Springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Krips

Springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 15:18

Hooi,

Pauline kan erg goed springen maar heeft het eigenlijk heel lang al niet gedaan. En ik heb ook springlessen gehad voor ik haar kreeg, maar heb ook al heel lang niet sirieus meer gesprongen. Nu merk ik dat we allebei nogal stijf zijn als we het weer eens doen.. Het gaat niet zo soepel als ik graag zou willen..

Tips ??

lindavd

Re: Springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 16:46

rustig aan beginnen. begin niet meteen zo hoog en zo lang.
ze zal dan in het begin nog wel stijf zijn maar dat is ook wel normaal
als j iets al heel lang niet meer gedaan hebt. ga zelf maar eens hard-
lopen terwijl j dat nog nooit hebt gedaan. de volgende dag verrek je
van de spierpijn.
rustig opbouwen. en heel belangrijk is dat je de volgende dag wel gaat rijden.
dat is beter voor de spieren.
veel succes

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 19:14

Probeer om eerst dressuurmatig wat sprongetjes mee te nemen en ga niet gelijk te moeilijk doen.Je kan bv een laag kruisje op de volte zetten zet hem dan op de binnen hoefslag en ga lekker aan galoperen en ga dan op de volte en neem het kruisje een paar keer mee.Je kan dan gelijk passen weer leren tellen en dus de afstand goed leren inschatten en eigenlijk ben je gewoon aan het galoperen het kruisje is een galopsprong.Dan eens een dubbelsprong neer zetten en daar een paar keer overheen ze komen dan altijd uit en springen heel zelfverzekerd en krijg jij ook lekker zelf vertrouwen.Leg eens een balk op de binnenhoefslag en 19 meter verder ook een balk en ga daar overheen galoperen en tel de galopsprongen en als dit een aantal keren is gelukt ga dan eens kijken of je er een pasje meer of minder tussen kan krijgen.

Je kunt ook eerst weer eens wat springlessen samen met je paard nemen.Zo kunnen jullie samen leren dat het leuk is om te doen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 07:35

goed dressuurmatig loswerken en niet te hoog beginnen. Drafbalkje ervoor op 2 meter en lekker ontspannen en rustig eroverheen draven. Als dat goed gaat kun je er een kruisje achter zetten op 3 meter (inuitje) en zo verder uitbouwen.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 14:48

Heb je hiervoor ook springles gehad op een haflinger? ik kan mij zo voorstellen dat als je op een ander, slanker, ras gereden hebt die meer aanleg hebben voor springen het een stuk stuger voled op een haflinger. Daarmee wil ik niet zeggen dat ze niet zou kunnen springen. Er is alleen wel een verschil. Het zal dus wel even wennen zijn.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 15:03

Jaa, de springlessen waren op een andere pony. Maar ik heb op haar heel lang geleden wel vaker gesprongen. Ook af en toe is les. En ze is best een slanke haf, ze sprong ook met de paarden mee..