Flower at work :)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Flower at work :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 16:50

Fotos van Flower onder het zadel
Het zijn de eerste fotos dat we 'echt' rijden (van aan de longe de eerste keer erop wel fotos, maar dat is anders)
Dus ik wordt nu ook pas geconfronteerd met mijn fouten.
Ik zie zo al een heeeele hoop dingen waar ik volgende keer echt iets mee ga doen, ik zit bijv heel erg naar voren. Ik weet wel hoe dat komt, namelijk door mn BP. Normaal doe ik met 'dressuur' die ook uit, maar we gingen nu springen (dat was athans de bedoeling) en dan heb ik hem wel nog aan.
Verder lijken mn beugels ontiegelijk scheef? Daar morgen dus ook ff naar kijken, klopt iets niet.
Verder loopt ze nog best op de voorhand, maar het is dan ook een 3 jarige die net 2 maanden onder het zadel is... Zij, maar ook ik, moeten nog veel leren, dus dat komt allemaal wel.
Het springen ging helemaal niet, ze was ontzettend jolig en als ze die hindernis zag nam ze een spurt er tussen uit richting die hindernis.. Ze vindt het zo leuk.. Als ik haar laat gaan blijft ze springen. Dus ben maar gestopt, want we doen het of met mijn controle of niet.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jorien_

Re: Flower at work :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 16:52

erg leuk beestje en een leuk setje heb je!!!! mooie kleur

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 16:56

wat een leuk paardje je zit er ook netjes op

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 17:00

Jeej thanx :D

uncice_lover -> staat der leuk he dat rood ! Hopen dat als ze later wit is het ook nog leuk staat
justmie -> Thanx , moest er wel om lachen, ik vindt dat ik bagger zit hahaha :p

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 17:18

vind flower echt een leuke en mooie meid!!!

ze valt nog wat op de voorhand maar jullie zijn heel leuk bezig zo...

Succes nog en springen vind ze ook heel leuk zo te zien

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 17:27

Heej Romy

Het gaat echt de goede kant op

JUllie worden een goede combinatie nou dat zijn jullie al

veel suc6 nog met je Mooiw paardje:p

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 17:36

Hopelijk ga j mee doen met kerstspringen want hoe ist eruit ziet lijkt me dat wel goe dgaan!
Rood staat haar idd leuk maar dat hoofdstel had je toch verkocht aan manon??? Of he je weer ee nieuwe gekocht? Jej heoveel hoofdstellen hebj e wel niet trouwens dat hoofdstel hebik ook hijs mooi he

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 18:09

Het viel me ook op dat je een mooi setje hebt zeg, staat dr erg goed Ze loopt best netjes onder het zadel voor pas 2 maanden! Ik vind springen alleen misschien net weer iets te vroeg voor 2 maanden onder het zadel? Maar verder echt netjes, rustig met je handen, bodyprotector super

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 18:41

Thanx iedereen :D
Elja en Melissa ->
het is wel de bedoeling dat we mee gaan doen met kerst springen, en dan 60 cm. waarschijnlijk wel maar een half parcours, ga haar niet overvragen. Hoofdstel is een andere, die van manon was een maatje full, dit een cob :p

Prinslover -> Dit was de 3de keer dat we sprongen zegmaar, de eerste keer was duidelijk te vroeg, ze kwam niet uit en ondanks dat ze echt haar best deed gooide ze daardoor alles om.
Toen weer ff gewacht, en de 2de keer was een wereld van verschil!
Echt geoefend van te voren op de galop, temowisselingen enzo, en ze sprong toen zo goed! En leuk dat ze het vindt! Echt heerlijk zo'n paard We waren toen 1x over een oxer van 70 cm gegaan, dat deed ze met gemak Ik denk dat het nu wel goed is, ze heeft veel afwisseling nodig en van afentoe wat lage sprongtjes wordt ze wel sterker...

Trouwens, als je erop zit voel je er niets van hoor, dat ze pas 2 maanden onder het zadel is. Ze vindt alles prima, reageert goed op de hulpen, is alleen in de galop soms nog wat zoekerig naar goede balans. We maken al lange tochten, daar springen we ook wel over afsluitingen heen enzo. Ze is een nuchter en lief dier met een gouden hart, alleen soms wat lui en té intelligent.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 18:57

Wat een knap beestje om te zien zeg!
Zit een heel wijs koppie op, en je ziet het er niet aan af dat ze nog maar 2 maanden bereden wordt!

Frysk_koekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 19:04

goedzo lekker slopen zo'n jong beestje

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 20:21

Frysk_koekje schreef:

Goed he! }>

Als er een paard is met een luizenleven is het Flower wel, maar 3x per week gereden, dag en nacht lekker op de wei met vriendjes, alleen maar dingen doen die ze zelf leuk vindt.. Mwauh, die hoor je niet klagen hoor!

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 16:18

maare ff offtopic,, je hebt dat hoofdstel aan manonvoor 10 € verkocht enzelf een nieuwe voor 40 € gekocht??

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 16:21

Let op dat je je handen rechtop en bij elkaar houdt. Anders krijg je een onrustige verbinding met de mond.
Super dat je met BP rijdt!!!!

Frysk_koekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 16:53

Een paard is MINIMAAL op 5 jarige leeftijd uitgegroeit en mag dan pas springen. Met een 3jarige 70cm springen is een paard de vernieling inrijden, ookal vind een paard dit leuk. Als je het leuk vind om mensen neer te schieten doe het toch ook niet?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 17:19

Elja schreef:
:P maare ff offtopic,, je hebt dat hoofdstel aan manonvoor 10 € verkocht enzelf een nieuwe voor 40 € gekocht??

Nee het is een heel ander hoofdstel, heb hem ook 2de hands, maar die andere paste flower toch niet.

Frysk_koekje schreef:
Een paard is MINIMAAL op 5 jarige leeftijd uitgegroeit en mag dan pas springen. Met een 3jarige 70cm springen is een paard de vernieling inrijden, ookal vind een paard dit leuk. Als je het leuk vind om mensen neer te schieten doe het toch ook niet?

Overdrijven is ook een vak. Of je me gelooft of niet, ik ben heus wel voorzichtig met mn paard. We springen bijna niet en zijn maar 1 hoger gegaan dan de 50 cm, zoiezo maakt ze per keer maar 4/5 kleine sprongtjes. Op die manier is het juist goed voor haar, dan gaat ze haar rug meer gebruiken en zo voorkomen we juist overmatige en vroegtijdige slijtage.
Als je zonodig wil poedersuiker, ga dan die topics waar ze 3 jarige over 1,60 laten springen maar verkloten, maar niet de mijne.

Kylan schreef:
Let op dat je je handen rechtop en bij elkaar houdt. Anders krijg je een onrustige verbinding met de mond.
Super dat je met BP rijdt!!!!

Ik had juist geleerd mijn handen breed te dragen, van een M2 amazone. Maar ik vindt het zelf ook geen gezicht, zal er volgende keer is op letten Handen rechtop heb ik altijd moeilijk gevonden, haha, ik heb de allom bekende piano handen Ik zal er volgende keer mn aandacht op houden

Frysk_koekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 17:30

Zo nu en dan een sprongetje van 20-30 cm is niet zo slecht als je mss 1x in de maand springt, maar hoger is wel degelijk slecht voor je paard als hij nog niet volgroeit is.

ingrid_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 18:38

Jeuj Flowertje!
Ziet er goed uit hoor, ook dat sprongetje, leuk dat ze het nu zoveel beter doet!

Frysk_koekje schreef:

Lekker genuanceerd

Maar goed, ik heb juist bewondering voor de relaxte manier waarop jij met Flower bezig bent hoor Romy, denk niet dat ze daar zo snel stuk van gaat

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 19:21

aaah flower weer ziet er leuk uit hoor, en leuke bandages ook! Jij hebt mij wat tips met die hoeven gegeven en het is weer helemaal goed hoor, het kwam waarschijnlijk doordat het zulk droog weer was.

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 19:26

wat een super leuk beesje
en mooie kleuren heeft ie
ziet er goed uit

Sofionna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 19:58

Toydoll schreef:
Als je zonodig wil poedersuiker, ga dan die topics waar ze 3 jarige over 1,60 laten springen maar verkloten, maar niet de mijne.

Als je zo een topic op bokt zet, kan je verwachten dat er zulke reacties komen..

Verder vind ik het een heel leuk paardje, leuke bandages ook Misschien moet je volgende keer ook op je tenen letten, ik vind ze op sommige foto's wel heel erg naar buiten steken.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 20:07

Thanx iedereen!

ingrid_ schreef:
Jeuj Flowertje!
Ziet er goed uit hoor, ook dat sprongetje, leuk dat ze het nu zoveel beter doet!

Maar goed, ik heb juist bewondering voor de relaxte manier waarop jij met Flower bezig bent hoor Romy, denk niet dat ze daar zo snel stuk van gaat

Heey jij! :p Jij mag woensdag weer Flower hobbelen Ja ik ben ook blij dat ze nu de galop beter onder controle heeft, dat scheelt echt een hoop.
Ymmik schreef:
aaah flower weer ziet er leuk uit hoor, en leuke bandages ook! Jij hebt mij wat tips met die hoeven gegeven en het is weer helemaal goed hoor, het kwam waarschijnlijk doordat het zulk droog weer was.

Gelukkig maar toch!! Flower had laatst rotstraal vanwege een vies paddockje waar ze opstond, ik vondt het best wel erg! Gelukkig is het heel snel weer over gegaan nu ze verplaatst is naar een weilandje.

Sofionna schreef:
Als je zo een topic op bokt zet, kan je verwachten dat er zulke reacties komen..

Verder vind ik het een heel leuk paardje, leuke bandages ook Misschien moet je volgende keer ook op je tenen letten, ik vind ze op sommige foto's wel heel erg naar buiten steken.

'zo'n' topic? Gewoon een paard wat een beetje aan t werk is? Ze is geen 2,5 ofzo hoor, ze is al bijna 4! Maar goed, de eerste keer reageerde ik toch nog vrij lief dacht ik zo.
En mn tenen, tja, bekend 'probleem'. Ik heb geen enkelbanden, waardoor is niet en mn hak naar beneden en mn tenen naar binnen kan doen. Vroeger (voordat ik mn enkelbanden doorscheurde) kon ik dat namelijk wel, dus ik weet wel zeker dat het daaraan ligt. Verschillende instructeurs hebben hun hoofd erover gebogen, allerlei oefeningen en speciale beugels gehad.. niets werkt helaas.
Mn handen is iets waar ik, als ik er aan denk, geen last meer van heb, maar mn tenen gaat helaas niet lukken.