7-jarige Espri@ longeerwerk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

7-jarige Espri@ longeerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 22:20

Dit is een 7-jarige "Espri" zijn naam is Eerdman ofzoiets,het is een paard van m'n werkgeefster. Hij is in Denemarken aangewezen voor de verrichtingstest als 3-jarige met hele hoge cijfers voor het vrijspringen,maar heeft hem om een 1 of andere vage reden niet gelopen. Vervolgens is hij gecastreerd en de sport ingegaan,hij heeft ergens een springtrauma opgelopen en daarna is hij M dressuur geworden en daarna konden ze niet meer met hem verder want ze hadden hem helemaal "vastgereden" z'n hele rug zat vast en ook z'n nek zat vast.Het enige wat ie nog deed was er vandoor gaan,als ie de kans kreeg. Bij ons is ie eerst 2 keer gekraakt,en gemasseerd..vervolgens zijn we begonnen met longeerwerk om hem te leren z'n rug te gebruiken.En om de "valse knik" uit z'n hals te krijgen. Hij is nu 3 maanden bij ons,en we longeren hem nog veel omdat het erg goed voor hem is. Maar hij kan nu normaal lopen onder het zadel en zelfs al kleine sprongetjes maken,dus hij gaat erg hard vooruit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit paard heeft een hele goede draf ook,veel swung,het dragen is alleen wat lastiger voor hem door zijn iets korte rug.

Robby_

Re: 7-jarige Espri@ longeerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 00:29

Leuk paardje !Heeft best mooie gangen als ik hem zo zie!!!Ga zo door en met vertrouwen kom je er wel

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 00:38

mooi diertje
fijn dat hij zo snel vooruit gaat

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 11:34

Super leuk paard zeg!
Even vraagje: waarom gebruik je geen longeersingel?

Succes!

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 12:03

wat een leuk dier om te zien, leuke foto's ...

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 12:09

Ik vind het knap van mensen als ze het paard weer helemaal goed willen en kunnen/gaan krijgen echt toppie leuk paard om te zien

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 12:14

Mooi paar dhoor! hoop voor je dat hjij snel een beetje de oude weer is !!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 14:54

Dank jullie wel..hij heeft een heel fijn karakter daarom gaat ie zo hard. Ik gebruik geen longeersingel omdat dat niet hetzelfde effect heeft als dit touw..
Ik longeer hem overigens heel afwisselend,met pessoa,goquo en dit touw.