Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
pressent schreef:maar als ik dan ontspan valt ze terug in draf dus dan wil ik drijven en dan ga ik weer met opgetrokken benen zitten en naar voren
pressent schreef:zal het proberen
hahakrumel schreef:je bedoelt dus dat je de hele tijd door moet blijven drijven, is het niet juist de bedoeling dat je paard, ook al zit je ontspannen en drijf je niet, gewoon blijft lopen en niet uit zichzelf terug valt? Het paard dat ik nu rijd hoef ik alleen af en toe bij te drijven maar verder verwacht ik van hem dat hij gewoon nageeflijk blijft lopen ook als ik niet drijf. Bij mij betekent drijven versnellen, of als ik hem een beetje terughoud meer actie. Ik denk niet dat dit je houden zal verbeteren. Misschien begrijp ik je verkeerd :S... maar proberen te ontspannen en zonder zadel je zit oefenen helpt zeker. Ook kan je in de galop proberen heeeel licht in je beugels te gaan staan, maar dan wel zo weinig dat je het niet of nauwelijks kan zien als je ernaar kijkt. Veel succes ermee!