smiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 20:37

jah inderdaad,, ma ik stap ook eiglijk altijd wel af want mijn pony keert dan de kont toe tegen de auto's die voorbij rijden :S

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:45

De veiligheid van jouw en je pony staat voorop, als afstijgen veiliger is doen. Je pony wint niet als je afstapt, wel als je pony naar huis kan rennen, omdat je hem niet kan houden. Ga eens wandelen met die pony, en vervolgens in de lange lijnen naar buiten. Op die manier leert hij voorop lopen en dat hij toch niet alleen is. Als je met meerdere paarden gaat rijden laat hem dan ook voorop lopen.
Het probleem is dat de pony het vertrouwen moet krijgen in jouw als leider terwijl je uit het zicht bent en er niets is om achteraan te lopen. Voor sommige pony's is dat een erg lastige stap.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 15:18

Ja idd ga lekker wandelen of fietsen ofzo met je pony neem wat lekkers mee of ga wat leuks doen...mijn paard gaat nu wel graag mee alleen, niet helemaal relaxt maar er zit vooruitgang in

smiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 16:54

ke thx

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:20

mijn pony doet dat ook, wil niet alleen. Hij gaat steigeren en dat gebruikt hij om zich om te draaien. En als ik hem een tik geef geeft hij een bok terug. En hij gaat achteruit lopen..

smiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 19:22

Jah psies..!!
dat herken ik heeel erguh..!
dat doet die van mij dus ook altijd :@

NewBorder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:50

haha die can mij dee dat ook ze ging altijd stiegeren en achteruit lopen ze liep een x zo de sloot in
maar toen stapte ik ook wel is af enzo maar elke x dee ze het weer toen was ik een x zo boos en het was super rusitg op de weg toen gaf ik haar 2 hele harde tikken met de zweep en ging ze weer steigeren toen nog 1x een tik en toen liep ze wel door toen wou ze het stukje verderop weer probere weer 2 harde tikken en sindsdeien heeft ze he tnooit meer gedaan gelukkig.
en anders kan je wel (wat al gezegd is) gaan wadelen eerst ene klein stukje en dan iets verder enzo en later onder het zadel proberen dat iemand meefietst ofzo..
nouw suc6

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 10:08

Ga dan eerst even een paar keer samen.
Waarom ongelukken opzoeken? Omdat hij het maar móet doen omdat jij het wil?
Waarschijnlijk je is pony gewoon bang of onzeker om alleen weg te gaan. Ga dan gewoon eerst samen, zodat je pony ziet dat het te vertrouwen valt, en ook op jou kan vertrouwen.
Dan zal het over een tijdje allemaal wat makkelijker gaan, als hij wat meer vetrouwen in jou en in het naar b uiten gaan heeft.

smiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 15:55

ke thx

DuoismyLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:11

mijn pony doet dit ook, draait altijd links om. als je dan niet op tijd bent met t hoofd naar rechts trekken heb je m mooi staan.het handige wel is dat ik bitloos rijd. dus heb altijd een rem, pony kan niet bit tussen de kiezen klemmen enz. Met de zweep slaan raad ik heeeeeeel erg af! klein tikje, oke. maar je pony gewoon vooruit slaan is afschuwlijk. het paard loopt dan door omdat deze dan bang is weer geslagen te worden. zielig! en daarnaast als je t paard tevaak slaat dan krijgt je paard inwendige bloedingen die nooit meer weggaan. ik kan je hier wel een video van geven maar zijn shockerende beelden.
ga zelf proberen met dubbele lijnen. mijn pony heeft ook heel veel moeite met leiding geven.en hoe harder je er tegen vecht, hoe harder hij trug vecht. ik had laatst dat ik een keer zo boos was dat hij omdraaide dat ik een paar rukken aan de teugels gaf, gevolg, had een bokkende pony in de berm

groetjes