Paard gaat door de hindernissen heen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mell_Binky

Paard gaat door de hindernissen heen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 21:02

Heej allemaal!
Mijn haffie kan wel goed springen maar heeft een tijd geleden wat nieuws ontdekt... Dat het geen pijn doet om tegen een balk aan te springen,, dus nu doet hij alsof hij springt maar gaat gewoon veels te laag over de hindernis.. (nouja dan erdoorheen ) Ik heb laatst 1x springles gehad, toen vond ie het weer helemaal leuk, met een wedstrijd springt hij er gewoon overheen en als ik zonder zadel spring ook. Maar ik wil niet zonder zadel ik wil dat het ook normaal gaat MET zadel. Ze zadel ligt trouwens wel goed hoor
Oja, laatst had ik hem samen met een andere pony los laten springen, ging ie er weeer doorheen, toen ben ik goed boos geworden en heeft ie uiteindelijk ook gewoon 70 gesprongen. Alleen onder het zadel heeft het geen nut om boos te worden.. (Daar reageerd ie dus echt niet op..)
Heeft iemand voor de rest nog tips??
xXx Mell

Climax

Re: Paard gaat door de hindernissen heen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 21:55

Als ie het echt doet omdat ie te lui is om eroverheen te springen, dan zou ik een keer zulke zware balken erin hangen dat het wel degelijk pijn doet als hij denkt dat ie er gewoon doorheen kan lopen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 10:13

Je hebt er tijdens het springen wel een zweepje bij dat je hem vlak voor de sprong even opjut, dat wil soms helpen. Tja.. en misschien toch iemand erbij die dan vanaf de zijlijn toch boos wordt op hem.
Heb ook ooit een haflinger verzorgd en die rende met springen enthousaist op de hindernis af, stopte, duwde de bovenste balk eraf en ging dan triomfantelijk staan kijken 'hij stuk, zo kan ik niet springen' zo grappig tja dan had ik het niet meer van het lachen dus het was wel effectief

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 12:57

ik zou een paar inuitjes proberen.. dan moet ie wel opletten en zijn benen optilen..

monteaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 13:04

Rijd je per ongeluk met bandages?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 14:43

je zou idd een keer zonder beenbeschermers kunnen rijden, maar het kan ook zijn dat je hem niet goed weet te plaatsen en dus geen kans geeft om goed te springen. Wat zegt je instructeur?

Mell_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 18:25

HeejjHeejj

@evelijn: Ja dit doe ik (dat met dat zweepje) alleen hij reageerd er totaal niet op Haha ja het is ook echt wat voor een haffie om zoiets te doen

@kath_: Ja zal ik de volgende keer gelijk proberen Ik heb alleen niet zo een grote springbak tot mijn beschikking maarja zal het proberen

@monteaura: Nee per ongeluk niet

@lielle: Ja probeer ik de volgende keer ook... Me instructeur had het ook al over dat niet goed weten wanneer hij af moet zetten, maar ik geef het op het juiste moment duidelijk aan (of met me been of een tikje met me zweepje) maar dan springt ie wel op tijd maar tilt ie ze benen weer niet goed op Laatst met die springles over een heel laag sprongetje gesprongen, ging wel goed. In het begin heeft ie die balkjes er nog wel is vanaf gegooid maar later werd het minder. Op een geven moment ook 40 cm gesprongen en toen begon ie het helemaal leuk te vinden
Maar de eerstvolgende keer dat ik weer voor me zelf en met andere paarden erbij sprong, ging het weer helemaal fout (terwijl ik het op precies dezelfde manier deed als in de les )
Alleen ik vind het vooral zo raar omdat hij een tijd geleden nog hartstikke goed sprong... Heb ook gewoon 70 met hem gesprongen (ze record bij zn vorige eigenaar ingehaald )

Nouja bedankt voor jullie tips

xXx Mell

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:16

ik vind dat een paard zelf moet bepalen wanneer hij afzet, daar hoef jij geen signaal voor te geven. Wat je wel moet doen, is zorgen dat je op een redelijke afstand uitkomt maar daarvoor is nara de sprong rijden met ritme en impuls op dit soort hoogtes echt voldoende. Zo te lezen is je pony niet voldoende op het achterbeen en bovendien gewoon slordig. Ik zou iig juist eens wat hoger springen (onder begeleiding), zodat hij wat meer uitdaging krijgt. Verder is het eigenlijk nooit zo dat je alleen precies hetzelfde doet als in de les, helaas

Mell_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 18:47

@lielle: Ja ik spring ook wel is hoger gewoon om te kijken, maar ik heb ook zoiets van nou hij moet toch ook over een lager sprongetje kunnen... Maar doe het dus vaker wel hoger. En hij is idd slordig maar dat merk ik met alles
xXx Mell