Ik heb een aantal jaar terug een arabiertje gehad, mishandelt enz, totaal geen vertrouwen en ik wilde hem samen met mijn vader weer op de been helpen.
Dat lukte ookw el behalve met rijden, beest had echt zoveel temprament maar was daarbij ook doodsbang. En gevlogen dat ik ben! En ook ik werd bang, zelfs zo erg dat ik alleen nog maara nderen liet rijden en alleen nog maar droog stapte. Dit vond mijn vader geen goed idee, want hij betaalde en ik de dniks met het dier, dus maar weer opgestegen, want wilde em niet kwijt.
Totdat ik op een dag van de ene naar de andere rijbak ingevlogen ben (wij haddne 2 rijbanen onder elkaar). Toen ben ik zo kwaad geworden dat ik opgestegen ben en heb besloten me nooit meer eraf te laten gooien
.
Ik heb zitles genomen en ben cherif veel zonder zadel gaan rijden zodat mijn zit beter werd, daarbij ben ik gaan werken aan het vertrouwen tussen ons en sindsdien ben ik nog maar 2 x en dat was per ongeluk door stomme fouten van mij ervan afgedondert.
Eigenlijk kan ik je niet echt helpen alleen maar zeggen probeer rustig blijven, doe ademhalingsoefeningen om je zenuwen onder controle te houden. En misschien (klinkt maybe heel dom) is het een optie om weer een tijdje aan de longe te gaan, misschiend at het vertrouwen zo terug komt. Ik wens je heel erg veel succes meid