Roy 3 jaar op ow

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

femkemaats

Roy 3 jaar op ow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 15:19

Roy is 3 jaar oud en van de winter heb ik hem zadelmak gemaakt. daarna heeft hij nog een paar maanden het land op geweest.ik rij ik nu vanaf eind juni begin juli ''echt'' dit betekend voor mij 3/4 x per week 20 minuten soms iets langer soms korter. Als grapje zeiden vriendinnen van mij waarom ik de ow niet mee dee bij de club en ik dacht bij mezelf waarom nie? Dus vol goede moet heb ik mee gedaan.

Hier heb ik wat fotos. Ik heb zelf wel gezien dat ik echt beroerd zit en dat ik veel teveel voorover zit en dat ik grotendeels in het zadel sta. Veder is alle kritiek welkom maar hou het een beetje opbouwend want ben toen al vet afgekraakt door de jury.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Me proefje vond ik wel redelijk gaan maar hij schrok tijdens mijn proef en vloog de baan uit en rende door de baan er naast. Daarna was hij erg braaf alleen me voorlezer vergat tot 2 keer aan toe voor te lezen endaardoor hAD IK 3 keer een 3 en roy liep mijn hele proefje scheef en wiebelig maar dat hebben de meeste paarden voor het eerst op het gras toch?! De jury had zowat alleen maar negtieve dingen, maarja ik had er toch niks van verwacht ik had 143 punten dat vond ik toch erg weinig

Maar

Re: Roy 3 jaar op ow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 15:40

woow wat een leuk beestje
hij loopt lekker
het lijkt net op een paardje die ik ken zelfde kleur zelfde bles

femkemaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 15:45

alle opbouwende kritiek is welkom hoor

femkemaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 16:59

veder niemand????

lisa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 17:20

leuk paardje! loopt al goed zo te zien
ja je houding.. was je gespannen?
ik heb toch de neiging om zo naar voor te kantelen als ik onder enorme druk sta of schrik heb ofzo
gewoon je helemaal ontspannen dan denk ik dat je wel rechter gaat zitten

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 17:38

Leuk paard, mooie bouw.
Je staat inderdaad meer dan je zit. Omdat je staat, neig je naar voren te kantelen, dat geeft je paard genoeg ruimte om er tussen uit te rennen. Ga lekker zitten in je zadel, maak je beugels een gaatje korter en rijd met je benen. Die steken te ver af. Wees niet bang dat je paard er tussen uit gaat, vang dit op met je zit en je teugelhulpen. Het rijden van overgangen maken je paard attenter voor je hulpen en als hij er tussen uit wil, zet hem maar op de volte en maak deze kleiner naarmate hij blijft rennen. Herhaal dit, wees consequent.

Xx_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 17:41

leukk paardjee joo egt mooi koppie zit erop. jaa idd je moet misschien wat meer ontspannen.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 20:03

Heel leuk beestje. Ik vind zelf 143 punten niet eens zo heel laag, als je de ring uitgescheurd bent en ook nog eens verkeerd voorgelezen.
Ik zou er zelf alleen voor kiezen om met zo'n jonkie nog even te wachten voor dit soort dingen te doen, maargoed, jouw keuze.
Op de foto's loopt ie netjes, en je zit heb je zelf al aangegeven. Als je daar heel erg hard aan werkt komt het wel goed!

femkemaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 23:55

Jah ik weet het mensen me zit is echt heel beroerd vooral na het zien van de fotos zag ik het met eigen ogen. Maar ik werk er hard aan, tijdens me proef was ik ook erg gespannen. Ik heb vooral met hem mee gedaan voor de ervaring en heb daarvoor maar 10 minuten los gereden en deed b zonder galop dus erg intensief was het niet voor hem!!!

femkemaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 00:00

lisa_ schreef:
leuk paardje! loopt al goed zo te zien
ja je houding.. was je gespannen?
ik heb toch de neiging om zo naar voor te kantelen als ik onder enorme druk sta of schrik heb ofzo
gewoon je helemaal ontspannen dan denk ik dat je wel rechter gaat zitten

Ja was erg zenuwachtig weet niet waarom normaal eigenlijk nooit