dankje wel Sily, ik vind het toch fijn om te horen dat je het nu merkt. Geeft me toch meer hoop.. of naja hoop, gewoon het is een goed gevoel. Ik leg even uit wat er gevraagd werd. Nou kijk op les enzo, is hij heel erg moeilijk in mijn ogen. Het ziet er misschien wel goed uit, maar ik geloof het niet helemaal. Hij gaat soms helemaal naar buiten wijken en dergelijke.. ook doet hij er in de les heel lang over om 1 overgang te rijden. Ik moet nu vaak met lange teugel en hem op mijn zit terug laten komen. Dit vind hij erg moeilijk, omdat ik het eerst altijd fout deed.. Ik nam hem teveel terug met mijn teugel en nu is hij dus niet gewend om zonder ondersteuning terug te komen. Hij blijft vaak gewoon doordraven en uiteindelijk moet ik hem altijd toch nog met mijn teugels terugvragen, want hij blijft gewoon doordraven totdat ik hem met de teugels ondersteun. Ik vind dit wel vervelend. Ik heb opzich veel geduld maar soms word ik echt gestoord.. Af en toe gaat hij ook met de buitenrit gewoon heel erg hard en dan krijg ik hem echt NIET op mijn zit terug en ook niet makkelijk met de teugels. Hij doet dit niet altijd, soms krijg ik hem ook heel fijn terug en is hij super ontspannen en gallopeert hij zelfs heel rustig, waarna ik hem heel makkelijk terug kan rijden. Maar ik zou graag die andere 5 van de 10 keer ook lekker rustig willen galoperen en niet eerst heel hard met mijn hand zijn voordat hij eindelijk terug komt. Hopelijk snappen jullie het nu een beetje!