Olivier@M2 les/heropvoedingskamp...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Olivier@M2 les/heropvoedingskamp...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 21:15

Olivier is de laatste tijd erg stug. Hij blokkeert af en toe helemaal. Ook is hij slecht voor het been, terwijl hij tot half juli super liep. Het is niet elke keer zo slecht en wsl accepteer ik te vaak zijn late/ slechte reactie. (vorige week heb ik zelfs 2 wp int M2 gereden, mijn eerste. Het was een strenge jury, dus ik heb er echt voor gereden)

Vandaag had ik les en vanaf het begin was hij echt tegen het been. Mijn instructrice zou zoiezo er even opstappen om te helpen met de travers. Hij snapt het gewoon niet en het lukt mij zelf echt niet.

Na 5 min is Wendy er al opgestapt, want hij was echt TEGEN het been. Zij heeft hem even gereden en hierna ben ik er weer op gegaan. Hij was toen al een stuk beter voor mn been. Ik moet de komende weken even geen travers oefenen, hij blokkeert dan gewoon helemaal. Vooral trainen op zijn reactie en impuls.

Nu wat foto's.

Afbeelding

Afbeelding
tijdens halthouden, gaat ie vaak hangen en trekken en klieren. dit hebben we ook geoefend.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
erg wazig, maar hier zie je wel dat hij goed in de oprichting loopt, wat de laatste tijd niet echt gaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zie zelf op de foto's dat mijn schouders wel flink naar achteren mogen. Normaal is het geloof ik niet zo erg......

Skitter

Re: Olivier@M2 les/heropvoedingskamp...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 21:23

Is dat paard nou zo dik of ben jij heeeeel erg klein??
Wat een kont heeft ie! En een beste buik volgens mij!
Vooral die derde foto...net alsof je op een olifant zit ofzo!
Niet verkeerd opvatten hoor!!

Verder vind ik het netjes uitzien hoor! Inderdaad goed aan het been houden, en even weer back to the basics als het nodig is..nooit verkeerd.
Maar je hebt wel een mooie zit hoor..

Tammietjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 21:30

Ja idd; wat een stevig beestje!
Maar wel een mooierdje hoor.
Over het rijden heb ik geen commentaar, is allemaal al gegeven

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 21:30

hey
ik denk dat daar best wel een aantal kilo's afmogen
het kan best zijn dat hij niet zo'n zin heeft om te lopen of te werken omdat hij wat extra gewicht moet meeslepen. Mijn paard had dat ook. Nu is hij al dat overtollig gewicht kwijt en loopt hij weer als ervoor.

Door het goeie weer zweten ze enorm he! Heb al een paar dagen mijn paard in het schuim gereden zonder écht heel erg hard te werken

verder een leuk paard hoor! succes ermee!
xxx

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 21:34

Misschien heeft ie wel ergens last van?
Mijn pony was ook een poosje heel erg slecht te rijden, fysio erbij bleek hij een blokkade te hebben, daarna liep hij gelukkig weer veel beter

Verder lijkt hij inderdaad een beetje dik

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 21:45

@skitter; Ol is idd erg groot, 1.75 en ik ben ong 1,62. Als je mn instructrice erop ziet zitten is het al weer een heel verschil. Ik vat het niet verkeerd op, hij is idd te dik, maar het lukt gewoon niet om hem slanker te krijgen.

Back to basics doen we zoiezo altijd, als dat goed gaat komen de truukjes vanzelf. En zonder goede basis geen goede truukjes. Al met al houdt het in dat we de laatste tijd weinig truukjes oefenen...

@ KimS. We zijn ook druk bezig met afvallen, maar het lukt gewoon niet. Vorig jaar was ie een stuk slanker (kijk maar in mn profiel) maar het is er helaas weer aangekomen. Ik rij zelf 2 tot 3 keer per week, met drukte soms maar 1x. Zijn eigenaresse rijdt er ong 2 x per week fanatiek op, verder regelmatig wedstrijd en elke dag het land in. In het land staat echt niet veel gras. Als hij in het land loopt krijgt ie geen hooi. Van de zomer zijn we overgestapt van brok en lucerne op brok en haver. Met als resultaat dat hij 3 weken later totaal energieloos was.... Weer van haver af en minderen op de brokken.

Hij krijgt nu ook MaxH erbij. Dus als iemand bruikbare afslanktips heeft.... (oja hij heeft nu singel 70/75 toen ik begon, 1,5 jaar geleden had ie 85)

@viefdepief; Het is niet dat hij niet loopt, maar hij is gewoon vooral het respect voor mn been kwijt. Hij is juist ontzettens los en soepel in zijn lijf. Ik vertrouw echt op onze instructie, 2 ontzettend ervaren mensen, die zien echt nix mis in zijn lijf.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 21:51

Wat een heerlijk groot paard Inderdaad een beetje buikig, maar bij sommige paarden is dat nou eenmaal moeilijker als de ander.
Ik voer zelf ook lucerne, maar mijn ervaring is dat ze daar juist best wel dikker van worden. Ik weet niet of je op een manege staat, maar meerdere kleine beetjes per dag, en misschien nog een keer extra longeren, dat ie twee keer uit zijn stal komt? Maar dit moet wel mogelijk zijn natuurlijk.
Succes met je dipje. hopelijk ben je er snel weer uit!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 21:59

Passionato schreef:
Wat een heerlijk groot paard Inderdaad een beetje buikig, maar bij sommige paarden is dat nou eenmaal moeilijker als de ander.
Ik voer zelf ook lucerne, maar mijn ervaring is dat ze daar juist best wel dikker van worden. Ik weet niet of je op een manege staat, maar meerdere kleine beetjes per dag, en misschien nog een keer extra longeren, dat ie twee keer uit zijn stal komt? Maar dit moet wel mogelijk zijn natuurlijk.
Succes met je dipje. hopelijk ben je er snel weer uit!

Dat is ook de reden dat ie van de lucerne af is. Hij staat bij de ouders van de eigenaresse en er wordt al 3 of 4 keer per dag gevoerd (ik voer nooit, dus ik weet het niet precies) In principe komt ie 2x per dag zn box uit, het land in en hij wordt of gereden of gelongeerd. Het is nog nooit voorgekomen dat er 1 dag niets mee wordt gedaan.

Ik ben even op zoek naar foto's van het begin.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 22:02

Ja, soms is het gewoon moeilijk. Ik ken wel meer paarden die zo "aanleg" hebben..
Maar als je al een zoveel kleinere singel hebt.. heb je al aardig werk verricht!

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 22:14

Hey Michelle, Olivier heeft het lekker warm zo te zien.
Hij is idd echt huge zoals iedereen hier zegt. Mijn paard heeft ook aanleg om dik te worden, maar toch niet zoals die van jou (sorry ). Hopelijk kan je een oplossing vinden, het een zal wel met het ander te maken hebben.
Wel mooi dat die oprichting eraan zit te komen! Hij kan prima lopen, suc6 met de juiste knopjes vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 22:16

Hij is aardig aan de flinke kant michelle
Ondanks dat ziet het er toch wel aardig uit, inderdaad je schouders iets naar achteren doen.

Komt wel goed, hij is vandaag in ieder geval goed aan het werk gezet

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 22:18

Leuke foto's, heb m idd beter zien lopen maar ik blijf jullie een leuke combi vinden

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 22:21

Ragne schreef:
Hey Michelle, Olivier heeft het lekker warm zo te zien.
Hij is idd echt huge zoals iedereen hier zegt. Mijn paard heeft ook aanleg om dik te worden, maar toch niet zoals die van jou (sorry ). Hopelijk kan je een oplossing vinden, het een zal wel met het ander te maken hebben.
Wel mooi dat die oprichting eraan zit te komen! Hij kan prima lopen, suc6 met de juiste knopjes vinden

De oprichting lukte eigenlijk alleen vandaag goed, omdat hij nu wel voor het been was.

Dit zijn wat oudere foto's

Afbeelding

Afbeelding
hier zie je goed hoe hij kon duiken. Dat is gelukkig heel wat minder

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 22:24

Sjezus.. hij lijkt echt gigantisch! Hij lijkt me moeilijk te rijden of lijkt dat maar zo? Hij lijkt trouwens wel veel op een paardje wat ik ken, en die heeft ook zoveel aanleg om dik te worden. Bij mensen is het al moeilijk om af te slanken, dus bij paarden zal het wel niet veel anders zijn..

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 13:09

Tulandro schreef:
Sjezus.. hij lijkt echt gigantisch! Hij lijkt me moeilijk te rijden of lijkt dat maar zo? Hij lijkt trouwens wel veel op een paardje wat ik ken, en die heeft ook zoveel aanleg om dik te worden. Bij mensen is het al moeilijk om af te slanken, dus bij paarden zal het wel niet veel anders zijn..

Hij is normaal juist super om te rijden! Erg goed voor het been, (wel wat traag vaak) super licht op de hand. Ik zie zo vaak mensen rijden die zitten te rukken en te plukken en te schoppen. Ik durf van mezelf te zeggen dat ik dat absoluut niet doe. En nog moet ik er veel stiller aanzitten, zelf losser zitten.

Maar als hij in normale doen is, dan loop ie echt heel fijn.

Alleen nu op het moment niet. Maandag wordt ie gelukkig geschoren dus dat zal ook wel uit maken. En ikzelf vind deze herfst heerlijk, maar voor Ol kan het beter snel kouder worden.

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 15:06

mooie kleur zeg!! , en dat van dat halthouden herken ik!! wat doe jy eraan om dat te voorkomen?

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 15:16

Op de foto's in dit topic ziet hij er inderdaad super groot uit, maar ik heb in je profiel gekeken en daar staan foto's waarbij je dat inderdaad niet ziet deze vind ik ook heel mooi!

Afbeelding

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 15:19

wat een gigantisch paard !
mag inderdaad wel wat afvallen
succes verder en leuk dat het weer goed gaat.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 16:08

Leuke combinatie. Die van heeft ook een aardig buikje gehad. Die staat sinds een jaar op 's ochtends een kilo biks en 's avonds 1/2 kilo biks en 2x per dag wat kuil (geef hem dus ook niets extra's aan voer oke na het rijden een appel/wortel), wordt 5x per week gereden en 2x gelongeerd en ik moet zeggen dat buikje is al veel minder geworden.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 19:35

l0esjj schreef:
mooie kleur zeg!! , en dat van dat halthouden herken ik!! wat doe jy eraan om dat te voorkomen?

Meestal lukt het me niet zo goed, maar gister toen Wendy erop zat heeft zij hem even aangepakt. Op het moment dat hij gaat hangen, flink je kuiten erin dat ie zn kop omhoog doet. Zodra hij gaat hangen of klieren opnieuw. Hij moet gewoon in de aanleuning blijven. Vandaag ging het gelijk een stuk beter.

@Javelin, hij krijgt 2kilo over de hele dag, niet extra na het rijden (heb het net nagevraagd) Minder kunnen we hem toch echt niet geven!

@lottttt het ligt er ook aan hoe de foto genomen wordt, dat scheelt echt enorm. Op de foto die jij laat zien, liep hij goed bovenin en op de achterhand, dan lijkt en is hij gelijk 2m korter haha! Op de andere foto's is hij er niet helemaal goed bij, dus dan is hij ook een stuk langer.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:16

Ik vind dat je paard héél weinig ruggebruik heeft. Ik zou m dieper instellen en schakelen.