Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
..heb je al een keer geprobeerd om met opstijgen hem tegen de bak rand(hek)aan te zetten mischien wil dat helpen
...IMJ schreef:probeer maar eens een paard van een paar honderd kilo aan je teugels op te tillen!!!das is typisch zo een spelletje van wie is er sterkerDat mag dus niet hè!! Probeer ze strak te houden! Blijft hij wel stilstaan? Wankelt hij wat bij het opstijgen?
Adin schreef:kijk ..hihihi als je zo blijf hangen aan je paard dan is dat ook niet fijn voor zijn rug want on bewust trek je aan het zadel en dat voelt weer aan zijn spieren ,wervel anders mischien een keer broberen met een krukje op te stappen..en dan een paar keer doen mischien geeft dat resultaat..gewoon van alles proberen want hij zal het niet voor niets doenNee dat is het niet, ik blijf eerst even hangen en ga voorzichtig zitten. Ik doe dat heel bewust.
is geen paard die onder het werk uit wilde komen ofzo. femm_r_ schreef:Ik reed vorig jaar een ouder paard die zich dit ook had aangeleerd al vanaf jongsaf aan. Enige wat ik deed wat tijdens het opstijgen, zijn hoofd iets laten kantelen.
Was een ex-Z-dressuur & springpaard, dus balans, etc. heeft hij wel. Ben er nog steeds niet uit waarom hij het doetis geen paard die onder het werk uit wilde komen ofzo.
Met krukje opstappen/zijkant van de bakrand is wel een goed idee, het lijkt kinderachtig, maar is zeker fijner voor paard(enrug). Hopelijk, omdat het ene jong paard is, vind hij het niet eng en blijft hij stilstaan. Anders komt dat probleem er ook nog bij.