Venetia (3 jr.) @ work, net zadelmak.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Venetia

Venetia (3 jr.) @ work, net zadelmak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 18:03

Zo, dit zijn de eerste rijfoto's van Venetia.
Ze zijn erg donker en op het verkeerde moment genomen, mn moeder stond te praten.
Ze liep fijn en gaat fijn vooruit. Ze is nu ongeveer een maand zadelmak en twee weken thuis.
Ze is in de omgang echt super, echt heel braaf en nuchter en ze vindt het fijn om aangehaald te worden.
Ook zijn we vandaag een klein stukje naar buiten gegaan. Vroeg geleerd is oud gedaan he..
Tips zijn welkom, commentaar is redelijk zinloos, want het betreft hier een heel jong dier waaraan nog veel veranderd moet worden uiteraard! Maar tips over hoe je het beste met een jong paard kunt rijden zijn van harte welkom!

O ja, en ik heb niet mn knapste outfit aan. Ik voel me niet zo fit, dus ik heb er niet op gelet, tot mijn spijt. En mijn handen hoef ik ook weer niet zo laag te houden.

Afbeelding

Afbeelding
Toch weer stiekem ezel spelen.

Afbeelding
BRAAF!

Afbeelding
Stap. Donker en ik geef hier wel erg veel teugel, ik denk dat ze heel braaf was.

Afbeelding
Draf, ook al niet zo'n knappe foto.

Afbeelding
Draf, ik wil afwenden, dat moet je bij een jong paard goed duidelijk maken hehe. Vandaar dat ze wat uit balans is en wat op het linkervoorbeen valt.

Afbeelding
En galop. Echt op het perfecte moment genomen

Afbeelding
Iets beter.

Afbeelding
En nog een stukje naar buiten.

Afbeelding

Ik hoop binnenkort mooiere foto's te kunnen plaatsen.

Manon

Re: Venetia (3 jr.) @ work, net zadelmak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 19:30

Ze ziet er braaf uit, helemaal niet verkeerd voor een jonkie.
Ik vind dat ze een mooie naam heeft, stukke beter dan Vannessa, zoals die van mij heet

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 19:32

Haha dank je, maar ik ben er al wel achter dat je venetia erg Nijmeegs kunt uitspreken, dus in deze regio is het misschien toch niet zo'n handige naam.

Ze is ook erg braaf, en iedereen mij maar bang maken van tevoren, omdat het een Jazz is.

misty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 19:40

mooi paardje zeg *TOPPIE*
zelf beleerd?

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 19:42

Dank je!

Nee, ik zou dan telkens alleen zijn, en ik heb ook nog niet eerder een paard zadelmak gemaakt. Dus ik vond het risico dat ik haar zou verpesten te groot.
En ik had via via al een betrouwbaar adres, en ze hebben haar daar super zadelmak gemaakt, met veel vertrouwen.

misty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 19:48

ow ja , k heb in de zomer een paardje beleerd hij was al zadelmak en je kon er opzitten maar meer niet nu loopt ie goed alleen et paardje vind et saai met haar baasje het baasje wil alleen maar in de bak rijden. k rij dat paardje nu nog af en toe nou dan doe k een balkje (vind ie egt toppie) en dan nog ff botenom(vind ie ook toppie) maar asl haar baasje er op rijd dan zijn de ogen egt zo ow moeten we alweer iets saai doen

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 19:49

Leuk paard, wat zit er behalve Jazz nog meer achter ?

En wat fijn dat ze zo braaf is ! Is toch altijd even afwachten met een jong dier.
Ben benieuwd naar 'betere' trainingsfoto's over een tijdje !

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 20:05

Venetia schreef:
Haha dank je, maar ik ben er al wel achter dat je venetia erg Nijmeegs kunt uitspreken, dus in deze regio is het misschien toch niet zo'n handige naam.

Ze is ook erg braaf, en iedereen mij maar bang maken van tevoren, omdat het een Jazz is.

Venetia, Nijmeegs uitspreken?.... Hoe kom je daaaaaaaar nou bij!

Ze gaat echt super vooruit, ik zie jou straks mij voorbij vliegen in de L1 haha

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 21:04

Hey, ik ken je nog van de ponyclub Lang geleden...., je reed toen op een schimmeltje.

Het ziet er netjes uit hoor, zeker voor zo'n jong dier. Dan is het toch het belangrijkst dat ze braaf zijn, de rest komt allemaal vanzelf wel! Mooi paardje om te zien hoor!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 21:42

Het ziet er al netjes uit! Wat is Venetia een knap paardje geworden als ik dat vergelijk met vorig jaar. Ze ziet er goed uit. Nou heel veel succes met het rijden, wat zo te zien ongetwijfeld gaat lukken! Hoe vaak rij je haar nou per week?

Krijgt ze al een beetje bol buikje?

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 22:15

grandeur schreef:

En wat fijn dat ze zo braaf is ! Is toch altijd even afwachten met een jong dier.

Dank je! Ze komt uit een stermerrie van Contango x Saluut, dus er zit wel braaf bloed achter!

Als de zon een keer schijnt ga ik weer iemand smeken foto's te maken!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 22:18

Marliesvr schreef:
Hey, ik ken je nog van de ponyclub Lang geleden...., je reed toen op een schimmeltje.

Het ziet er netjes uit hoor, zeker voor zo'n jong dier. Dan is het toch het belangrijkst dat ze braaf zijn, de rest komt allemaal vanzelf wel! Mooi paardje om te zien hoor!

Volgens mij weet ik ook nog wel wie jij bent! Ik kan de naam van jouw pony niet meer herinneren, maar jij reed een bruine, en ik idd een schimmeltje. Echt een geweldige tijd.
Welk paard rijd je nu?

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 08:21

Venetia schreef:
grandeur schreef:

Dank je! Ze komt uit een stermerrie van Contango x Saluut, dus er zit wel braaf bloed achter!

Als de zon een keer schijnt ga ik weer iemand smeken foto's te maken!

ok ok, ik snap het al. Ik offer mij wel weer op als fotograaf.....

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 08:45

Hoi Hoi, ze ziet er echt goed uit!! En die kleur..... blijf het super vinden, ik wilde dat mijn Jazzie zo'n kleur had. Ze ziet er al een stuk "voller" uit dan op de laatste foto's die je hebt geplaats, vind haar nu mooier! En wat is ze braaf..... heerlijk dat je zo met haar naar buiten kan, idd jong geleerd is oud gedaan, maar je hebt wel een goede leermeester mee zie ik de foto's, wat een schattige combi!! Wil je haar voor het veulen nog starten of pas volgend jaar nadat ze haar veulentje heeft gehad??

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 09:11

Haha die leermeester is de ijslander van mijn broer, wel ideaal, die loopt altijd en schrikt niet zo vaak. Anders moet mijn moeder voorop lopen, want alleen is het nog wel spannend!
Als ze het heel goed oppakt start ik haar misschien nog een paar keer B voor het veulen, en anders ga ik gewoon na het veulen trainen en gelijk L starten.
Ze is ook echt een stuk voller geworden, we brachten haar voorhet inrijden als een ielepiel, en we kregen haar een stuk breder terug!

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 14:07

Ik vroeg mij eigenlijk af of je met haar ook bij Stefano gaat lessen?

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 14:16

Venetia schreef:
Haha die leermeester is de ijslander van mijn broer, wel ideaal, die loopt altijd en schrikt niet zo vaak. Anders moet mijn moeder voorop lopen, want alleen is het nog wel spannend!
Als ze het heel goed oppakt start ik haar misschien nog een paar keer B voor het veulen, en anders ga ik gewoon na het veulen trainen en gelijk L starten.
Ze is ook echt een stuk voller geworden, we brachten haar voorhet inrijden als een ielepiel, en we kregen haar een stuk breder terug!

Das leuk volgend jaar in het L. Ik ben van plan om dan met een Polansky (uit dezelfde moeder als die Jazz) in het L te starten. Moet ff kijken hoe het gaat, ze wordt april 2006 drie dus als het allemaal makkelijk en snel gaat dan gaat ze eind van het buitenseizoen nog een paar keer mee, dat moet zat kunnen met die nieuwe proeven! Wanneer is Venetia uitgeteld..... jij zal dan ook wel pas eind van het seizoen starten of niet? Kunnen we mooi een beetje afspreken dat we naar dezelfde wedstrijden gaan!

Judithranita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 14:28

Haa,

Mooi paard hoor, en zo te zien erg braaf voor een jazz!

Groetjes

Maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 14:53

super leuk foto's
ik vind het best leuke fotos hoor

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 19:55

Venetia schreef:
Marliesvr schreef:

Volgens mij weet ik ook nog wel wie jij bent! Ik kan de naam van jouw pony niet meer herinneren, maar jij reed een bruine, en ik idd een schimmeltje. Echt een geweldige tijd.
Welk paard rijd je nu?

Die bruine pony was Jamira. Daarna heb ik nog 2 D-pony's gereden, Matsjo en Savanna en nog een E-pony die ik na mijn 18e ook nog even bij de paarden heb gestart. Ja, ik vond het zo leuk bij de pony's dat ik er tot mijn 18e gebleven ben . Was inderdaad een super tijd! Vooral aan de pony kampen heb ik goede herinneringen. Ik rij nu op een fries, Sjoukje, in de M1 en op een KWPN'er, Terrific (Metall x Lector) in de L2. Foto's staan in mij profiel. Grappig om je zo weer tegen te komen!

Leuk trouwens dat Venetia drachtig is! Van welke hengst? Sjoukje krijgt ook elk jaar een veulen, ben er dan elke keer wel even tussenuit met wedstrijden. Maarja, een veulen is ook erg leuk!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 19:59

Haha ik heb het dan een stuk minder lang bij de pony's uitgehouden, dat schimmeltje was mn eerste en laatste pony! Nog even een klein paard bij de e-pony's gestart, maar die was na een jaar écht te groot. Leuk koppie had die E-pony van jou zeg! Waarom heb je em verkocht?

Ze is drachtig van Florencio. Hoe doe jij dat dan altijd met het veulen, wanneer begin je weer met rijden? Rijd je ook gewoon wedstrijden en laat je het veulen thuis?
Ik ben wel van plan om daarna een paar jaar geen veulens met haar te fokken en te kijken hoe ver we kunnen komen in de dressuur!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 20:03

Ow ja, Vvalar, ik zou bijna vergeten jou te beantwoorden
Ik rijd haar zo'n drie/vier keer in de week, en zo'n 1 x per week alleen longeren. een beetje wat me uitkomt en hoe ze voelt eigenlijk
En ja, je kunt het nu wel een beetje zien. Als je het weet niet, maar anders zie je van achteren wel dat er iets inzit. Ze is recentelijk ook nog gescand en het zit er goed te groeien in ieder geval.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 20:05

Mooi paard hoor. En ik vindt dat je haar erg netjes rijd. Ziet er lekker ontspannen en ongedwongen uit. Volgens mij zou je haar er al wel wat meer erbij kunnen pakken hoor. Dit ziet er zo fijn uit.Ik denk dat ze dat wel kan.
Mooi paard. Ben benieuwd wat daar uit komt volgend jaar

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 20:19

Venetia schreef:
Haha ik heb het dan een stuk minder lang bij de pony's uitgehouden, dat schimmeltje was mn eerste en laatste pony! Nog even een klein paard bij de e-pony's gestart, maar die was na een jaar écht te groot. Leuk koppie had die E-pony van jou zeg! Waarom heb je em verkocht?

Ze is drachtig van Florencio. Hoe doe jij dat dan altijd met het veulen, wanneer begin je weer met rijden? Rijd je ook gewoon wedstrijden en laat je het veulen thuis?
Ik ben wel van plan om daarna een paar jaar geen veulens met haar te fokken en te kijken hoe ver we kunnen komen in de dressuur!

Die E-pony heb ik verkocht omdat ons doel was Z2 met een winstpunt rijden bij de paarden. Daarna wilde ik verder gaan op de fries. Dus vandaar, maar het was zeker een gaaf beest! Heb 'm nog een aantal leuke kunstjes geleerd voordat hij naar Amerika ging.

Ik rij meestal mijn laatste wedstrijd zo'n 2 maanden voordat ze uitgeteld is. Dit wordt natuurlijk wel steeds moeilijker hoe hoger we komen, in verband met de lengtebuiging enzo. Maar dit kun je zelf best wel inschatten, Sjoukje wordt ook altijd pas laat dik. En als ik op wedstrijd ga dan laten we het veulen gewoon thuis. Als je op tijd begint met de moeder en het veulen uit elkaar halen dan gaat dit prima! Ik begin meestal een week na het veulenen weer heel rustig aan met rijden. Dat is dan meer om te wennen voor zowel de merrie als het veulen dan om hard te gaan trainen. Dus echt maar 10 tot 20 minuten rijden de eerste weken.

Florencio is echt gaaf! Ben benieuwd wat daar voor een veulentje uit komt Ik heb een half jaartje (voor de verkoop) op een Florestan merrie van iemand gereden, was een erg werkwillig paard, Florencio is nog beter dus dat gaat helemaal goed komen!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 08:40

Ursy schreef:
Ik vroeg mij eigenlijk af of je met haar ook bij Stefano gaat lessen?

Voorlopig nog niet, eerst maar eens het stuur en het gas goed bevestigen! Als ze fijn gaat lopen en rond L niveau is gaat zij ook mee.