[Fries] Stoooere Aise @ springles!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mocca

[Fries] Stoooere Aise @ springles!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 17:30

Jaja, vandaag was het zover, ik ging kijken bij de les van Aiselover. Vandaag had ze een keer springles, met haar stoere 5-jarige fries Aise. Aise had er niet echt zin in, maar ze hebben er zeker weer veel bijgeleerd
Uit de foto's blijkt wel dat Aise geen springpaard is, en er zeker niet altijd zin in heeft en moeite voor doet, maar het was wel leuk.

Hier een kleine [nouja, kleine?] fotoimpressie;

Eerst even gewoon rijden;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Drafbalken;

Daar heb ik geen zin in
Afbeelding

Knie-actie
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En toen het springen;

Denk je dat ik dat doe [hij sprong wel]
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ehm, en dan krijg je plaatjes als deze [zie al die balken vliegen ]
Afbeelding

En als de 'juf' er dan met de longeerzweep achteraan gaat omdat je niet wil lopen, dan gaan we ineens hard [nouja, harde viel wel mee ]
Afbeelding

Balkjes op de grond zijn te min voor mij, een stoere fries
Afbeelding

Waarom zou je moeite doen
Afbeelding

Afbeelding

Je zal maar lomp zijn
Afbeelding

En het resultaat van de laatste hindernis die ze namen
Afbeelding

Commentaar mag uiteraard, ik ben niet diegene die erop zit, dat is aiselover hier op bokt. Ze zal zelf ook nog wel commentaar geven

Kom maar op!

Sempre

Re: [Fries] Stoooere Aise @ springles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 17:35

mooie fries hoor
Maar ze zit wel een beetje heel erg naar voren En met de sprong zit ze gewoon met haar kont op zijn nek
Maar voorderest is het leuk

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 17:37

Hahaha.. die laatse foto

Leuke foto's en een ongelooflijke stoere Fries!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 17:39

Ik vind het echt een lekker beestje
Hihi, dat beentje bij die hindernis

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 17:42

whaha stoere foto's
echt cool beest

_Aise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 17:50

wooooowwww die zijn goed gelukt
echt al wil je foto's van een paard ZONDER springtalent zien, dan moet je wel hier kijken hahahaha
maar arme, arme charlene, nu heeft iedereen wel een heeeeele rare indruk van haar rijtalent
nee, maar toch wel leuk dat die foto's eens gemaakt zijn, en zo te zien lette hij wel op!
Maar waarom zou je ook al je benen op tillen he?

Goed geklikt Tamara!

Ik heb wel zo een beetje een impressie zo.. haha

vond je het wel leuk om te zien?

aiselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 17:52

Ownéééhéééj
Taaaaam!!!!!!!
Jij bent vééls te gemeen!!
Wat doe je me aan!!!

Ik vond het nog wel zo prettig dat we geen spiegels hebben, en je jezelf niet kunt zien....kom jij ff met je mooie digi

*rent nu heeeeel hard met dr computer naar het raam om hem eruit proberen te gooien*

het zijn PRACHTFOTO's (voor een koe met een zwaar-debiel erop)
ow ow ow ow.... wat zal jij hard gelachen hebben zeg

wel grandioos he, zo midden door de hindernis...
wie doet hem DAT nou na

*ik kom binnenkort zéker naar jou toe MET digi*

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 17:55

Mooie fries.
Je beugels zijn te lang om mee te springen.
Het kan natuurlijk wel,maar met kortere beugels zit je echt beter,en kan je ook een mooiere verlichte zit aannemen..
Dit is trouwens de eerste fries die ik zie springen,best grappig!
Probeer als hij afzet,je handen naar voren te doen,dan kan hij zijn nek beter strekken.
Verder leuke foto's hoor!

aiselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 17:57

Dit is echt té erg om te lachen...
Het lijkt eerder of ik het spelletje hints zit te spelen:
"beeld het werkwoord klemmen uit"
"doe een verzakte aardappel na"
"het tegenover gestelde van hakken laag"
"race met je paard de bak door"
"leg je been naar achter voor de sprong alsof je debiel aan het wijken bent"
"doe tijdens het lichtrijden alsof je gelanceerd wordt"
"beeld uit: cursus nekzitten"
"ga door de hindernis alsof er geen balken liggen"
enz enz enz...

Die springblunders worden er nu toch wel érg veel..
(voortaan mag je toch écht die digi thuislaten )

_Aise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 18:16

Trouwens Tamara: wat een PRACHTIGE vlecht!
Ziet er super stevig uit!!!!!
Strak man.. nee heel mooi!!

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 18:53

sorry vind het er niet uitzien, je moet meer je schouders naar achter doen en je paard wat ronder maken, de beugels korter met springen en paard meer vrijheid geven boven de sprong, je zit een beetje als een aardappelzak.. echt ik vind het een heel mooi paard, maar als ik zo gereden werd zou ik waarschijnlijk ook door de hindernis gaan!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 19:02

Sfiejj schreef:
sorry vind het er niet uitzien, je moet meer je schouders naar achter doen en je paard wat ronder maken, de beugels korter met springen en paard meer vrijheid geven boven de sprong, je zit een beetje als een aardappelzak.. echt ik vind het een heel mooi paard, maar als ik zo gereden werd zou ik waarschijnlijk ook door de hindernis gaan!

Ok lekker aardig hier

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 19:03

Sfiejj schreef:

Helemaal mee eens..!! Eerst aan je zit werken en dan nog maar eens een poging tot springen doen. Dit kan zo echt niet.

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 19:11

Als je dan zo nodig op zo'n soort manier commentaar moet geven, onderbouw het dan ook! Want dát kan zo echt niet .

Ik denk dat het ook 'n beetje door je houding komt dat 't niet zo goed gaat, want zo kun je zelf je hulpen niet goed doorgeven en dan heeft je paard ook zoiets van 'Wat bedoel je nou, baas? '.
Ten 1ste zit je heel erg ingezakt, (schouders naarvoor en een bolle rug) ten 2de, het lijkt wel alsof je tijdens het rijden je handen vastzet op de schoft, maar dat kan ook aan mij liggen . Ten 3de, hakken uitdrukken! Nou probeer je de stijgbeugel 'vast ze houden' door heel erg met je tenen erop te gaan drukken, en dat werkt natuurlijk niet hè
Misschien is 't handig om zonder zadel met je fries te rijden, is én hartstikke leuk, én je houding gaat er van vooruit!

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 19:36

Cadish schreef:
Als je dan zo nodig op zo'n soort manier commentaar moet geven, onderbouw het dan ook! Want dát kan zo echt niet .

Ik denk dat het ook 'n beetje door je houding komt dat 't niet zo goed gaat, want zo kun je zelf je hulpen niet goed doorgeven en dan heeft je paard ook zoiets van 'Wat bedoel je nou, baas? '.
Ten 1ste zit je heel erg ingezakt, (schouders naarvoor en een bolle rug) ten 2de, het lijkt wel alsof je tijdens het rijden je handen vastzet op de schoft, maar dat kan ook aan mij liggen . Ten 3de, hakken uitdrukken! Nou probeer je de stijgbeugel 'vast ze houden' door heel erg met je tenen erop te gaan drukken, en dat werkt natuurlijk niet hè
Misschien is 't handig om zonder zadel met je fries te rijden, is én hartstikke leuk, én je houding gaat er van vooruit!

Lijkt me wel vrij duidelijk toch? Als ik zulke foto's van mezelf zou zien, zou ik tenminste snappen dat er iets goed mis was. Ze zit hier zelf nu wel keihard te lachen en de dingen die ze doet grappig over te laten komen. Maar als je niet normaal op een paard kan ZITTEN ga dan al helemaal niet springen. Ze kan gewoon niet meegaan met de bewegingen van haar paard. En als je wilt springen moet je dat nu eenmaal wel kunnen. Als ik haar was zou ik gewoon een aantal keren zitles nemen, daar wordt het vast een stuk beter van.

_Aise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 19:36

Ik snap dat jullie zo denken (zie mijn eerste reactie) maar ik WEET dat Charlene eigenlijk heel anders rijdt. Dit zijn ECHT verkeerde momentopnames.
Waarom die springhouding niet goed is, kan ik ook verklaren.
Hij is echt NIET voorwaarts, dat zit gewoon niet in zijn karakter. (er hebben zat mensen op gereden die goed er veel verstand van hebbnen, en allen bevestigen dit)
Daardoor ben je zoooo bezig hem VOORWAARTS te rijden, want anders tilt hij ECHT zijn benen niet op, dat je ECHT geen tijd hebt om op je houding te letten.
En vergeet niet: ze had springLES hier he!
Bij de springles op ons bijrijdpaard werkte ze vooral aan haar zit, maar hier kon dat gewoon niet.
Eerst het voorwaartse er maar in.

En zonder zadel rijden is een heel goed idee, alleen doen we dat al minstens 1 keer per week, spelletjes zonder zadel enzo.

Dus ik snap jullie commentaar, zou ik ook hebben op het eerste gezicht, maar ik weet hoe de situatie echt zit..

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 19:44

Ja, maar sowieso die zit. Je ziet haar ook normaal draven enzo. Dan is die zit ook al zo knudde! Kan me ook niet voorstellen dat een paard daar zo lekker van gaat lopen..

aiselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 20:29

BeLoVeD schreef:
Ja, maar sowieso die zit. Je ziet haar ook normaal draven enzo. Dan is die zit ook al zo knudde! Kan me ook niet voorstellen dat een paard daar zo lekker van gaat lopen..

Je hebt gelijk hoor, slechte zit.
Maar ik ben er al lang mee bezig
Ik heb niet voor niets les, en tjsaa...deze "spring"les was meer voor de lol. Onze eerste (en misschien wel laatste) springles met Aise.
Afwisseling is ook niet verkeerd... en Aise leeft nog hoor (gelukkig wel)

Maar Tamara, kom jij snel nog maar eens langs, mag jij ff op aise komen springen, maak ik wel foto's en zet die ook wel heel lief voor je op bokt

_bia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 20:36

Leuk friesje!!
Ghehe, die 1ste springfoto is stoooeerr!!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 20:41

Nouja, sommige reacties kunnen ook wel iets minder. Het is moeilijk te beoordelen als je alleen momentopnames hebt, maar na de uitleg van henzelf zou het toch duidelijker moeten zijn

Ten eerste is Aise niet echt [zeg maar; echt niét] voorwaarts, en was dat al een hele opgave. Verder schrok hij van alle balkjes die hij zag, en als je dan 'normaal' draaft tussen twee hindernissen en hij gaat én langzaam, én schrikt overal van, dan kan ik begrijpen dat je minder mooi gaat zitten.

Verder de houding tijdens het springen zelf, tja, lag ook grotendeels aan Aise. Als je een paard hebt wat al niet het type springpaard is, altijd probeert uit te wijken, en dwars door de hindernis heen denders, dan ben je wel verbaasd als hij ineens toch springt, en let je niet zo op je houding

Maar goed, ben het er wel mee eens dat de houding beter kan, maar dit was een springlés, en als haar houding Aise te veel had gestoord tijdens het springen hadden ze er zéker wat aan gedaan, maar nu was het eerst zaak hem überhaupt te laten springen

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 20:46

benen de ene keer te ver naar voor....dan weer te ver naar achter....
vind het er wel grappig uitzien
geluk dat je les neemt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 20:49

Mensjes, wat gaat het hier lékker zeg.
Ik vind het een prachtig beest, mooie knie-acties!
Zelf zou ik hem een beetje meer druk geven, je teugels hangen soms als waslijnen.
Verder je hakken enzo, nouja, volgende keer een beetje kortere beugels?
Rij je al lang?

aiselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 21:06

Quote schreef:
Mensjes, wat gaat het hier lékker zeg.
Zelf zou ik hem een beetje meer druk geven, je teugels hangen soms als waslijnen.
Verder je hakken enzo, nouja, volgende keer een beetje kortere beugels?
Rij je al lang?

Bedankt voor je tips
Meer druk op de teugels zou inderdaad geen kwaad kunnen, alleen is het makkelijker rijden met te losse teugels dan te strakke, omdat hij toch al niet zo voorwaarts is (in de bak dan )
Maar: Ja, ik rij al lang (vanaf dat 'k jong was)
Het is écht niet m'n eerste (onverantwoorde) keer ofzo dat ik op 'm stap

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 21:21

ach valt nog mee doet me denken aan de eerste keer dat ik springles kreeg op me eigen paardje Was echt erg zal even opsommen:
1. zal het beeld scheppen: 6 balkjes, 1 pony die heel vaak springles heb gehad, 1 meisje erop wat heel vaak heeft gesprongen, pony dacht dat ze misschien wel al kon springen, en ja hoor even 6 balkjes gesprongen was zo ongeveer 3 meter en geen 1 balkjes verschoven
2. over de balkjes in draf, ach dacht Kim dat kan ik wel in 2 sprongen kon ze dus ook echt
3. eindelijk mocht ze springen klein hindernisje van nog geen eens 40 cm, wat d8 je Kim dacht wel dat ze even alvast kon laten zien wat ze kon
Daarna ging het perfect Heb vandaag na (d8 ik) 3/4 maanden weer springles gehad Ging goed Reed op het sloomste paard van de hele ponyclub(owneejj ena sloomste paard ) en heb nog wel 80 cm gesprongen en die pony is al 23 Me vriendin had 1.05 gesprongen maar die zat ook wel op een paard wat graag wil en door gaat en d8 ik 1.70 was en ik dan op een ponytje van amper 1.40
maar al het advies wat hier voor is geschreven ben ik het mee eens

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 08:26

Quote schreef:

Haha ja die knieactie heeftie wel laten zien