steeds links in verkeerde galop!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daffie

steeds links in verkeerde galop!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 23:12

ik heb mijn 6 jarige arabier nu al bijna een jaar maar zit vanaf het begin al met probleem dat hij het heel moeilijk vind op de linkerhand goed aan te springen. Op de rechterhand heeft hij er geen probleem mee. Ik heb al geprobeerd om hem extra stelling te laten lopen naar binnen en zelfs naar (dat hielp een paar keer), volte sluiten en bij het openen aanspringen, vanuit een gebroken lijn, vanuit stap lukte ook een paar keer maar doet hij ook niet meer wat kan ik nog doen???
hij is verder goed voorwaarts en goed aan de hand hij loopt super, behalve die linker galop. Wie kan mij helpen??

Desiree

Re: steeds links in verkeerde galop!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 23:20

- leg eens een balkje in de hoek, net hoog genoeg dat hij moet springen, dan komen ze vaak terecht in de goede galop.
- ga eens lichtrijden op het verkeerde been (dan moet hij links achter verder naar voren en onderen plaatsen, maar dan moet hij natuurlijk WEL meteen aanspringen op de hulpen.
- je kunt ook beide handen naar buiten brengen (om de binnenschouder te begrenzen tegen het naar binnen vallen), druk nemen op de buitenbeugel, achter de oren licht naar binnen stellen (hiermee verplaats je het gewicht naar het buiten voorbeen, waardoor het binnenvoorbeen meer tijd heeft om naar voren te grijpen).

Barvrouwke

Re: steeds links in verkeerde galop!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 23:43

Werk eerst maar eens aan het rechtrichten van het paard. Zoals mij het nu in de oren klinkt, lijkt hij recht.. zolang je die binnenteugel maar contact houdt. Rijdt het paard eens echt recht, door je binnenteugel naar voren te steken en met je binnenbeen het paard recht te houden. Probeer zo eens een paar voltes te verkleinen en vergroten. Daarna op diezelfde volte aanspringen in de galop. Beloon elke pas,
want het paard zal zeer waarschijnlijk niet helemaal recht gericht zijn en daardoor de balans niet gevonden hebben op die hand.