Veel problemen :P

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ocean_polly

Veel problemen :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 17:55

ok ik begin maar gelijk want het is best veel wat ik ga vragen

1 ik zit op een of andere manier schijn waardoor ik mijn rechterbeugel verlies... ik ben nu wel bezig met beter recht te gaan zitten door naar rechts te gaan hangen maar dat werkt ook nog niet echt

2 ik kan mijn benen niet stil houden ik ga altijd op mijn tenen staan met draven (wat ik ook doe het gaat automatisch)

3 als ik een keer van die 2 dingen geen last heb wil ik doorzitten en kan ik ook niet blijven zitten en kan ik mijn benen en handen niet stil houden

4 ik probeer elke keer het paard aan de teugel te laten lopen en elke keer krijg ik van mensen weer andere hulpen te horen... ik heb inmiddels al zoveel dingen gehoort dat ik het echt niet meer weet

5 ik heb door dat ik zoveel met mijn benen bezig ben elke keer mijn rug niet recht met rijden en als ik dan denk dat ik mijn rug recht heb en ik op foto's ga kijken vind ik het juist weer mega scheef

kan iemand mij met een van deze dingen helpen of met meerdere
alvast heel erg bedankt voor jullie advies

timonpumaa

Re: Veel problemen :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 21:00

1 Naar rechts hangen schiet je niets mee op want dan knik je in in je heupen en dat moet je niet hebben. Eerst kijken of het zadel niet scheef is anders is het niet zo gek dat je scheef zit. Zo niet dan eens zonder beugels gaan rijden want als je dan scheef zit donder je er af.

2 Probeer voor het op je tenen staan je beugels eens wat korter te doen en constant aan het hakken uitdrukken denken, op een gegeven moment gaat het dan vanzelf en kunnen je beugels ook weer wat langer.

3 Voor doorzitten gewoon zonder beugels en teugels aan een longe gaan rijden en oefeningen doen waardoor je beter evenwicht krijgt en proberen jezelf te ontspannen en een beetje proberen mee te bewegen met je paard.

4 Probeer eerst maar eens een rustige en onhankelijke zit te creëren, dan pas denken aan dingen als aan de teugel lopen.

5 Dit heeft natuurlijk temaken met punt 1 want als je scheef zit, zit je met je rug ook scheef.

ocean_polly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 10:52

bedankt ik zal er aan gaan werken
die punt 5 was meer dat ik naar voren zit
tis niet veel maar toch

maar daar kijk ik dan later wel naar

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 12:40

in elk geval eerst een zitlessen gaan nemen bij een hele goede instructeur!
rijd zonder zadel, lekker ontspannen gaan zitten en alleen dat gaan doen, geen moeilijke oefeningen,maar puur en alleen zitten.

vergeet maar even het aan de teugel lopen, als je niet goed zit zal dit je dan dus ook niet gaan lukken, dan doe je het door dwang en dat is niet de bedoeling...

zorg dat je iemand vind die lesgeeft op basis van een goede ontspannen houding, niet iemand die je meteen moeilijke dingen wil gaan leren...

succes!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 12:44

IK denk dat je teveel je best doet Ga nou eens gewoon lekker ontspannen op je paard zitten dat scheelt al de helft

Dan er iemand bijzoeken de je honderd keer in een kwartier verteld dat je dit of dat moet doen

ocean_polly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 16:13

bedankt voor de reacties
ik ga eraan werken

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 18:40

doe eens net alsof je een arrogante dressuur(censuur) bent. LAat zien dat je er bent. Hoofd omhoog, voor je uit kijken, borsten naar voren (heeft je vriend ook nog een goeie reden om mee te gaan) en rijden maar. op je zitbeenknobbels zitten en je buikspieren een beetje aanspannen. Ga zitten alsof je de wereld wel eens even zal laten zien wat paardrijden nou werkelijk is.
Geloof me, als je zo denkt, ga je vaak veel beter zitten. Het is zeker het proberen waard.
PS Dit is geeeeen aanval aan de dressuurmensen hoor. de opmerking "arrogante dressuur(censuur)" is absoluut niet persoonlijk en je komt inderdaad ook behoorlijk wat arrogante springers, western-figuren en andere paarden-figuren tegen... en buiten de paardensport zijn er ook behoorlijk wat arrogante kwasten. Dus vat het als dressuurruiter even niet persoonlijk op alsjeblieft.
Groetjes, Lacuna

ocean_polly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 22:03

hahaha bedankt voor de reactie
ik zal het zeker gaan proberen net als alle andere dingen
als ik straks mijn eigen paard heb en die op de manege zet dan zal dat niet eens op vallen want daar zijn ze allemaal arrogant hahahaa

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 11:59

ik gok dat je paardje scheef is en jouw daardoor scheef laat zitten. probeer je goed te ontspannen en laat dat hoofd maar even zitten...dat komt later wel. ik zou als ik jou was een instructeur zoeken die je helpt om je paard recht te richten waardoor jij dan ook weer recht kunt zitten...ik denk dat je andere vragen die je steld dan ook verholpen zijn...

ocean_polly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 15:40

ik heb opt moment zelf geen paard die komt nog (over ong 10 mnd )
ik heb dat probleem gewoon bij elk paard
maar toch bedankt