Ze doet het eigenlijk alleen maar thuis,op wedstrijd of op ander terrein is ze wel goed vooruit,maar dan is het niet zo dat ik de controle over haar verlies,wat thuis dus wel het geval is...
Gisteren ook,ik galopeerde telkens over een balkje,wat nog vrij rustig ging,de eerste 3 keer,maar het probleem is ook dat ze zelf niet "kijkt", waardoor ze altijd weer verkeerd uitkwam...ik probeer haar dan een beetje te regelen,zodat ze wel goed uitkomt,maar zoals ik al zei, verlies ik dan de controle over haar en begint ze nog meer te stormen...
Daarna ging ik over op een laag steiltje,maar na een paar keer hield ik het toch maar voor bekeken...het word soms echt gevaarlijk,ze ziet de hindernis,stormt ernaartoe en met een beetje geluk springt ze er dan goed over...zo ben ik ook al eens op een staander met haar terecht gekomen en zijn we al eens overkop gegaan...
omdat het net is alsof ze haar verstand verliest naar de hindernis toe...Ik weet niet of het hier terzake doet,maar het is een volbloedje en ik heb me laten vertellen dat die wel meer eens "hun verstand kunnen verliezen" en dat je er dan niets meer aan te zeggen hebt,maar ja,daarmee is mijn probleem niet opgelost...
Sommige zeggen om een sterker bit te proberen,maar daar ben ik volledig tegen,omdat ik juist de indruk heb dat ze van het bit wegloopt.
mijn lesgever bij de rijvereniging zegt dat ik ze dan maar eens stil moet zetten tegen de muur ofzo,maar dat vind ik persoonlijk geen oplossing voor het probleem...
Iemand tips?
voor een hindernis zou het trouwens nooit lukken ook en ik denk dat je zo je paard aanleert om te weigeren...
Als ze met het juiste tempo aankomt moet je het natuurlijk niet doen.