Biomechanica : waar (goede) informatie (verzamelen)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BelleFleur

Biomechanica : waar (goede) informatie (verzamelen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 14:29

Omdat ik van mening ben dat je een paard veel beter en gerichter aan het werk kunt zetten als je de anatomie en de biomechanica beheerst zou ik hier graag wat meer over lezen. Enkele topics hier hebben alvast mijn aandacht getrokken, maar nu zou ik graag willen weten waar jullie al die informatie gehaald hebben. Ik zou heel erg graag een goed boek hierover vinden, maar met een degelijke website zijn we natuurlijk ook al heel wat. De anatomie zelf moet ik normaal gezien al onder de knie hebben. Het is misschien eens interessant voor iedereen die het wil weten, die informatie te bundelen...

Goofy44

Re: Biomechanica : waar (goede) informatie (verzamelen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 19:27

Goldstar (met anderen) is co-author van een boek dat uitkomt over Paarden, Dressuur en Biomechanica. Er is meer dan 7 jaar aan gewerkt en er is belangstelling voor. De uitgave is in het Engels, in boekvorm, DVD of per betaalde pagina via de website van een uitgever zijn. De kosten van het boek in boekvorm zijn te hoog, om het toegankelijk te maken voor een groot lezerspubliek. Dit heeft te maken met de anatomische, biomechanische en rijtechnische afbeeldingen. Er is relatief weinig tekst. De afbeeldingen maken het verhaal. Er wordt gekeken naar mogelijkheden om zaken in een andere vorm te gieten, waardoor ook een goedkopere uitgave misschien mogelijk wordt. De uiteindelijke vorm van de uitgave(n) is nog niet bekend.

Er zijn tal van boeken die de bewegingen van het paard behandelen. Het meeste materiaal is in het Engels.

ProfessorJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 19:29

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 22:44

Klinkt interessant! Ik ben al niet zo'n lezer, dus veel plaatjes kunnen meer doen bij een visueel ingesteld iemand als ik

Aan welke prijs moet ik denken bij de DVD?

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 00:02

Het kan zijn dat het 1. een boek, 2. een boek met DVD en 3. publicatie op een website met betaalde pagina's wordt. Het kan nog alle kanten opgaan.

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 11:41

Spannend m.b.t. het boek dat uitkomt over Paarden, Dressuur en Biomechanica.. Ik heb zeker interesse! Boekvorm lijkt me ideaal naslag werk.
Wanneer is er meer informatie over?!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 12:19

Hebben dat boek! En ben best bereid daar goed voor te betalen, ben wel gewend dat boeken in die richtingen niet goedkoop zijn, helaas...

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 12:28

Ach, en als het boek goed is - heb ik het geld er absoluut voor over hoor!!!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 12:35

Inderdaad, kennis is waardevol en daar betaal je voor. Plus dat dit soort boeken niet groot afgenomen worden, maar de productiekosten zullen toch terug verdiend moeten worden. In principe moet je de auteurs van deze boeken heel erg dankbaar zijn, want erg veel zullen er niet op verdienen terwijl er wel bergen met tijd en toewijding in gaan zitten.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 12:40

Zou ik direct kopen, heb meer dan genoeg intresse in eindelijk eens een waardevol boek over paarden!