shet opnieuw @ Lange Lijnen werk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lacuna

shet opnieuw @ Lange Lijnen werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 16:50

hallo allemaal

Leuk weer, dat je weer de moeite neemt om naar mn shettekind te kijken.
Ik heb weer foto's van werk aan de lange lijn met mn shetlander. De eerste groep is van vorige week zondag (2 okt) en de tweede groep is van afgelopen zaterdag (8 oktober)
Bandages, voordat daar weer vragen over komen: Doordat we nog niet zo handig zijn wilde hij nog wel eens met zn ene voorbeen tegen zn andere voorbeen komen bij het wijken. Het gaf mij net dat beetje rust wat we nodig hadden als ik hem bandages omdeed. Afgelopen zaterdag was de laatste keer dat hij ze omhad omdat het nu goed gaat. ik zie ze als een tijdelijk hulpmiddel om over een bepaald probleem te kunnen komen. En als het probleem dan opgelost is, dan neem je het middel weg.

nu de foto's
Zondag, 2 oktober:
hij had er niet echt zin in...

Afbeelding
volte inzetten

Afbeelding
stappen

Afbeelding
pasje wijken... helaas heb ik geen betere foto. Het ziet er nu behoorlijk belabbert uit, maar hij doet het over het algemeen echt wel netjes.

Afbeelding
drafje tegen het zonnetje in...

Afbeelding
en nog een de andere kant op.. ook tegen het zonnetje in

Afbeelding
in het zonnetje is het wel warm... pff

Afbeelding
aan .. uhh... springen? in galop. haha! eerste keer voor hem, en rechts is al niet zn sterke kant.

Afbeelding
en een stukje door laten galopperen... ik moest me daar een partij hard rennen om m bij te houden! haha!

Helaas begon het nu hard te regenen, dus was mn fotograaf opeens fietsen...Met de camera!!

nu dan de foto's van afgelopen zaterdag 8 oktober.
Deze zijn over de periode van een kwartier gemaakt. Hiervoor had ik al wat gewerkt met hem, tot we opeens bedachten "goh, zullen we foto's maken" en na een paar foto's was de kaart van de camera vol :@ maja, toch nog wat foto's kunnen maken. hier komen ze!

Afbeelding
uhh... ben hier mn teugels op maat aan het maken.

Afbeelding
waar oww waar is mn contactteugel gebleven...

Afbeelding
men zet een volte in... men kijkt.. men draait het lichaam mee... maar je vergeet je paard een halve ophouding te geven. Dan krijg je dit effect!

Afbeelding
drafje...

Afbeelding
auw.. lekker confronterend weer...

Afbeelding
best een mooie foto (voor ons niveau dan he...)

Afbeelding
de laatste alweer.

Opbouwend (!!!) commentaar is van harte welkom!
Volgende week heb ik waarschijnlijk een "extra oog" wat mn fouten direct al naar mn hoofd schreeuwen zal, maar tot die tijd moet ik het gewoon nog even doen met jullie opbouwende commentaar.
Groetjes, Lacuna

PS: en ik maar denken "goh zeg, dat koppie past eigenlijk helemaal niet bij zn lichaam." maar hij is gewoon moddervet :| nou ja, dat trainen we er wel weer af (hij heeft door ziekte een tijdlang alleen maar op het land gestaan zonder te werken... tja, dan kom je aan )

Liex

Re: shet opnieuw @ Lange Lijnen werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 17:03

Ziet er leuk uit hoor Haha..
Grappige shet !!

Maar is het niet gevaarlijk als je zo vlak achter je pony loopt.. zal wel niet maarja..

Veel succes ermee

ginniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 18:02

ziet er leuk en netjes uit hoor!!!
super leuke Shet !!!!

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 18:05

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 18:20

hey dankjewel viola! das een hele goeie! Daar gaan we meer op letten! Nu zwerven ze inderdaad nog wel eens "zomaar ergens" rond.
Groetjes, Lacuna

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 18:35

Leuke foto's!
Sun pakt het goed op zo te zien!

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 09:27

verder niemand meer? Vinden jullie dan echt dat we het al perfect doen? Dat geloof ik niet hoor
Kom maar op met de kritiekpuntjes!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 09:31

Haha kritiek kan ik je iet geven heb er geen verstand van, maar het ziet er leuk uit hoor in de ogen van een leek ( dit gebied dan ; ) ) en je hebt ook een leuke shet

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 09:53

Ik kreeg ook al zo weining commentaar in mijn topic van Eli aan de lange lijnen. Terwijl ik nog wel heel wat commentaar kan gebruiken. Maar als we er niet op zitten en het standaart "je ben veel te groot" niet op gaat weet niemand geloof ik meer wat te zeggen.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 10:00

viola schreef:
Ik kreeg ook al zo weining commentaar in mijn topic van Eli aan de lange lijnen. Terwijl ik nog wel heel wat commentaar kan gebruiken. Maar als we er niet op zitten en het standaart "je ben veel te groot" niet op gaat weet niemand geloof ik meer wat te zeggen.

Weet niet of het zo is, maar ik KAN gewoon geen commetaar geven omdat ik er niks vanaf weet....

Maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 10:01

mooie shet
loopt best netjes volgens mij!

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 11:16

Leuke foto's!
Ziet er al goed uit als je net bent begonnen.

Probeer altijd je teugels netjes op maat te houden, op de eerste foto zie ik een waslijn aan de binnenkant.

Verder ziet het er netjes uit hoor, ga zo door!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 11:32

Ziet er (als ik het me goed herinner) al een stuk beter uit dan vorige keer!!!!

Lekker door gaan en volgens mij weet je zelf je punten al wat als ik je commentaar bij de foto's zo lees .
Je handen zouden wel iets lager mogen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 11:33

Je bent echt véél te groot
Het ziet er heel leuk uit en zelf kan ik niet veel commentaar bedenken, ik heb zelf eens op een clinic wat lange teugelen geleerd, daar gingen we wel heel veel buigen, links en rechts, laag op de borst enz. voor de lenigheid.
Maar dat moet net je manier zijn, ik vond zelf dat mijn paard daar héél soepel van werd.
En als je wat meer wil gaan verzamelen zou ik een zweepje erbij nemen om de achterhand te stimuleren.
Nou, das toch nog best veel wat ik te zeggen heb
Groetjes!

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 11:41

Ik heb er totaal geen verstand van maar is het niet handiger om een longeersingel te gebruiken.Je handen lopen nu zo van de teugel naar de mond van het paardje toe en als je mee moet rennen in draf en galop dan lijkt het me wel lastig om je handen goed stil te houden en als je hem nog door de ringen van de singel haalt beschermd dat mss iets meer.Ik vind het een beetje lastig om uit te leggen maar mss begrijp je wat ik bedoel te zeggen.

Ik vind het wel een erg leuke manier om met je shetlander aan het werk te zijn.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 18:10

daar ben ik nog niet helemaal uit of ik nou beter met of zonder zo'n ding kan werken. In elk geval is het bij deze foto's pure noodzaak, want toen ik m op wilde leggen bij de eerste sessie brak de gesp van mn singel (was al een heel zwak punt, en dit was de druppel) dus moesten we zonder verder.
Het grote voordeel is wel dat ik enigzins normaal van hand kan veranderen zonder dat ik weer lijnen overal laat slingeren enzo... maar het nadeel is inderdaad dat als ik een fout maak (en die maak ik nog behoorlijk) dat die fout dan ongedempt doordringt tot mn pony. Dus we twijfelen nog even lekker verder. Zolang mn tuig bij de zadelmaker ligt en ik geen tijd heb op het op te halen blijven we maar even zo verder werken. Maar als straks blijkt dat hij met dat tuigje op toch rustiger loopt, doen we het gewoon weer op. Eerst moet het ff gemaakt zijn.
@ mirandaFuego. Ik heb er een zweepje bij tijdens de tweede sessie Ik gebruik het alleen niet, omdat ik vind dat ik dat recht neit heb met de vele fouten die ik nog maak. En het verzamelen, nee daar zijn we nog niet aan toe. De pony is pas 4 jaar oud. Voor zn 5e denken we daar niet eens aan.
Groetjes, Lacuna

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 10:02

@ dennis: Danku danku Leuk om te horen dat je vind dat ik vooruit gegaan ben. Das ook 1 van mijn zwakke punten: ik zie alleen de fouten.
@ Viola: Ja, ik denk inderdaad dat ik er de volgende keer weer op ga zitten... Dan krijg ik tenminste nog een discussie "je bent wel te groot" "nee, je bent neit te groot" Niet dat je daar dan nog erg veel nuttige dingen uithaalt, maar toch.
en toch nog even @ mirandaFuego... Ja, ik weet het, ik ben veeeeel te groot Echt regelrechte dierenmishandeling he haha!
Groetjes, en bedankt voor de tips! Tegen de kerst komen er wel weer nieuwe foto's!
ennuh.. als iemand nog meer tips heeft... zijn ze altijd welkom!
Lacuna