Galop????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Galop????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 22:15

Ik zit eigenlijk meer met een vraag dan met een probleem.
Ik heb namelijk altijd geleerd dat wanneer je aangaloppeerd je je paard naar buiten moet laten kijken ( in ieder geval de binnenhand extra ontspannen) in plaats van naar binnen. Dit omdat je dan meer ruimte maakt aan de binnenkant waardoor het binnenbeen makkelijker naar voren kan worden gebracht zodat het paard in de goede galop komt te zitten.
Nu hoor ik tegenwoordig steeds vaker dat mensen met aangalopperen het paard naar binnen laten kijken (of binnen aan buiten ontspannen).
Het is zelfs zo dat ik het laatst ook in de paard en sport las....

Nu ga ik dus twijfelen of ik wel goed zit. Mijn paard snapt het niet anders dan zoals ik het aan hem heb geleerd maar hoe galopperen jullie aan wat betreft stelling end.
Mocht hier al een topic over zijn sorry maar ik kon hem niet vinden....

Nibbit

Re: Galop????

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 22:18

Je moet inderdaad stelling naar binnen hebben bij het aanspringen. Maar, je moet je paard wel op de buitenteugel blijven rijden, binnenhand dus wel ontspannen!

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 22:20

ik laat hem altijd een beetje gesteld naar binnen. en dan springt hij ook altijd goed aan

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 23:45

Je hebt ondersteuning op de buitenteugel, binnenteugel losjes. Je kan een kneepje geven op de buitenteugel, om je ondersteuning te bevestigen en binnenbeen geven voor stelling en dan aanspringen. De instructie die jij gehad hebt, is waarschijnlijk te grof geweest en niet uitgelegt.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 10:38

ik bedoel ook niet echt stelling naar buiten maar buiten aan binnen ontspannen....
En bij paarden die nog niet konden galopperen het ietsjes extra doen.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 11:14

het klopt allebij: je moet het paard van binnen de ruimte geven om het binnenachterbeen extra onder de massa te laten plaatsen en het voorbeen eruit te kunnne laten komen.

Daarbij behoort een goed recht gesteld paard wat in balans is met en minimale stelling (het oog kunnen zien) in de juiste galop aan te springen of zelfs zonder stelling.

Waar het misverstand zit is de manier van stelling aannemen denk ik: voor stelling aan te nemen word de druk op de teugels niet veranderd! Het enigste wat je hiervoor doet is de hand van de hals te brengen.. Op die manier hou je contact met het achterbeen en geef je hem de ruimte om van vore eruit te komen (dit geld ook voor zn neus om oprollen te voorkomen)..

M59

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 12:52

Je moet tijdens de overgang naar degallop niks aanje teugels veranderen en zo dus zorgen dat die niet uit balans rakt en gewoon de beenhulp geven.